Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av bellen
Hej alla!

Jag er gift med en amerikan och just nu befinner vi oss hos svermor. Med den aktuella vexlingskursen kenns det lonsamt att kopa po sig lite babyprylar her, even om det fortfarande er nogra monader kvar till den lille bebben ska ut.
Vi bestemde oss for lenge sedan att vi skulle ha vora barn i sjal. Nu er jag lite nyfiken po vad som er skillnaden po ring- och knytsjal. Vilket er bekvemast? Vilket er enklast? Vilket er hollbarast? Kenns lite leskigt att bara ha mitt barn i en sele som er tredd genom en ring utan knut, trots att jag ockso fattar att den inte slinker ut.
Jag har kollat lite her po forumet och sett bode for och nackdelar med olika merken. Tror jag vill ha en trikosjal i borjan otminstone. Var inne po Moby Wrap, men sen hittade min man en sele fron Parents of invention. Det er en trikoringsjal vad jag kan se. Veldigt populer po amazon, so nu undrar jag om det kanske er nogon her som provat detta merke? Vet inte om den seljs i Sverige. Funkar det med ring och triko i en och samma sjal? (Kanske dum froga)
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag skulle inte rekomendera ringsjal som nybörjarsjal. Då det kan vara lite trixigt att få till.
Det bästa är en långsjal och då en trikåsjal som sagt.
Du har ju skrivit moby wrap å det tycker jag låter som ett kanonbra val.
Det är mycket lättare att få till en långsjal än en ringsjal.
Och en ringsjal avlastar inte lika bra som en långsjal eftesom man bara får tyngden på en axel och det då blir snedbelastning.
Trikåringsjal vet jag inte riktigt hur det funkar. Får du tyg över båda axlarna med en sån? Har du någon länk till någon sida som säljer sådana?

Lycka till med den kommande bebisen!
Av eamane
Jag hade en Moby som första sjal och det var underbart att bära i den. Vi gick dock över till vävd sjal ganska snabbt men jag hade inte velat vara utan Mobyn! Ringsjal har vi väl börjat med nu de senaste månaderna för korta bärningar, man orkar inte bära lika länge med en sån då de snedbelastar...
Användarens profilbild
Av diddeldi
skulle jag bara välja en sjal så skulle det absolut vara en långsjal och inte en ringsjal, de avlastar mycket bättre. sen är parents of invention kända för att vara ett lågprismärke, dvs de använder billigast möjliga material.
Av eamane
bellen skrev:Tack for alla svaren! :D

Verkar som jag borde satsa po Mobyn, men her er en lenk till sjalen min gubbe hittade.
http://www.toysrus.com/product/index.js ... Id=2266782

Den er lixom som en knytsjal i lengd vad det verkar, men med en ring i enden. Lite skumt, men kanske kan vara praktiskt...
Aha var det en sån, om jag inte har fel så är det den det står om här: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=767 Där kan du läsa vad andra tycker om den :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
bellen skrev:Tack for alla svaren! :D

Verkar som jag borde satsa po Mobyn, men her er en lenk till sjalen min gubbe hittade.
http://www.toysrus.com/product/index.js ... Id=2266782

Den er lixom som en knytsjal i lengd vad det verkar, men med en ring i enden. Lite skumt, men kanske kan vara praktiskt...
det är en ultimate baby wrap, den är väldigt väldigt stretchig så användningstiden är inte så lång. om jag var du så skulle jag köpt mobyn istället. jag har aldrig kommit överens med ringarna heller när jag testat ubw, men det kanske är en smaksak.
Användarens profilbild
Av korell
Ultimate baby wrapens ringar tyckte jag var kanonbra!, men som sagt så är de väldigt stretchig, så den har kort användningstid. Jag tyckte den var för stretchig hela tiden faktiskt...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?