Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lillVimsan
Hmmm...Nu bär jag inte min liten så myket i sjal längre. Hon sover i vagnen. Däremot hemma blir det mycet på armarna när hon inte vill krypa omkring på golvet.
Jag har provat en hemmasydd ringsjal av "vanligt" tyg och en kortsjal bära barn. Jag tyckte snebelastningen när hon blev större blev för stor. Nu skulle jag behöva något så jag kan fortsätta laga mat etc även fast hon vill upp... Prova igen? Annat?
Användarens profilbild
Av Summer
Jag skulle prova en sele eller en mt, tycker det är smidigt då det skas lite upp och ned som vid just matlagning. Och det är enkelt att sätta barnet på ryggen.
Användarens profilbild
Av marlene
Du kan ju prova ha henne på ryggen i ringsjalen, helst om hon bara vill sitta en snabbis. Det tyckte jag snedbelastade mindre.

Annars är ju en ERGO suverän på ryggen och då är hon ju inte ivägen på samma sätt
Hej!
Jag kastar mig in i tråden, hade precis samma fundering!
Min flicka, 16 månader och 11 kg, vill inte sitta i Ergon på ryggen när jag lagar mat etc.
Däremot gärna på höften i en halv minut, på golvet två minuter, på höften två.. och... ja ni förstår. Ont i axeln och trött i armen!
Jag funderade på om bärpåse är ett alternativ?
Eller ringsjal?
Jag tänkte mig nåt som är lätt och snabbt att ta på sig, och som passar när man vill bära ett tungt barn just på höften.
Men då kanske Ergon är bäst trots allt?
:?: :wink:
Åsa E skrev:Hej!
Jag kastar mig in i tråden, hade precis samma fundering!
Min flicka, 16 månader och 11 kg, vill inte sitta i Ergon på ryggen när jag lagar mat etc.
Däremot gärna på höften i en halv minut, på golvet två minuter, på höften två.. och... ja ni förstår. Ont i axeln och trött i armen!
Jag funderade på om bärpåse är ett alternativ?
Eller ringsjal?
Jag tänkte mig nåt som är lätt och snabbt att ta på sig, och som passar när man vill bära ett tungt barn just på höften.
Men då kanske Ergon är bäst trots allt?
:?: :wink:
Stå på en stol bredvid och "hjälpa till"? :roll:
Av lillVimsan
Hmm...alltså hon gillar inte att sitta på ryggen när jag håller på längre (ser så dåligt) förr så knöt jag upp henne i sjal när jag diska etc.
Hon är förresten 11 månader och väger 8-9,5kg... Kan man sätta på höften i en MT?
Av Åsa E
Stå på stol bredvid är populärt när hon är någorlunda pigg :)
Men när hon vill gosa OCH titta på.... ockock :wink:
Användarens profilbild
Av AnKa
lillVimsan skrev:Hmm...alltså hon gillar inte att sitta på ryggen när jag håller på längre (ser så dåligt) förr så knöt jag upp henne i sjal när jag diska etc.
Hon är förresten 11 månader och väger 8-9,5kg... Kan man sätta på höften i en MT?
Jodå, det ska nog gå att sitta på höften i MT.
Har du någon lite längre sjal så kan du ju knyta höft-X som avlastar bättre eftersom höfterna då bär den mesta tygnden och belastningen på axeln blir mindre. Är du liten (som jag) kan det gå att knyta höft X med bärabarnsjalen men annars behöver du en lite längre sjal ca 3 m. Jag har sytt en egen just bara för höft-X.
Det går också bra att ta i och ur barnet ur höft-X utan att knyta om.
Annars tycker jag att en tajt bärpåse också funkar bra (jag gillar det bättre än ringsjal)
Användarens profilbild
Av AnKa
Åsa E skrev:Stå på stol bredvid är populärt när hon är någorlunda pigg :)
Men när hon vill gosa OCH titta på.... ockock :wink:
Jag brukar ibland sätta upp mitt ben på en stol och låta barnet sitta på benet. Då kan de både gosa och titta och snabbt hoppa ner på golvet när de tröttat på matlagningen.
Av Åsa E
Jamen sitta på benet ska jag pröva!
Enkelt och genialt :)
Av lillVimsan
Höft-X hur gör jag då? Vad är litet? Jag är inte stor men skulle inte kalla mig liten...
Användarens profilbild
Av AnKa
lillVimsan skrev:Höft-X hur gör jag då? Vad är litet? Jag är inte stor men skulle inte kalla mig liten...
Knytbeskrivning till höft-X eller höftkryss finns under knyta på sjalbarns förstasida.

För att knyta höftkryss med bärabarnsjal skall man nog var petite. Jag är 158 lång och 50 kg tung. Prova dig fram :wink:
Men det går bra även med en lång sjal men det blir överflödstyg som man får vira runt kroppen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?