Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Abunai
Äger för tillfället en trikåsjal av märket Tricot Slen och bär en kille på 8,3 kilo i denna. När är det dags att byta upp till en vävd långsjal? Vad blir skillnaden när man använder en sådan?
Av Tyche
Jag skulle nog byta till vävd. Skillnanden är att det blir bättre avlastning i och med att tyget inte ger med sig på samma sätt.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Min pojk väger 8,5kg nu ungefär å jag har bärt honom i vävd sen några månader tillbaka. Det är främst pga avlastningen som jag gick över till vävd ganska så tidigt. Och är barnet väldigt rörligt i sjalen så blir det lätt svajigt med en trikåsjal. Men så länge du känner dig nöjd med trikåsjalen så kan du ha den.
Testa annars att gå på en sjalträff för att testa vävd så får du känna skillnaden.
Av Abunai
Nä, jag är inte speciellt nöjd med trikåsjalen. Tycker att det gör rätt ont i axlarna efter ett tag - kan det bli bättre med en vävd då? Min kille är bara 2,5 månad, därför har jag inte riktigt hunnit testa med annat... :)
Av Käthe
Jag har också en pojke på drygt åtta kilo som inte fyllt tre månader än. Jag bytte till vävd sjal för några veckor sedan och det var faktiskt en enorm skillnad. Både i avlastning och bekvämlighet. Tror inte du kommer att ångra dig!
Av Abunai
Skönt att höra för jag köpte precis en begagnad Hoppediz här på säljes. :lol:
Ska bli mycket spännande att testa. Är det stor skillnad på att knyta en långsjal jämfört med en elastisk? Är det mycket svårare att få det rätt?
Användarens profilbild
Av Alven
Abunai skrev:Skönt att höra för jag köpte precis en begagnad Hoppediz här på säljes. :lol:
Ska bli mycket spännande att testa. Är det stor skillnad på att knyta en långsjal jämfört med en elastisk? Är det mycket svårare att få det rätt?
Du kan knyta exakt likadant om du vill, men det är lättare att få till bra om du använder knytningen som heter omslutet X!
Av Abunai
Ja, den har jag knytit med den här sjalen också, när Aksel var mindre. Tyckte det var svårt att hålla den lagom "spänd" medan han satt i, men man får ju öva! Tack för tipset!
Användarens profilbild
Av Alven
Abunai skrev:Ja, den har jag knytit med den här sjalen också, när Aksel var mindre. Tyckte det var svårt att hålla den lagom "spänd" medan han satt i, men man får ju öva! Tack för tipset!
Det är betydligt lättare med en vävd efetrsom den inte stretchar så!
Av Käthe
Jag tyckte nog att det var lite svårare med vävd just för att den inte stretchade! Det var knepigt att få till det så stramt som jag ville ha det, men efter ett par dagars övning satt det hela som en smäck. För mig var det svåraste att det var så mycket mera tyg på bredden. Nu vet jag inte hur bred Hoppediz är, jag har en bb-slen, men fick tips här att lägga sjalen dubbel medan barnet forftarande är ganska litet, och då blev allt genast lätt som en plätt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?