Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja, som rubriken lyder, vad är skillnaden mellan olika märken på vävda långsjalar? Dvs. finns det vissa märken som är "kända" för att avlasta snäppet bättre och vara av högre kvalitet, och tvärtom? Vilka märken rekommenderar just du som ett av de bättre? Funderar nämligen på att köpa en till vävd, då av ett annat märke för att se skillnaden.
Användarens profilbild
Av korell
Håller med om att det är en mkt bra start att köpa en sjal man tycker är fin. Det är så individuellt vad man gillar bäst.

Vet man med sig att man är väldigt varm, och inte kan ha tjocka kläder eller så, tycker jag personligen att man ska hoppa över hoppediz. Den är lite tjockare än tex didymos och easycare. Vissa tycker inte att tjockleken gör ngn skillnad, men jag känner att det är märkbar skillnad i värme på att bära med en tunnare sjal.

Men, köp en vävd sjal som är diagonalvävd eller jaquardvävd. Det är viktigt för avlastningen.

De mest kända märkena på bra vävda långsjalar är nog easycare, didymos, hoppediz och storchenwiege.
Användarens profilbild
Av milimani
Som sagt är det en smaksak. Jag har burit mycket både i den tunna fina easycare:en men också i Hoppedizen. Och jag tycker att Hoppen avlastar allra bäst, mycket bättre till och med. Den är lite svårare att knyta eftersom den är tjockare men väl på plats så sitter den perfekt! Så välj en färg du gillar istället för märke. Alla är bra.
Användarens profilbild
Av jag71
Gå på färg. Ta en du tycker om och så blir det bra.
Användarens profilbild
Av marlene
jag har fallit för amazonas carry sling pga att dom är tunna, mjuka och gosig och en stor fördel är priset. Jag tror nog att dom är dom billigaste sjalarna
Användarens profilbild
Av mammahappy
Å jag håller med övriga talare oxå.
Smaken är så himla individuellt. Vad någon gillar bäst och tycker avlastar bäst kanske någon annan inte gillar alls.
Jag vet att många gillar hoppediz för att de är så stadiga. Men jag tex tycker att de är för tjocka och blir klumpiga.
Jag gillar didymos indio och easycare. Men vet att en del inte gillar just dessa sjalar för att de är lite tunnare och de tycker att det kanske skär in. Och att easy är för "svajig". Men det är inga "problem" jag har när jag bär med dessa sjalar. Så som sagt ta en sjal du tycker är snygg så blir det nog bra!
Av Pétronille
Jag tycker nog att de lite stadigare sjalarna avlastar bäst. Easycare är jättefina men jag tycker inte alls de avlastar lika bra som en Hoppediz eller en BB-slen exempelvis. Men hoppen tycker jag är lite väl tjock, därför föredrar jag min BB-slen (har hört att Didymos ska påminna om den).

Däremot håller jag helt med om att diagonalvävda sjalar avlastar bäst. Och så är det bra att ha en tillräckligt lång sjal, så man kan dra den ett par varv kring höften ifall man vill kunna bära riktigt länge.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?