Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Myrpalten
:?: Hoppas på ett nytt knytte närmaste framtiden, bär nu en grabb på 12 kilo på rygg i en meitai, men så som jag knyter så knyter jag mitt över magen och det kommer ju inte att vara så bra senare. Ska jag köra med en ergo istället eller vad passar när magen är större?
(Ställer också en fråga under knytinstruktioner om alternativa sätt att knyta meitaien)
Användarens profilbild
Av Anso
Hej och välkommen!
Visst kan du bära om dina bäckenleder och fötter tycker att det är OK. Se till att ha bra skor med stöd för hålfoten, finns extra ilägg att köpa och gärna snörade skor som sitter bra på foten.

Prova att knyta MT-banden över din nedre del av bröstkorgen istället, dvs över dina revben, då hamnar banden ovanför din mage. Fungerade utmärkt även med Ergons avbärarbälte på det sättet för mig.
Användarens profilbild
Av Puma
Man kan ju också bära i sjal. Och knyta tibetansk ryggsäck. Då blir det liksom inget magbälte som sitter över magen.

Kolla i knytinstruktionerna. Rubriken "knyta" på första sidan. Välj Långsjal och tibetansk ryggsäck.
Användarens profilbild
Av diddeldi
svårast är när magen är ganska liten, då glider ju sjalen lätt upp, men när magen blir större så är det bara att ta sjalen nedanför magen så stannar den där :D . fast ergo är kanske enklast.
Av Myrpalten
Anso skrev:

Prova att knyta MT-banden över din nedre del av bröstkorgen istället, dvs över dina revben, då hamnar banden ovanför din mage. Fungerade utmärkt även med Ergons avbärarbälte på det sättet för mig.
Oh, jag önskar att jag förstod vad du menar :oops:
Som jag tolkar det så menar du de nedre banden och att jag istället för att knyta dem runt mitt över magen skall knyta dem runt typ under brösten? Men då tänker jag att om jag skulle lyckas med det och fortfarande kunna andas, så hamnar ju han jätte högt upp?

Jag tittade på bilderna med tibetanskt kryss och vanlig sjal och det verkade ju bra, men något liknande kan man kanske inte göra med en meitai.... Får kanske skaffa en vävd sjal i stället...
Användarens profilbild
Av Anso
Myrpalten skrev:
Anso skrev:

Oh, jag önskar att jag förstod vad du menar :oops:
Som jag tolkar det så menar du de nedre banden och att jag istället för att knyta dem runt mitt över magen skall knyta dem runt typ under brösten? Men då tänker jag att om jag skulle lyckas med det och fortfarande kunna andas, så hamnar ju han jätte högt upp?

Jag tittade på bilderna med tibetanskt kryss och vanlig sjal och det verkade ju bra, men något liknande kan man kanske inte göra med en meitai.... Får kanske skaffa en vävd sjal i stället...
Japp, knyt under dina bröst ungefär och ja, barnet hamnar högre upp på din rygg då. Andas??? Får du göra någon annan gång.,....... :D ....nja, det faktiskt rätt bra ändå, man behöver ju inte dra åt för kung och fosterland.
Av Myrpalten
haha :D bra då förstod jag rätt iaf , ska prova :)
Av Myrpalten
Anso skrev: Fungerade utmärkt även med Ergons avbärarbälte på det sättet för mig.
en kokofråga till ;) vilket är avbärarbältet?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Myrpalten skrev:
Anso skrev: Fungerade utmärkt även med Ergons avbärarbälte på det sättet för mig.
avbärarbältet är det man har på höfterna.

anso, menar du att du har det på bröstkorgen :shock:
Av Myrpalten
ja det var det jag funderade på också....... :?
Av Myrpalten
hittade en länk från någon annan gammal tråd : http://www.kozycarrier.homestead.com/in ... anchor_241

Där är kvinnan gravid på flera av bilderna och det där kntsättet som jag blev tipsad om finns också med. Jag provade förresten det nu när vi gick till posten och det satt faktiskt riktigt skönt!
Användarens profilbild
Av Anso
diddeldi skrev:
Myrpalten skrev:

Tack Diddeldi för att du ryckte in, jag har jobbat på Hannas dagis idag och är helt slut i skallen........*ler*
JÄPP, har fungerat utmärkt för mig med avbärarbältet kring bröstkorgen. Vackert? Njaaaa, men så länge man kan dra åt axelbanden tillräckligt i alla fall så fungerar det faktiskt bra.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Anso skrev:
diddeldi skrev:
Myrpalten skrev:

Tack Diddeldi för att du ryckte in, jag har jobbat på Hannas dagis idag och är helt slut i skallen........*ler*
JÄPP, har fungerat utmärkt för mig med avbärarbältet kring bröstkorgen. Vackert? Njaaaa, men så länge man kan dra åt axelbanden tillräckligt i alla fall så fungerar det faktiskt bra.
jag fattar ingenting, kan du ta en bild så en stackars förvirrad moder förstår vad du menar :lol:
Användarens profilbild
Av Anso
diddeldi skrev:
Anso skrev:
diddeldi skrev:
Myrpalten skrev:

jag fattar ingenting, kan du ta en bild så en stackars förvirrad moder förstår vad du menar :lol:
Ehh, kan jag väl men då får du vänta någon dag för bebben och Hanna sover och imorgon åker vi till Falun. :D

Det är bara att flytta upp selen några decimeter på kroppen. Är man liten och späd, typ Diddelidi :wink: så kan det nog hända att axelremmarna blir för långa och det går inte att justera dem tillräckligt mycket eftersom barnet ju sitter hägre upp på bärarens rygg.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?