Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av JosefineB
Hej, jag väntar mitt andra barn i mars. Vi har en Vävd Storchenwiege 4,8m sen tidigare, men nu funderar jag på att köpa en trikåsjal för att använda den första tiden. Men det finns så många att välja på, även när man bestämt att det är en lång trikåsjal man vill ha.
Kom gärna med tips, råd och egna erfarenheter!
Av eamane
Vi hade en Moby och gillade den men jag säger som de flesta här: välj efter färgen :) Till min nästa bebis (nej jag är inte gravid) ska jag ha en Bali stretch :love:
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Vi har haft en sino till första och den kommer att användas även denna gång. Personligen så gillar jag att det är lite mindre tyg i den än i vissa andra trikåsjalar. Känndes inte lika knöligt och varmt, är inte så lång och ganska varm av mig :D. Lycka till!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Vi hade en Moby till första barnet och har köpt en Moby, en Minimundus och en bred Babybundler till bäbisen i magen.
Jag kommer nog byta ganska tidigt till vävd sjal, så jag har bara handlat med ögonen (Mobyn och Minimundusen). Maken lyckades aldrig få till det med vävd sjal förra gången så till honom ville vi ha en trikåsjal som räcker länge och därför valde vi den breda BaBun. Det är den absolut stadigaste sjal jag provat (hade både en sån och en Sino när första barnet var lite äldre)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Säger också: Välj den du tycker är finast! :)

Själv tycker jag nog allra bäst om Marimekkon :wink: Bredare än Sino, men ändå otroligt tunn och mjuk!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Här användes Mam Eco mycket och den kan jag rekomendera. Stadig, bekväm och svalare än min tricot slen (tricoten var också jätte mysig men varmare).
Skulle jag köpa en trikå nu skulle det bli en baby bali stretch (har mam econ kvar, bara utlånad för tillfället)
Användarens profilbild
Av Erica74
JosefineB skrev:Hej, jag väntar mitt andra barn i mars. Vi har en Vävd Storchenwiege 4,8m sen tidigare, men nu funderar jag på att köpa en trikåsjal för att använda den första tiden. Men det finns så många att välja på, även när man bestämt att det är en lång trikåsjal man vill ha.
Jag har samma funderingar som du om vad man ska välja för trikåsjal...
Men det verkar ju som det finns hur mycket som helst att välja på :)
Så frågan är hur man gör nu??
Den får ju inte vara för varm eller för jobbig att hantera (för min del i alla fall)
Och var köper man sina sjalar? :roll:
Användarens profilbild
Av Erica74
acire-74 skrev:
JosefineB skrev:Hej, jag väntar mitt andra barn i mars. Vi har en Vävd Storchenwiege 4,8m sen tidigare, men nu funderar jag på att köpa en trikåsjal för att använda den första tiden. Men det finns så många att välja på, även när man bestämt att det är en lång trikåsjal man vill ha.
Jag har samma funderingar som du om vad man ska välja för trikåsjal...
Men det verkar ju som det finns hur mycket som helst att välja på :)
Så frågan är hur man gör nu??
Den får ju inte vara för varm eller för jobbig att hantera (för min del i alla fall)
Och var köper man sina sjalar? :roll:
Kanske nån kan skicka länkar på bra ställen som är ok att handla från??
Användarens profilbild
Av Eulalia
Jag har en tricot-slen. Min första sjal också och vi älskade den. Varm säger en del, men jag fick en feb-bebis så det passade oss fint :D !
Av Gummi
Jag rekommenderar Sinon, den är mjuk, snygg och praktisk.
Himla lätt att knyta också.
Det bästa är att man kan på sig den tom utan att det känns knöligt, bra t.ex. när man kör bil. Sen kan man ju ta i och ur bebis flera gånger utan att behöva knyta om vilket ju är toppen.
Sen är den ju rätt tunn och sval och det är väl bra till våren då du ska ha. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?