Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maria22
Jag väntar ju på att min Beco ska komma och funderar lite på hur man ska göra nu när det är kallt ute. Kan man ta på sig selen över sin egen vinterjacka, eller blir det knöligt tror ni?
Det var ju någon månad sen jag bar sonen i min sjal och då kunde jag fortfarande ha höstjackan som jag knäppte över oss båda, men nu när det är kallare behöver jag ju vinterjackan och den är inte tillräckligt stor för att vi båda ska få plats...
Hur gör ni andra?
Användarens profilbild
Av verre
jag har ju bara sjal, man jag tar den utanpå..

men annars finns ju bär jackor och paneler.
Användarens profilbild
Av Maria22
okej, har du vinterkläder dvs overall på barnet också då eller?
Om det går med sjal utanpå borde det ju gå med sele också tycker jag...
Användarens profilbild
Av boosten
Jag bär utanpå på ryggen (fast inte så ofta, jag tycker det är läskigt med den tjocka jackan mot barnets ansikte), eller halv-utanpå på magen. Ibland har jag jackan stängd, men tycker det är mysigare om jag har jackan öppen och midjebältet stängt under jackan, och så axelbanden antingen innanför de också eller utanpå jackan. Barnet har full vintermundering och värmer mig fint i glipan.
Användarens profilbild
Av diddeldi
det går men jag tycker det är smidigare att ha barnet under jackan, med bärskydd eller bärjacka utanpå.
Användarens profilbild
Av verre
Maria22 skrev:okej, har du vinterkläder dvs overall på barnet också då eller?
Om det går med sjal utanpå borde det ju gå med sele också tycker jag...
oj, jag missade att svara dig..

ja, vi har ju inte jättekallt här nere än, men jag har strumpbyxor på honom och ett par lite tjockare byxor utanpå det (vanliga byxor alltså men lite tjocka) så ull sockar som går till knäna innanför byxorna men utanpå strumpbyxorna. så har jag body, huvtjöja(oftast) och en jacka (som ser ut som en väst och stickad tröja) och en mössa och vantar, fast dom vill ahn inte ha..

jag vill köpa en fleece overall men hittar ingen (som inte är rosa) i storlek 80 eller 86.

så jag får väll köpa en "prassel" -mot min vilja. och så har jag olika tossor att ha på när det är riktigt kallt..
Användarens profilbild
Av mammahappy
jag har inte heller det problemet då jag har en bärjacka och bär honom innan för jackan så jag har alltså bara vanliga innekläder på oss å sen bärjackan över.
Men visst går det att bära ovanpå kläderna men det kan bli lite klumpigt å de enstaka gångerna jag burit ovanpå kläderna så tycker jag att det är svårt att bumpa ner barnet ordentligt i selen då det som sagt är massa kläder i vägen.
Användarens profilbild
Av boosten
Men alltså, ni som har bärjacka eller bärskydd med tunna kläder under... Vill aldrig era barn amma eller gå ner och krypa? Det skulle aldrig funka för oss. Vi har ett bärskydd deluxe, men det är ju alldeles för tunt för att värma nåt om det är under noll, tycker jag.

Och ja, jag är lite avis, det är INTE kul att klä på båda full mundering varje gång man ska gå utanför dörren. :roll:
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Jag tycker också att det här är lite svårt att veta hur jag ska göra med.
Det verkar som om många bär med bärskydd/bärjacka. Det känns lite synd bara att inte visa upp sin fina sjal!
Oftast bär jag innanför jackan och struntar i att knäppa den. "Sjalpaketet" värmer ju rätt bra. Men ibland är det för kallt och då vet jag inte riktigt hur jag ska göra.
Jag puffar för fler tips!
Användarens profilbild
Av Helena
Jag bär ibland under bärjacka, men ofta utanpå mina ytterkläder också. Ifall jag växlar mellan vagn och sele t ex.

Becon funkar bra utanpå ytterkläder, ifall man har en smidig overall på barnet och gärna en smidig jacka själv. Fast jag har min bärjacka oftast och den är lite bylsigare, men det funkar att ha Saga utanpå den också. Becon är så hög, så det går utmärkt att bära i den utanpå kläderna tycker jag.
Av Stormis
Jag bär vår Beco innanför vanlig vinterkappa och knäpper den där det går. Än så länge är dotterna bara 2 månader och har inga lämmar utanför selen så det enda extra hon har på sig är mössa! Spädisinlägg, sele och jag gör att vi är varma båda två. Kan ibland svepa extra lång kofta runt oss och halsduken som "lock" på selen. Än så länge inga minusgrader dock.
Användarens profilbild
Av Karingrisen
Jag kanske är väldigt varm av mig, men jag klarar inte av att ha vinterjacka när jag bär. Minstingen (10 månader) åker i ergon på ryggen medan storebror åker vagn till och från dagis. Jag har på mig en tunn polotröja och en vindtät fleecejacka (inget foder), mössa och vantar, och nu när det är sisådär -8 grader även långkallingar under jeansen. Det som är jobbigt är att jag då måste bylta på lillkillen. :) Häromdagen när det var ytterligare lite kallare provade jag att ha honom på framsidan i selen innanför min vinterjacka, men det blev så varmt att jag höll på att förgås och dessutom krångligt när jag skulle hantera storebrorsan.
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
boosten skrev:Men alltså, ni som har bärjacka eller bärskydd med tunna kläder under... Vill aldrig era barn amma eller gå ner och krypa? Det skulle aldrig funka för oss. Vi har ett bärskydd deluxe, men det är ju alldeles för tunt för att värma nåt om det är under noll, tycker jag.

Och ja, jag är lite avis, det är INTE kul att klä på båda full mundering varje gång man ska gå utanför dörren. :roll:
Jo, S vill amma i princip varje gång vi är ute nånstans. :)
Men, därför ser jag alltid till att hon har extra varmt på fötter och ben eftersom åtminstone fötterna hamnar en bit utanför jackan. Men med brorsans raggsockar som går att dra upp till knävecket och ett par vintertossor på fötterna funkar det bra. :) Om man dessutom sätter fast tossorna med vanthållare kan de inte åka av om man som S gillar att sparka med benen när man tuttar.
(Har flera par baby legs men jag tycker ändå det är smidigast med extra stora strumpor som man kan dra upp långt.)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?