Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hannah83
Hej! Jag har bestämt mig för att jag ska bära min bebis i bärsjal, och funderar nu på vad för sort. Har kikat runt lite och fastnat mest för ringsjal, bära barn har en jättefin som heter Cappuchino. Tycker de är så fina. Har läst överallt att de är kanske inte det bästa att börja med som nybörjare, men jag är orolig att jag ska tröttna på knytandet med en trikåsjal. :oops:

Så nu undrar jag, är det någon som bärt endast med ringsjal, och tyckt det varit ok, eller är det bästa en trikå? Vill även kunna bära min dotter som kommer vara 2,5 år, (om hon vill). Vilket märke är bäst, på alla sjalar, och vad kostar de? Bor i Karlstad och känner INGEN som bär i sjal så jag kan inte be om råd heller. :cry:

Oj vad långt det blev, hoppas ni kan ge mig lite tips, är tacksam för allt!
Av Emmiez
Välkommen hit, jag kan tyvärr inte hjälpa dig, för jag gillar inte riktigt ringsjal, har inte provat så mycket men det lilla jag provat känns inte bra :roll:

Vill bara önska dig välkommen iallafall :lol:
Användarens profilbild
Av milimani
Hej och välkommen!

Jag gillar inte ringsjal alls men det är möjligt att du gör det!

Men om du vill slippa knyta och ändå bära i trikåsjal så finns det en som heter Tricotti. Det är som två breda band (bärpåsar) som du bara trär på dig. Supersmidigt och omöjligt att göra fel. Avlastar dessutom bättre än ringsjal.
Användarens profilbild
Av Hannah83
Tack för tips, jag mailade Anso med lite frågor.

Är det för belastningen som ni inte gillar ringsjalarna, eller är det pga att de inte går att få till bra? Som sagt, kan ju inte så mycket.
Användarens profilbild
Av milimani
Hannah83 skrev:Tack för tips, jag mailade Anso med lite frågor.

Är det för belastningen som ni inte gillar ringsjalarna, eller är det pga att de inte går att få till bra? Som sagt, kan ju inte så mycket.
Jag personligen har svårt att få till ringsjalen bra, men det är ju så olika! Försök få träffa Anso så löser det sig säkert!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag gillar min ringsjal nu när J blivit lite större och vid kortare bärning. Det blir ganska tungt och snett att bära längre stunder med ringsjalen. Trikåsjalen kan du knyta på dig på morgonen och ta av på kvällen om du vill med bara lite justeringar under dagen :D Och det är jättemysigt och inte speciellt krångligt alls att knyta, men annars tror jag också att en tricotti eller easy hug är mysigt då behöver man ju inte heller knyta :D

Lycka till med bebisen och hoppas du hittar något som passar dig att bära i :tumup:
Användarens profilbild
Av Hannah83
Men vid ex trikåsjal, hur är det att amma i en sådan? Har hört att det är väldigt smidigt i ringsjal.
Användarens profilbild
Av diddeldi
det går att amma i trikåsjal men det är lite lättare i ringsjal. men det är svårare att lära sig använda ringsjal, särskilt med en nyfödd. jag rekommenderar trikåsjal till nyfödd för det är mysigt och lätt att få bra. fast det finns förstås de som föredrar ringsjal också. hoppas du har möjlighet att träffa anso eller någon annan så att du får prova lite!
Användarens profilbild
Av svas
:floet2: du skulle kunna köpa en ringsjal OCH en trikåsjal... omväxling förnöjder!!!

kram och lycka till
Användarens profilbild
Av Hannah83
Ha ha,jo sant, men då är det detta med att de kostar en del och så är jag ju helt ny så jag vet ju onte om jag och bebis (och stora tjejen) trivs med det. Tänkte också så, men man kanske kan börja med en och se hur det funkar?. Helt klart värt varenda krona om man använder dem, men min bärsele användes ca två ggr, så det var ju inte ett köp som kändes värt det. Tycker att ringsjalarna är så fina, och just det att de verkar så enkla att ta av och på. Hihi, ja det är en djungel.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Kolla på sjalbarns säljsida eller lägg in en egen annons på köpes. Då kan du hitta sjalarna begangnade och till bättre pris :) (och ha råd med fler :P )
Användarens profilbild
Av Koalan
Det finns en trikåsjal med ring som sk avara superlätt. Tror den heter nånting med Baby wrap (nån?) En kompis till mig köpte iaf en sån på Tradera och hon är helnöjd.
Användarens profilbild
Av Hannah83
Hmm, ja det skulle ju kunna vara något. Vart kan man få tag på en sådan då tro? Får googla hihi.
Användarens profilbild
Av Koalan
Jag kan fråga henne vad den hette exakt om du vill.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?