Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sabe
Den första sjal jag köpte var en ringsjal. När dottern var född insåg jag att jag inte trivdes med den och dottern verkade inte heller nöjd.

Nu har jag köpt en Mei Tai och den fungerar mycket bättre. Jag har funderat på att försöka sälja ringsjalen, men nu börjar jag bli tveksam.

Vad tror ni är det för tidigt att ge upp? Jag inser ju att den ha sina fördelar (att bära i korta sträckor) om vi både kände oss bekväma med den.

Jag har sett att en del av er tycker att ringsjalar blir lättare att använda när barnet är lite större. Hon är snart 6 månader nu. I vilken ålder ungefär tycker ni att det blev lättare att använda ringsjal?
Användarens profilbild
Av annalys
Jag har inte haft bråttom alls. Dels för att kunna dela med sig till kompisar och kanske min syrra så småningom, dels för att vi planerat fler barn så småningom. Och för att jag gillar sjalar så mycket!

Men det där är väl ganska olika med hur mycket saker man trivs med att ha. Jag är en samlare på lite allt möjligt, så det stör mig inte att ha extrasaker.
Användarens profilbild
Av hermana
Har du provat att bära japanskt?
Det är det absolut bekvämaste sättet att bära med ringsjal tycker jag. :D
Eller kolla upp om det finns någon sjalträff där du bor,
det är betydligt lättare att lära sig om man har någon som visar en "live" än att titta på bilder.
Användarens profilbild
Av sabe
annalys skrev:Jag har inte haft bråttom alls. Dels för att kunna dela med sig till kompisar och kanske min syrra så småningom, dels för att vi planerat fler barn så småningom. Och för att jag gillar sjalar så mycket!

Men det där är väl ganska olika med hur mycket saker man trivs med att ha. Jag är en samlare på lite allt möjligt, så det stör mig inte att ha extrasaker.
Har inget emot att ha en extra sak liggande hemma :). Tänkte mer att ringsjalen kunde ha delfinansierat köpet av MT eftersom vi har lite dåligt med pengar. Å andra sidan kanske vi växer i den och då kanske den skulle vara bra att ha.

hermana skrev:Har du provat att bära japanskt?
Nej har inte provat det. Ska testa någon gång när dottern är på bra humör ;)
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Min Björn är en vecka yngre än din dotter, och det är ungefär nu som jag tycker att det börjar funka med honom i ringsjal (och då har jag ändå varit van att bära hans storasyster i den.) så jag tycker nog att du ska ge den några försök till.
Användarens profilbild
Av MuuM
Vi hade stora problem med vår ringsjal när poppis var nyfödd, varken han eller jag gillade den. Maken klarade det ibland, men vi gick snabbt över till Moby Wrap.

Hade tankar på att sälja ringsjalen men kom inte till skott... och det var bra, för nu använder vi den ganska mycket. Poppis är nu fyra månader och väger nästan nio kilo, så han har "vuxit i den". Nu bär vi både på höften och japanskt (det lärde jag mig i förrgår och det är bättre än på höften). Så ge den en chans till, säger vi!

Bra att ha till tvättstugan eller att vagga till sömns i. Eller laga mat när han är grinig...

/MuuM
Användarens profilbild
Av sabe
hermana skrev:Har du provat att bära japanskt?
Det är det absolut bekvämaste sättet att bära med ringsjal tycker jag. :D
Eller kolla upp om det finns någon sjalträff där du bor,
det är betydligt lättare att lära sig om man har någon som visar en "live" än att titta på bilder.
Nu har jag provat. Funkar jättebra för första gången känner jag mig säker på att hon sitter bra :)
Hon verkar gilla det också :)
Tack för tipset!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?