Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sockertopp
Det har ju varit flera såna här trådar men då har det väl varit välj en typ. Nu får du välja flera :)

Vilken trikåsjal skulle du vilja ha till nyföding? Till äldremys?

Vilken vävd?

Vilken sele?

Nån särskild MT?

Nåt annat bärdon du gärna vill ha?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Och så får jag väl svara själv....

Vilken trikåsjal skulle du vilja ha till nyföding? Skulle helst vilja ha en Marimekko-tygs-trikå fast utan panel i stumt tyg. En panel i trikå tror jag att jag skulle vilja ha. Och jag gillar färgerna på den jag har - brunt o turkost men jag tror att jag skulle gilla andra färger med....
Till äldremys? Hoppen är mysig.....min röda

Vilken vävd? Tror.....ett gammalt norrsken fast med smalnande ändar. Mkt smalnande ändar skulle jag vilja ha så att det skulle gå att göra en liten knut.

Vilken sele? Becon är både snygg o skön. (De färgade Ergosarna som nån visade här var ju skitsnygga dock.....men jag är inte riktigt överens med Ergo....men till sambon så.....)

Nån särskild MT? Ja....i första hand den jag sytt och förlagt här hemma nånstans (Fryle? Hjälp!) Annars är jag inte så MTig.....
Användarens profilbild
Av Eld77

Just trikåsjalar är jag lite dålig på, men eftersom jag redan har en sino och en MW får jag välja nåt nytt, eller hur? ;) En marimekko retrogrönblom. :heart: Och till en äldre bebbe en baby bali stretch, nån av de vinröda.

Vilken vävd?

Just nu suktar jag lite efter en ull-indio och en lila girasol.

Vilken sele?

En beco bwd lacework. Ergo har jag redan.

Nån särskild MT?

Ja, en knyttetsydd med breda axelband av nån snygg hoppe. Kanske en brun. 8) Eller en lila sammets-MT.

Allt jag kan peka på? :twisted: :roll: En zolo ringsjal.
Användarens profilbild
Av kitara
Det är bara en vävd jag vill ha, har inte kollat på selar (än). ;-) Och är nöjd med trikåerna som jag har.

Min vävda dröm:
En Hoppediz Florens, färgad i vacker mörkt röd färg med det fina svarta mönstret... :love:

Jag SKA ha en marimekkotrikå till nästa lilla, gärna en turkos/lila. Och så vill jag ha pepplons prickiga lila eller brun, beroende på könet på den lill*

Vilken vävd?
Hoppediz lima! och så en didymos, vet inte riktigt vilken.. eva är ju fin.. men njaa får fundera lite på det. Hoppas jag vill ha stork Ulli, har nämligen en på ingående. Och en Anna SKA jag oxå ha nån gång..
Sen till sommaren vill jag ha en gås i någon färg och en balibreeze inka tror jag den hette?

Vilken sele?
En chokladergo!

Nån särskild MT?

Hmm en färgglad med nån fin panel kanske?

En ringsjal ska införskaffas. Ringos limited edition, blommiga var de va? de är ju superfina!
Användarens profilbild
Av Eulalia
Jag önskar mig i nuläget bara tre :oops: :shock: :lol: !

Nästa trikåsjal, om det nu skulle bli ngn mer spädis här, skulle vara ngn av marimekkosjalarna.
En vävd, så önskar jag mig en easy - helst en enfärgad om det
finns :roll: ...?
Och en ringsajl en hjortron... :roll: :D drömmer...
Senast redigerad av Eulalia den mån okt 01, 2007 15:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av bright
kitara skrev:Det är bara en vävd jag vill ha, har inte kollat på selar (än). ;-) Och är nöjd med trikåerna som jag har.

Min vävda dröm:
En Hoppediz Florens, färgad i vacker mörkt röd färg med det fina svarta mönstret... :love:
...det finns väl en florens under säljes....?
Användarens profilbild
Av bright

Var rätt nöjd med sinon, så en sino i ngt nytt härligt mönster!
Min turkosa easy för äldremys...

Vilken vävd?

Drömmer om Hoppe Dublin.

Vilken sele?
Haft en beco bwd lacework, apsnygg men inte min grej så jag e inte sugen på ngn sele alls då laceworken e den snyggaste!

Nån särskild MT?
nä...inte just nu...

:love: dublin.....(har just köpt en gås :hellu: så jag får ge mig till tåls lite....badrummet ska ju renoveras)
o enfärgad blålila rebozo eller lila gås....o...o.....o.... 8)
Användarens profilbild
Av sabe
Vill inte ha just nu kanske om vi får ett till barn. Tror jag skulle köpt en när dottern var nyfödd.

Vilken vävd?
Tror inte att det är min grej tycker att det känns lite skrämmande med så mycket tyg ;)

Vilken sele?
Skulle gärna vilja ha en sele (eftersom jag har lite knytskräck)har inte provat någon, men jag tycker Becon ser fin ut :)

Nån särskild MT?

Den jag har som jag ropade in på Tradera är jättefin :)

Nej inte vad jag kan komma på
Användarens profilbild
Av kitara
bright skrev:
kitara skrev:Det är bara en vävd jag vill ha, har inte kollat på selar (än). ;-) Och är nöjd med trikåerna som jag har.

Min vävda dröm:
...det finns väl en florens under säljes....?
Jupp! Jag har sett det men jag har verkligen inte råd nu. Plus att det kanske vore smartare att ta en annan längd än vad jag redan har på vävd sjal (Panama 5,4). ;-)
Men tack för tipset! :-D
Användarens profilbild
Av thanisa
Kan inte låta bli att svara här

Jag har aldrig haft en trikåsjal men hade jag fått en bebis nu så hade jag införskaffat en. Vilken sort är jag osäker på men den hade inte varit enfärgad, vill ha livfulla sjalar. Antingen en panelsjal med fint tryck på såsom calmarap eller pepplon, eller de mer livfulla trikåsjalarna såsom BBS eller pricksjalarna.

Vilken vävd?
Är förtillfället ganska nöjd med min sjalsamling, är nyfiken på att testa en vatanai, lana eller katiwrap. Men ska jag ha en önskesjal så chocobanana eller earthy rainbow och då med sneda ändar och inte fransar.

Vilken sele?
Jag är själv ingen selemänniska men funderar på en sele som passar bra för ovana bärare och för att bära på magen. Vad det är för någon vet jag inte än men jag gillar nog becos utseende bättre än tex ergo och patapum.

Nån särskild MT?
Nix, tycker bara mt är krångliga.

Skulle väldigt gärna ha bultband och en skinnbög, det hade varit roligt att ha.
Användarens profilbild
Av ernamalin
Till nyföding: en Sino Hjortron :heart: och trikå till äldremys skulle bli en Bali baby stretch.

Vilken vävd?
Har ju egentligen köpt på mig alla mina önskesjalar :roll: av de jag har vinner nog min Easy Sol :loving: annars en hoppe costa rica eller en enfärgad röd easy.

Vilken sele?
Lilla G´s Ergo (brun/orange) Bild *dregglar värre än Homer Simpson*

Nån särskild MT?
Har tyvärr upptäckt att jag inte är någon MT människa :(

En Beco hade ju varit kul att ha någon gång men det känns inte riktigt motiverat eftersom jag trivs så bra med dem jag syr själv, kan ju få dem i vilken färg jag vill, med vilka mått jag vill och till en lägre peng :roll:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Just nu suktar jag nog mest efter en ull-indio eller en hoppe dublin, annars känns det rätt komplett här hemma :D
Användarens profilbild
Av Isanna
Trikåsjalar i alla dess slag vill jag ha! :heart:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
En Beco vore kul att testa, har ingen koll på färgerna just nu så exakt vilken ska jag låta vara osagt :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?