Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smedsboemma
Jag är så sugen på en wellen granat och går i köptankar just nu...
Det blir vår första vävda (bär i sino just nu) och jag undrar vilken längd jag ska välja. Jag är 160 cm och väger 63 kg.
Sen undrar jag om den är ömtålig, apropå tråden lite längre ner om ömtåliga didymosar.
Jag har lite svårt att välja mellan en Didy och en Storch. Det verkar som om Storchen avlastar bättre (?) men Didy har mycket nyggare mönster och färger, tycker jag. Sen är ju Storch billigare...
Men vi har just sålt lite begagnade babygrejer, så vi kanske kan strunta i priset. :D
Användarens profilbild
Av sus
Jag rekomenderar alltid att man köper den sjal man tycker är snyggast!
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag har haft både didy wellen och stork leo, och av dessa tyckte jag nog att wellen avlastade bättre, men bara knappt. Båda är väldigt sköna sjalar. Ta den du tycker är snyggast, annars kommer du bara att fortsätta sukta. ;)
Användarens profilbild
Av zero.sara
:iagree: Ta den du tycker är finast
Jag har en indio och gillar den jättemycket och har även provat zingos Leo och den är också jätteskön
Den tråden om ömtåliga diddysar handlar väl om indio?
Jag tycker väl kanske att indion är lite ömtåligare men jag använder den fullt ut i alla fall :) och ännu så länge har det inte blivit några öglor
Och wellen har ju inte samma vävsätt tror inte att det är någon risk för öglor på den.
Användarens profilbild
Av zingo
Ta den du tycker bäst om för då kommer du använda den mer.
:D Tror jag iallafall :!:
Jag gjorde det å jag änvänder den jämt den är super!
Användarens profilbild
Av Helena
sus skrev:Jag rekomenderar alltid att man köper den sjal man tycker är snyggast!
Mjaa, jag rekommenderar också att man köper den som avlastar bäst och är snyggast. Snyggaste sjalen är Easycare tycker jag, men tyvärr tycker jag inte att de avlastar bäst.

Didy och Stork avlastar båda bra och har du en liten bebis, så spelar ju sådant inte så jätte stor roll heller.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Tack för alla svar!
Det är nog som ni säger att man ska köpa den man tycker är snygg.
Jag håller lite utkik efter någon begagnad, helst en wellen granat. Vi har inte direkt bråttom, eftersom sinon funkar bra än så länge.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tycker också att man ska köpa den sjal man tycker är snyggast. För ett så litet barn avlastar alla sjalar lika bra tycker jag (har dock inte haft någon av de som är vävda i tuskaft). När barnet börjar väga över 10 kg märker man det där med avlastningen mer tycker jag. Då föredrar jag personligen de stretchigare sjalarna, Hoppe och Easy.
Användarens profilbild
Av Helen
Det är så individuellt vilka sjalar man tycker är bäst.
Att jämföra med Didimos är nästan omöjligt eftersom deras sjalar har så många olika vävsätt och är i olika material. Fina är de i alla fall!

Precis som andra har skrivit så är inte avlastningen så viktigt med ett litet barn.
Ta den du tycker är finast!
Användarens profilbild
Av Kusmi
Snyggast är vilktigast. Sen så ser de inte riktigt ut som på bild. Jag blev besviken när jag beställde min första sjal. Den var inte alls så där snygg som jag tänkt mig. Fast då kan man ju alltid sälja och köpa ny!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?