Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sofiutane
Jag har köpt Olga-tyg från Jysk som ska färgas och sen fållas till en sjal, men jag vet inte riktigt hur lång jag ska göra den. Har en rebozo på 5 m plus fransar som passar jättebra att göra omslutet fram med, men jag har börjat bära nästan bara på ryggen nu och då är den alldeles för lång. Vid ett omsluten knytning på ryggen får jag nästan en halvmeter över på varje ändå plus fransar. Sen har jag en kortsjal på 3,5 m som jag får till en perfekt enkel ryggsäck med, men som är nästan för kort att knyta. Om jag skulle göra Olgan 4 m, tror ni att den då blir för kort att göra omslutet på ryggen eller blir det helt perfekt. Vill ju kunna göra alla andra knytningar på ryggen också, men jag gissar att det går åt mest sjal i en omsluten knytning. Vilket surr det här blev, hoppas ni har nåt råd. Den ska in i tvätten nu, ser mycket fram emot att se vilken färg den blir.
Olga + oliv = ?
Användarens profilbild
Av Isanna
En 4.2:a blir nog perfekt på dig!
Användarens profilbild
Av sacha42
Isanna skrev:En 4.2:a blir nog perfekt på dig!
:iagree: perfekt
Av Emmiez
Lägger mig i lite här, hoppas det är okej :-)
Hur kommer man fram till vilken storlek som är bra?
Användarens profilbild
Av sacha42
Emmiez skrev:Lägger mig i lite här, hoppas det är okej :-)
Hur kommer man fram till vilken storlek som är bra?
Jag kan knyta allt med en 4,2a och har träffat ts som är smalare än mig så hon kan definitivt kunna knyta allt med en 4,2 lång sjal :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Tror också på en sjallängd på drygt 4 m blir bra 8) Beror lite på hur långa svansar du vill ha...
Gullan skrev:Man kan kolla sjaltillverkarnas tabeller, t.ex. på www.didymos.de
Och HÄR finner du storlekstabellen för Hoppediz :wink:
Av Emmiez
sacha42 skrev:Jag kan knyta allt med en 4,2a och har träffat ts som är smalare än mig så hon kan definitivt kunna knyta allt med en 4,2 lång sjal :D
Scharlott skrev:Man kan kolla sjaltillverkarnas tabeller, t.ex. på www.didymos.de
Och HÄR finner du storlekstabellen för Hoppediz :wink:
Okej, då förstår jag med era svar tillsammans var bra svar :-) Ska spara den där storlekstabellen så ska jag nog kunna få ihop det bra sen :-D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Emmiez skrev:Okej, då förstår jag med era svar tillsammans var bra svar :-) Ska spara den där storlekstabellen så ska jag nog kunna få ihop det bra sen :-D
Suveränt :tumsup: Tabellerna är himla bra och vägledande :D
Användarens profilbild
Av sacha42
Scharlott skrev:
Emmiez skrev:Okej, då förstår jag med era svar tillsammans var bra svar :-) Ska spara den där storlekstabellen så ska jag nog kunna få ihop det bra sen :-D
Suveränt :tumsup: Tabellerna är himla bra och vägledande :D
:iagree: :tumsup:
Av Emmiez
Får mäta mina sjalar sen nån gång o se vad dom säger om dom skulle passa :-D
Användarens profilbild
Av sofiutane
oj, tack alla för så bra svar. tyget blev jättebra, nu ska den bara fållas så den kan visas upp på sjalträff på fredag. å på sb så klart. :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
sofiutane skrev:tyget blev jättebra, nu ska den bara fållas så den kan visas upp på sjalträff på fredag. å på sb så klart. :D
:vågen: och så ser vi fram emot live-bilder :wink:
Av nea
Jag fattar inte riktigt. Jag är typ strl 38 (170 cm lång och ca 60 kg tjock kanske) och jag tycker en sjal under 5 m är svår att göra omslutet med på magen. Knyter jag alldeles för löst eller? :hmm: Men det känns ju bra och jag tycker han kommer högt upp...pussavstånd ni vet!
Användarens profilbild
Av sofiutane
Jo, på magen tycker jag också att det är bra med en 5 m sjal för att knyta på magen. Men jag tycker att hon börjar bli lite för stor för att ha på magen numera, så nu är det en ryggsjal på gång.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?