Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nån som testat båda? (Mer än Aelia som fortfarande är bortrest.)

Beskriv. Skillnad. Likhet.

Behöver jag en BBS om jag har en 80 bred Marimekko? Tillför den nåt? :lol: Mer än glädjen att få handla en ny sjal alltså.... :roll: :wink: :twisted:
Senast redigerad av Sockertopp den tor dec 20, 2007 21:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av diddeldi
men alltså - du menar bali baby stretch va :hmm: . marimekko och bali baby breeze är inte så superlika direkt :wink:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
:lol: såklart....ändrar....
Användarens profilbild
Av Sockertopp
ändrat.....nåt svar nu då?
Användarens profilbild
Av diddeldi
alltså jag har ingen marimekko men jag har provat den. jag tycker att de är ungefär lika tunna men bali baby stretchen är stadigare.
Användarens profilbild
Av sacha42
diddeldi skrev:alltså jag har ingen marimekko men jag har provat den. jag tycker att de är ungefär lika tunna men bali baby stretchen är stadigare.
håller med diddledi, strechen är stabilare pga att den är bredare. DEn funkar mkt längre till större barn. Marimmekon är smidigare till litet barn :D

Annars är båda sjalarna de härligaste trikåsjalarna jag provat hittils.

(marimekko, HaB, moby, bbs,sino)
Användarens profilbild
Av Sockertopp
sacha42 skrev:
diddeldi skrev:alltså jag har ingen marimekko men jag har provat den. jag tycker att de är ungefär lika tunna men bali baby stretchen är stadigare.
håller med diddledi, strechen är stabilare pga att den är bredare. DEn funkar mkt längre till större barn. Marimmekon är smidigare till litet barn :D

men....är det bara bredden som gör det tycker du Sacha? Jag har ju en extra bred Marimekko som sagt.....
Användarens profilbild
Av sacha42
Sockertopp skrev:
sacha42 skrev:

men....är det bara bredden som gör det tycker du Sacha? Jag har ju en extra bred Marimekko som sagt.....
Ja det är nog bredden som gör det tycker jag. Annars är de samma stabila tyg. Fast jag har ju inte burit supermycket i dem eftersom vi oftast tar vävda Alvan och jag. Har bara fått låna vänners bebisar i dem med så. Men båda funkar till att bära Alva i :tumup:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag har för mig att marimekkon stretchar lite mer på längden? fast jag har som sagt ingen hemma så jag kan inte jämföra.
Av JoJsMamma
Jag tycker att marimekkon är mycket svajigare än BBS. Fast jag har ju å andra sidan bara testat den en gång snabbt på öppnis.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
njae...inte med marimekkotyg....så egentligen kanske jag skulle säga kaislakehto men då skulle väl ingen fatta....eller?

Tror att pepplon har glass-sjalen hemma, svart med rosa-vit-beigerandig panel. Den är bredare och i samma tyg som marimekkon.
Användarens profilbild
Av Sami
Kaislakehto som vår leverantör heter, ( Kaisla är ett flicknamn och Kehto betyder vagga) inte massproducerar så kan man inte säga rakt av att en sjal är si och så... Tex de svarta med röda mökkityget som jag har just nu är av samma kraftigare kvalitet som den beryktade gröna retroblom (som inte fins mer) Så det kan skilja lite då och då från vilken tjocklek som sjaltyget har.
marimekko sjalar är ju egenligen bara de som har Marimekko tyg på sin trikå det är ändå en Kaislakehto sjal Men för enkelhetens skulle så kallar man ju just dessa för Marimekko trikåsjalar.

trikåtyget i dessa är alltid av högsta Finlayson kvalitet och sjalarna tillverkas helt på ateljé i Finland

Glassjalarna är helt i trikå men har en randig panel.

Så de sjalar som kommer från denna leverantör är inte massproducerade och kan alltså inte dras över en och samma kan varje gång utan man får byta kam! ;0) Är de av normaltjock trikå så skriver jag inte ut det men om de avviker åt ena eller andra hållet så skriver jag det!

Det är så olika hur man tycker en sjal är tycker jag... man får prova sig fram.. likvärdiga sjalar som ser lika ut kan kännas helt olika när man använder dem...
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Men visst är det väl ändå så att de flesta Marimekkosjalarna och även glass har samma typ av trikå.
De tre jag har tycker jag är väldigt lika iaf..... Har för mig att Kaislakehto på sin sida angav att de hade två olika sorter...iaf på enfärgade och jag tolkade det som att den ena var retrogröntypen av trikå och den andra den tunnare.

Iaf är det den 'vanliga tunnare' och BBS som jag är intresserad av att jämföra :)

Och det blir nog inget köp av en BBS innan jag fått chans att testa en ändå.
Användarens profilbild
Av Mia
Jag har ju en pistagesjal (den ar val samma som glassjalen?!) och en BBS kamava hemma.
Jag ska jamfora lite nogrannare de narmaste dagarna.
An har vi faktiskt inte anvant pistagesjalen alls, det har blivit mest sino och fleecesjal...
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Mia skrev:Jag har ju en pistagesjal (den ar val samma som glassjalen?!) och en BBS kamava hemma.
Jag ska jamfora lite nogrannare de narmaste dagarna.
An har vi faktiskt inte anvant pistagesjalen alls, det har blivit mest sino och fleecesjal...
Åååå precis den jämförelse som är mest intressant :D Jag väntar tålmodigt :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?