Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Johanna W
Vilka mei taier är egentligen bäst till ryggbärning av lite äldre barn? Är det någon mening att ha breda axelband om man bara ska bära på ryggen eller är det bara när man bär på magen som det är skönt med breda band?
Användarens profilbild
Av tesoj
Nu har jag bara testat en hemsydd med breda band på ryggen och jag tycker att det är jätteskönt. Men kan ju inte uttala mig för någon med smala.
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Jag tycker att min Colibri är bäst att bära på ryggen i. Den är i stadigt tyg och ganska bred i sittytan. Sen är även huvudstödet lätt att få upp när bebben somnat.
Sen har min mamma sytt 2 st med Colibrin som förlaga, de är i manchester istället för canavas. Lite enklare att knyta, men lite mindre stadigt.
Av herilane
Det skönaste för ryggbärning är en mei tai med riktigt breda och ovadderade axelband, tycker jag. Typ Napsack eller BBO. Då kan man korsa axelbanden fram utan att brösten blir klämda alls. Korsade axelband känns mycket skönare för mig än att ha dem som på en ryggsäck. Men det beror nog mycket på ens kroppsform och främst hur ens axlar är formade.
Användarens profilbild
Av Ludwigsmamma
Jag har en MT med breda ovadderade axelband, men när jag bär på ryggen (i ryggsäck) så breder jag inte ut dem, så för mig hade det nog inte spelat någon roll om de varit smala, just när jag bär på ryggen. Dock använder jag MT:en även på magen och då är det ju bättre med breda.
Användarens profilbild
Av Johanna W
Tack! Då kanske det är läge att köpa en MT med breda axelband då... :twisted:

En Colibri lär man väl aldrig se röken av.
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag föredrar en MT med vanliga vadderade axelband när jag bär på ryggen. De med breda tycker jag är överlägsna när man bär på magen och korsar banden på ryggen. Men vidd ryggbärning så tycker jag att de bara korvar sig i onödan över axlarna!

Så antingen en MT med vanliga axelband eller en sele typ Ergo eller Beco gillar jag bäst på ryggen.
Av Gummi
Jag har en Mei Tai med smala vadderade band och den var jätteskön fram tills storebror vägde 10 kg, då blev den något obekvämare och jag kan få ont i axlarna om jag bär länge sen dess.
Användarens profilbild
Av Johanna W
Isanna skrev:Jag föredrar en MT med vanliga vadderade axelband när jag bär på ryggen. De med breda tycker jag är överlägsna när man bär på magen och korsar banden på ryggen. Men vidd ryggbärning så tycker jag att de bara korvar sig i onödan över axlarna!

Så antingen en MT med vanliga axelband eller en sele typ Ergo eller Beco gillar jag bäst på ryggen.
Mmm, det var lite det jag tänkte. Det är om man korsar över brösten som breda band kanske är bra då, men jag tycker det blir lite tvångströje-effekt, åtminstone när jag provar att knyta ryggsäck med sjalen så. Och det borde ju bli samma effekt med en MT. Kanske bättre ändå att satsa på en vanlig MT i stadigt tyg. Det är väl Kozy som gäller då antar jag, utöver Colibrin förstås.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?