Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Annah78
Hur ska bebisen ligga egentligen...i Infant Inserten??Ska hon ligga med sidan mot mig?Eller är det mage mot mage??
I instruktionsfilmen ser det ut som bebisen ligger på sidan...men som jag skrev innan så blir hennes ben i kläm.. :help:
Användarens profilbild
Av Beckah82
ska och ska...JAG hade iallafall lagt liten bebis som en groda mage mot mage :-) men jag har ju aldrig provat sele så jag vet inte säkert :-)
Av Annah78
Beckah82 skrev:ska och ska...JAG hade iallafall lagt liten bebis som en groda mage mot mage :-) men jag har ju aldrig provat sele så jag vet inte säkert :-)

Jag har testat grodställningen men det känns som att det ska vara obekvämt...ser ialla fall ut att vara det :? Får de inte hela sin tyngd på fötterna då??
Av Annah78
Apelsin skrev:S satt groda, utan infant insert alltså.
Men din bebis är ju snart 2 månader så då borde nästan benen kunna komma över kanten.
Hur menar du med "över kanten"? :hmm:
Av Annah78
Apelsin skrev:
Annah78 skrev:
Apelsin skrev:S satt groda, utan infant insert alltså.
Men din bebis är ju snart 2 månader så då borde nästan benen kunna komma över kanten.
Hur menar du med "över kanten"? :hmm:
Menar du att det inte var självklart :lol: .
Att benen kommer över kanten så de hamnar i en fin groda och får knävecket över kanten av sitsen.
Vet att vissa har sytt in sittdelen lite försiktigt på ergon också så att den kan användas som vanligt väldigt tidigt.
Ledsen men jag förstår inte vilken kant du menar :rodna: ?
Men om man använder insatsen då...bakom ryggen som stöd när hon sitter groda!Hur ska man då vika den?Läste nånstans att man ska vika insatsen...Jag vet inte hur man menar för jag har ingen beskrivning till den.Har köpt den begagnad!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Annah78 skrev:Men om man använder insatsen då...bakom ryggen som stöd när hon sitter groda!Hur ska man då vika den?Läste nånstans att man ska vika insatsen...Jag vet inte hur man menar för jag har ingen beskrivning till den.Har köpt den begagnad!
Här finns instruktioner bl.a. hur man använder infant insert: http://www.ergobabycarrier.com/support/instructions
Av Tiaramoll
Min Christian hade en period i åldern 1½-3½ mån då han inte "passade" i Ergon. Det blev för "tajt" med inserten och när han satt i ergon utan inserten så var kanten alldeles för bred. Se pilen på bild nedan för att förstå vad som menas med kanten.

Bild

Denna kant ska nå från barnets knäveck till knäveck för att barnet ska ha korrekt grodposition. Att sy in denna kant var ett hett tips som vi fick, eller om du bara spänner in den med ett snöre eller nåt.

Det var tack vare denna "opassande" Ergo-period som jag köpte en mysig sjal istället!

OBS. Bilden är lånad, sorry om någon känner igen sig.
Av Annah78
Mari skrev:Min Christian hade en period i åldern 1½-3½ mån då han inte "passade" i Ergon. Det blev för "tajt" med inserten och när han satt i ergon utan inserten så var kanten alldeles för bred. Se pilen på bild nedan för att förstå vad som menas med kanten.

Bild

Denna kant ska nå från barnets knäveck till knäveck för att barnet ska ha korrekt grodposition. Att sy in denna kant var ett hett tips som vi fick, eller om du bara spänner in den med ett snöre eller nåt.

Det var tack vare denna "opassande" Ergo-period som jag köpte en mysig sjal istället!

OBS. Bilden är lånad, sorry om någon känner igen sig.
Tack för beskrivningen och en bra bild :D
Men det löser sig nog då jag ev kommer få lite hjälp av en kunnig mamma :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?