Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av zoe888
Vi har köpt ergo och patapum i tron att de skulle vara såå sköna. Men de är inte i närheten av trikåsjalarna vi har :( tycker våra kroppar än så länge. Har ni upplevt att en MT är skönare? Känns den mer som en långsjal i avlastningen för ryggen i magläge? Hur knyter man en MT?

Det jag upplever mindre optimalt är de icke-vadderade delarna av banden som jag tycker skär in lite. Spännet däruppe tycker jag också skär in lite. När jag bär på mage känns det som att jag vill ha mer tyngd mitt på ryggen, inte bara uppe vid axlarna och nere vid höften. Med långsjalen är ALLT så skönt :D men vill ha smidigare alternativ också.
Användarens profilbild
Av Nova
En Mei Tai med utbreda axelband är absolut skönare än ergonomisk sele, fast det är ju min personliga åsikt dock. :wink:
Allra skönast en Mei Tai sydd av en riktig långsjal.

För ryggbärande hellre med vadderade axelband, lite beroende på hur man väljer att knyta MTn då.
Jag brukar knyta som ryggsäcksknytning med tibetanskt avslut och alltså inte korsa banden över bröstet.
Utbredbara band kommer då alls inte till sin rätt utan då funkar de vadderade bäst, korsade band då ska det vara breda band.
Användarens profilbild
Av Isanna
När man bär fram på magen så föredrar jag definitivt mei tai med breda axelband framför en sele. På ryggen gillar jag sele allra bäst.

Man faktiskt gillar jag sjal mest av allt!
Användarens profilbild
Av sacha42
Isanna skrev:När man bär fram på magen så föredrar jag definitivt mei tai med breda axelband framför en sele. På ryggen gillar jag sele allra bäst.

:iagree:
Användarens profilbild
Av Foxan
Isanna skrev:När man bär fram på magen så föredrar jag definitivt mei tai med breda axelband framför en sele. På ryggen gillar jag sele allra bäst.

Om man jämför med selen, då trivs jag bäst med MT både på magen och ryggen. Och ja, sjalar Är bäst! :)
Av Käthe
Jag tycker också att sjal avlastar bäst. Har inte testat mei tai, de är säkert jättebra, men för snabb-bärande köpte vi en Beco BWD efter att ha testat Ergo, som vi upplevde som du: spännena och remmarna skär in. Becon är mycket mycket skönare i det avseendet, om du ändå vill satsa på sele. Dock vet jag inte hur spännena och remmarna hamnar på den vanliga Becon.
Användarens profilbild
Av ÅsaM
Jag har haft en patapum men jag trivdes aldrig med den så den fick flytta vidare. Jag tyckte att axelbanden inte satt bra dessutom kunde jag inte dra till den tillräckligt hårt runt midjan. Jag förökte dra ner den mot höfterna men då åkte den av någon konstig anledning alltid upp igen :?

För mig funkar MT mycket bättre då jag kan dra åt den och få den sitta så tajt som jag vill. Däremot har jag aldrig burit med MT på magen utan då tycker jag sjalen är bättre. obs mina personliga åsikter.
Användarens profilbild
Av Kallesmamma
Jag har inte provat annat än Mei Tai och Ergo, och jag tycker att Mei Taien är skönare att bära i längre stunder (har en med utbredbara axelband). Däremot är Ergon kanon eftersom den är så mycket smidigare att sätta på (spec när man ska bära på ryggen), och lättare att ha med sig, man slipper allt tyg som dinglar... :?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster

Tvärtom för min del!

Patapumen använder jag om jag ska bära med icke-sjal på magen och mei taien om jag ska bära rygg. Men jag har iofs en MT med icke-utbredningsbara band.

Fast vad jag tycker det låter utifrån TS beskrivning, så skulle jag testa att dra ner "bröstspännet" längre ner när man bär på magen med selen, för att prova få trycket längre ner på ryggen än upp i nacken.
Av zoe888
Tack för era svar! Bra att få höra andras erfarenheter och upplevelser! Innan vi ev. köper/syr en MT...Tack för tipset också Fia hälsar Emma :-)
Användarens profilbild
Av thanisa
Mamasamueli skrev: Jag tror inte att jag är en MT-människa för jag tycker att det är lika krångligt/tidsödande att få på sig en MT som en långsjal, och eftersom det är mycket skönare att bära i sjal så blir det oftast sjal. Fast jag brukar ändå tipsa folk om MT eftersom det är lättare att fårstå sig på en sån, långsjal kräver ju viss övning! :D
:iagree: Jag upplever mei taien som krångligare än sjalen. Du har fyra ändar att hålla reda på och långa är det. Sjalen anpassar ju sig bättre också och passar från nyfödd upp till så länge du orkar vilket borde ligga en bit upp i skolåldern. För en mei tai och egentligen även sele så gör ju bredden på sittdelen att det är svårt att få att passa alla.
Av herilane
Det varierar väldigt från sele till sele. Jag tyckte att Patapumen bara gjorde ont, medan Connectan sitter jättebra. Fast inte ens den är lika skön som en långsjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?