Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eulalia
Idag använde jag för första gången vår gamla BäraBarn sjal, sedan jag förgäves försökte mig på den när storebror var liten... :oops:

Helt perfekt att använda till höftknyt med tung (11 kilo :shock: ! ) baby till och från bilen vid dagishämtning :vågen: . Att jag inte tänkt på det tidigare :hmm: :duh: ....

Men nu undrar jag över dett med ringsjal? Är det ännu smidigare? Eller vad är vitsen med ringarna? Kan man göra om min sjal till en ringsjal isåfall?
:help:
Användarens profilbild
Av Gullan
Eulalia skrev:Idag använde jag för första gången vår gamla BäraBarn sjal, sedan jag förgäves försökte mig på den när storebror var liten... :oops:

Helt perfekt att använda till höftknyt med tung (11 kilo :shock: ! ) baby till och från bilen vid dagishämtning :vågen: . Att jag inte tänkt på det tidigare :hmm: :duh: ....

Men nu undrar jag över dett med ringsjal? Är det ännu smidigare? Eller vad är vitsen med ringarna? Kan man göra om min sjal till en ringsjal isåfall?
:help:
Ringarna gör ju att du slipper knuten... det blir lättare att justera :) Ja, du kan göra om den, det är bara att köpa sjalringar och sy. Det finns beskrivningar på gör-det-självsidan
Användarens profilbild
Av Eulalia
Tack för svar :) .
Men jag är verkligen usel på att sy... :(

Kan man bära med ringsjal på annat sätt än på höften?
Användarens profilbild
Av Gullan
På mage, på rygg och på höft.

Att sy är inte alls svårt, du kan titta ut den vikning du vill ha, eller sy utan vikning - det är bara raksöm när du satt dit ringarna.
Några rader med raksöm - klart ;)
Användarens profilbild
Av Eulalia
Några rader med raksöm.... hm, det borde väl till och med en "syanalfabet" som jag klara... :lol: ... :oops: :roll:
Användarens profilbild
Av Gullan
Eulalia skrev:Några rader med raksöm.... hm, det borde väl till och med en "syanalfabet" som jag klara... :lol: ... :oops: :roll:
Det tror jag verkligen :) Och gör du en "utan vikning" är det ju bara att dra tyget genom ringarna och sy... Annars finns det en hel del roliga (och sköna) vikningar att prova på.
Användarens profilbild
Av annalys
Fördelen med ringsjal är väl att det är ganska lätt att justera, beroende på hur stort barn och hur mycket kläder man har på sig. Men själv tyckte jag inte den var jättebekväm, så efter ett tag sydde jag en bärpåse istället. Får man till den tycker jag den är bättre, fast jag får erkänna att den inte blev 100-%igt bra.

På vissa sätt tycker jag ett höftkryss är allra bäst, då kan man knyta lagom hårt och få extra stöd.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?