Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är i säljartagen av min Indio Smaragd. Jag älskar denna sjal, men nu ligger den under säljes för jag vågar knappt använda den. Den känns så himla ömtålig och jag är så rädd att trådarna i mönstret ska repa upp sig om de fastnar i något. Vad tycker ni andra om indion? Använder ni den som vilken annan sjal som helst?

Jag bär först och främst ute och gärna i skogen på helgerna. Indion får aldrig följa med på dessa turer. För först åker sjalen i backen när jag står och knyter på parkeringen, och sedan är jag livrädd för att sjalen ska haka i ett träd eller så. Är jag nojig i onödan eller? Hur vanligt är det att trådarna i mönstret öglar upp sig?
Användarens profilbild
Av solanna
Jag köpte ju min mycket väl begagnad här på SB. Det finns två små öglor på hela sjalen trots att den är använd så mycket och det tycker jag talar för att den inte är så ömtålig som man kan tycka. Jag är inte särskilt rädd om min, men å andra sidan köpte jag ju den begagnad för en billig penning så då känns det ju kanske inte lika viktigt heller.
Användarens profilbild
Av Panakeia
mina sjalar används - jag skulle inte tänka som du - de e täl för att användas.

Min indio e välanvänd och om den har nåra öglor vet jag inte - men jag tror det e mkt olika på olika indiosar också för det är såååå stor skillnad på olika sortesrs indio som jag klämmit på!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag använder min indio fullt ut (okej, inte i stallet om jag inte "måste" men det har mer med färgen och att jag vill kunna ha den jämt annars. Brukar inte vara så populärt att gå runt och lukta häst hos bekanta eller i affären) Men den hänger med på allt som inte luktar :D Och hitills har det inte gått några öglor fast jag har fastnat med nageln någon gång.
Användarens profilbild
Av teres
Jag har en begagnad indio som ser helt ok ut, inga lösa öglor eller trådar. använder min indio ganska mycket, den följer inte med ut i skogen eller stallet men mest över allt annars. Känner att den är ju köpt för att användas, om jag inte använder den blir den en väldigt dyr sjal och onödig. skulle den sedan ta stryk, så att jag inte får så mycket för den om jag skulle få för mig att sälja den, så vadå.... Det är ju inte för det syftet som jag köpte den, utan för att jag tyckte den var fin.
svas skrev:Jag är i säljartagen av min Indio Smaragd. Jag älskar denna sjal, men nu ligger den under säljes för jag vågar knappt använda den. Den känns så himla ömtålig och jag är så rädd att trådarna i mönstret ska repa upp sig om de fastnar i något. Vad tycker ni andra om indion? Använder ni den som vilken annan sjal som helst?

Jag bär först och främst ute och gärna i skogen på helgerna. Indion får aldrig följa med på dessa turer. För först åker sjalen i backen när jag står och knyter på parkeringen, och sedan är jag livrädd för att sjalen ska haka i ett träd eller så. Är jag nojig i onödan eller? Hur vanligt är det att trådarna i mönstret öglar upp sig?
Jag var också så himla försiktig med att använda mig, så till slut sålde jag den utan att knappt ha använt den. Jag kunde ha skrivit varenda ord du skrev... Hur känslig den egentligen är vet jag inte... :oops:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag har 2 indio sjalar och de är nästan de enda sjalarna jag använder här hemma. Å jag har inte haft nån tanke på att vara extra försiktig med dem. :oops: Har inte kollat igenom sjalen om det finns massa öglor men det tror jag inte. Det borde man ju ha sett. Båda är köpta begagnade av mig å jag tycker de är så oerhört sköna att bära i och använder dem flitigt som sagt. Så nej jag har inte upplevt att de är extra ömtåliga.
Av anna m
Jag använder min ullindio ofta - fast inte i skogen förstås - och den håller finfint.
Användarens profilbild
Av sacha42
Jag har alltid använt mina indosar mkt, men skogsprommenader har de nog fått stanna hemma på :lol:

De har hållit sig fina tycker jag.
Användarens profilbild
Av emmahawk
Vår första sjal, som verkligen varit en trotjänare, (den var enda sjal i hör och häpna över ett år... :lol: ) är en rubinröd indio. Mjuk som sammet, tunn och smidig och utan öglor. Och den har utstått mest av alla sjalar i detta hemmet. Så jag är inte oroad över indiosarna. De riskerar mer än andra vävningar att få öglor, visst, men å andra sidan som redan sagts så är det inte ens ngn större deal tycker jag om det skulle uppstå. Värre då att inte våga använda dem för att kanske... :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?