Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av KattenFindus
Finns det någon trevlig bärsele som man kan ha sonen tittandes utåt?
(hans rygg mot min mage)
Eller ser dom hyffsat bra när dom sitter bak på ryggen på en?
(hans mage mot min rygg)
Sitta vänd mot mig på magen brukar inte vara helt poppis. :lol:
Användarens profilbild
Av Mia
Hur gammalt ar barnet?
Har du nagot bardon nu?
Av KattenFindus
Han är snart 5 månader, bärs i *duckar* en babybjörn som han älskar (har nu läst om hur mindre bra dom ska vara) och en vävd långsjal som varken han eller jag trivs med.
Han vill se och han vill få ha möjlighet att röra armarna ordentligt.
Användarens profilbild
Av hermana
Du har inte möjlighet att gå på en sjalträff där du bor?
Då kan du få hjälp med ryggknytningar och prova på andra selar och sjalar om ni inte trivs med den vävda sjalen.
Lycka Till! :D
Användarens profilbild
Av LillaG
Min kille vill alltid sitta med armarna utanför & gillar att spana lite över min axel.
Förutom sjal använder vi oss av en Beco (ergonomisk sele). Där han brukar sitta på min rygg. Han är så glad å nöjd så :).
Av KattenFindus
hermana skrev:Du har inte möjlighet att gå på en sjalträff där du bor?
Då kan du få hjälp med ryggknytningar och prova på andra selar och sjalar om ni inte trivs med den vävda sjalen.
Lycka Till! :D
Mjo fast jag vet inte om jag är så sugen på att gå på en sjalträff :oops:
Har haft socialfobi, den må vara til stor del bortjobbad. Men att gå på en träff med folk som redan känner varandra och som är väldigt inne på sin sak, det känns lite överkurs.
Användarens profilbild
Av aspen
var bor du?

Kanske kan du träffa 1 person som kan visa dig, som har några olika att visa?
Användarens profilbild
Av Veronikak
En sele som Beco, Ergo eller Patapum tror jag också på. Där är armarna ganska fria och de kan vrida sig och se åt alla håll. Man kan inte bära utåt, men på ryggen och på höften (med en del av dem i alla fall) och barnen brukar trivas fast de inte sitter utåt.

Anledningen till att det inte görs så många selar där man kan ha bäbisen utåt är att det blir så väldigt mycket tyngre att bära så och svårt att få till en bra position för bäbisen, som inte innebär att den hänger med tyngden på grenen, utan sitter med tyngden på rumpan och låren (för hur skönt verkar det egentligen att hänga med tyngden på grenen?).
Av KattenFindus
LillaG skrev:Min kille vill alltid sitta med armarna utanför & gillar att spana lite över min axel.
Förutom sjal använder vi oss av en Beco (ergonomisk sele). Där han brukar sitta på min rygg. Han är så glad å nöjd så :).
Ja efter att ha läst runt lite på olika ställen så lutar det nog mot en ergonomisksele, sjalen får vara kvar och vi får träna på andra varianter. Men jag tror att vi behöver något som är lite enklare också.
Användarens profilbild
Av ernamalin
annelie skrev:var bor du?

Kanske kan du träffa 1 person som kan visa dig, som har några olika att visa?
Ja, precis!

Har oxå svårt för att ta mig till träffar där alla verkar känna varann :roll:
Men här finns gott om folk utspridda över hela landet och det är mycket möjligt att någon vill träffa dig på tu man hand där du bor!

Bor du i Göteborg med omnejd kan vi träffas om du vill :D
Av KattenFindus
Tväråna skrev:Det är inte så värst bra för barnets rygg att sitta barnets-rygg-mot-din-mage, tyvärr. Men i såväl vävd sjal knuten på rätt sätt och MT eller Ergo så ser barnet rätt mycket, även om det får se åt sidan. Som när man åker tåg eller bil i baksätet, vet du, man ser ju en hel del då. Dessutom finns fördelen att barnet själv kan "stänga av" lite genom att vända ansiktet mot bröstet/ryggen på dig när det blir för mycket, som det fort blir för småttingar.
Nu brukar ja ha honom vänd in mot mig en hel del, men han är klrt mycket mer missnöjd åt det hållet. Lugnare ochmer tillfreds när han får vara vänd utåt.

Jag är nog så hemsk att jag mer försöker se till vad individen trivs med och vad som fungerar i det aktuella fallet. Samma som jag gjort med alla min djur.
Sen nog hänger jag med på att de inte ska hur mycket intryck som helst, men men

Ska dock bli spännande att testa att bära på ryggen, kan tänkas att han accepterar det bättre, hoppas :)
Av KattenFindus
ernamalin skrev:
Ja, precis!

Har oxå svårt för att ta mig till träffar där alla verkar känna varann :roll:
Men här finns gott om folk utspridda över hela landet och det är mycket möjligt att någon vill träffa dig på tu man hand där du bor!

Bor du i Göteborg med omnejd kan vi träffas om du vill :D
Tyvärr bor jag väldigt långt bort från dig.
skönt att det inte bara är jag som är lite försiktig i sådana sammanhang.
Användarens profilbild
Av Alven
I en babybjörn vill de flesta bebisar vara vända utåt tror jag, eftersom den har en skärm som gör att de inte ser något annat än bärarens bröst om de är vända inåt. I en sjal eller ergonomisk sele kan de vrida på huvudet och se åt alla håll. Min son vägra vara inåtvänd i babybjörn från 2 månaders ålder, men i sjal gick det utmärkt! :)

Kolla under bärsjalsambassadörer efter någon van sjalare nära dig!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?