Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mari_tres
Har sytt en smal som jag använder som snabbärande, snyggt och behändigt =) Liten plats tar den också.
Tänkte göra en bred också, har hittat ett jättesnyggt tyg som jag ska ha till den, men ska ha lite tjockare band på den, blev lite väl tunna på den här jag gjorde nu.

Det är ju lite svårt att veta första gången hur det är och vilket tyg man ska ha ungefär.
Användarens profilbild
Av Nova
Vad spännande!

Några bra bilder på hur det ser ut att bära i sådan?
Användarens profilbild
Av ylvut
jag har sytt mej en bred variant med lite bredare knytband. den är super bekväm att bära på magen med men på ryggen tycker jag att den glider ner och trycker över brösten.
Tyvärr kan jag inte lägga in bilder. (vet ej hur man gör).
Användarens profilbild
Av Elinea
Vad är en podegi??
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det är en kvadratisk bärsjal, litegrann som en MT fast utan midjeband. De övre bande går rakt ut på sidan istället för snett uppåt. Det finns en smal och en bred variant, vad man föredrar är nog en smaksak, jag hade tänkt att testa båda 8)
Här finns en länk http://www.ellaroo.com/podaegi.php med några bilder.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker det är lite opraktiskt, kanske funkar bättre om man har lugna barn? :roll: eller så har jag inte övat tillräckligt :wink:
Användarens profilbild
Av Nova
mari_tres skrev:Det är en kvadratisk bärsjal, litegrann som en MT fast utan midjeband. De övre bande går rakt ut på sidan istället för snett uppåt. Det finns en smal och en bred variant, vad man föredrar är nog en smaksak, jag hade tänkt att testa båda 8)
Här finns en länk http://www.ellaroo.com/podaegi.php med några bilder.
Tack för länken!

Vet inte om det skulle passa oss så bra dock.
Tycker det ser ut som lite lite med stöd bakom rygg om man har ett riktigt aktivt barn. :roll:
Användarens profilbild
Av ylvut
har du ett mindre barn sätter man övre kanten på podaegin i nacken på barnet. det blir mycket stadigt. fast jag har bara den breda modellen. vet ej om det funkar med den smala.
Användarens profilbild
Av mari_tres
ylvut skrev:har du ett mindre barn sätter man övre kanten på podaegin i nacken på barnet. det blir mycket stadigt. fast jag har bara den breda modellen. vet ej om det funkar med den smala.
Funkar med smal också 8)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Är väldigt sugen på att sy en podaegi som alternativ till långsjals-ryggknyt! :D
Tycker att Mei Taier har för mycket band och tåtar för att vara riktigt smidiga - men podaegin har ju bara hälften så många så det kan kanske vara nåt?! :lol: :wink:

Ni som bär/burit - har ni några råd och tips kring hur breda/vadderade banden ska vara och vettigt mått på sittdelen? :roll:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Mått finns på http://www.ellaroo.com/podaegi.php men de måtten står i tum, så då kan man gå in här http://people.arcada.fi/~viitanej/omvandlare.html och trolla lite.

Angående om de ska vara vadderade eller inte... den jag gjort är med ovadderade band, men jag tror att jag ska göra min nästa med en lätt vaddering, typ två lager fleece eller så. Jag har ju aldrig sett någon irl så det är lite svårt att veta hur de "ska" vara.
Användarens profilbild
Av ylvut
Mönster finns det länkar till på baranara.se jag gjorde banden 9cm breda och vaderade med ett lager fleece en bit ut på banden.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Visar min om det är någon som vill se den =) Bär än så länge bara på magen med den.
Den är vändbar, vit med svarta blommor på ena sidan och rosa på andra.

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av ylvut
tjusig!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?