Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tiaramoll
Tittade precis på färgerna som finns på Moby D och hittar ingen "flickig" färg.
Finns det någon annan elastisk sjal som är flerfärgad?
Eller någon bra annan "bebis"-sjal?
(Har förhoppningar om att få bära en nyfödd flicka i januari, samt även amma i sjalen.)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Moby D finns ju i svart med röd silkespaneloch en lila med lilamönstrad panel. Fast de kanske inte finns hos några av återföräljarna i Sverige (har inte kollat det :wink:).

En annan bärsjal som är flerfärgad är Calin Bleu microfleecesjal. Den liknar trikåsjalen i bäregenskap men är inte lika elastisk och är en favorit hos många som får barn på hösten/vintern.
Fast anses jag kanske som partisk i och med att jag säljer microfleecesjalen :wink:

Dessutom finns MaM ECO med mönster på mittenpartiet, Hug-a-bub som är tvåfärgad. Samtliga nämnda bärsjalar går toppenbra att amma i.

Lycka till i valet av bärsjal! 8)
Användarens profilbild
Av Kaja
Du ska inte gå över på de vävda sjalarna direkt då?? Är du van vid att knyta så finns det ju egentligen inget som hindrar att man kör vävt från start. Jag tyckte att det snabbt blev svajjigt med andra barnet eftersom man rör sig så mycket, så efter 1 1/2 månad så hade jag bytt i vilket fall som. Hade jag kunnat knyta bättre så hade jag nog gjort det ännu tidigare...

En EllaRoo LaRae har jag som var underbar till tösen och så flickig man kan önska sig!!

Bild

//Kaja
Av Tiaramoll
Ella Roo LaRae var ju superfin.
Måste erkänna att jag har uppfattat det som att elastiska sjalar rekommenderades allmänt till nyfödda.
Hmm, nu fick jag något att fundera på!
Det jag är mest orolig för med en trikå sjal är vilken längd jag behöver, misstänker dessutom att min man inte kan ha samma längd.
Åhh, denna sjaldjungel!
Användarens profilbild
Av Kaja
Största fördelen med elastiska är att man kan lyfta i och ur utan att knyta om, men det gör också att de blir lite svajjiga. Eftersom de är så elastiska så tror jag att både du och din man kan ha samma längd. Jag fick jättesvansarna på min sjal efter att jag hade dragit och knutit den ett par gånger och då var den nog 4,50 eller så. När jag sedan övergick till vävt så behövde jag 4,70 och då var det banne mig inga svansar.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Mia
Vad gillar du Bali Baby da?
www.edenbaby.se saljer dem

Annars tycker jag att en Sino Krustistel ar underbar!
Eller den Rosa Hug-a-Buben...

Jag skulle hellre ta en farg jag inte var 100% nojd med for att fa det dar mysiga som bara en trikasjal kan ge. En vavd sjal kan man ju ha sedan! :wink:
Av Tiaramoll
Bali Baby Aphrodite och Phoenix ser ju helt underbara ut!!!
Sino Krustistel är också fin.
Eller vaför inte Hug a Bub Tranbär-hassel eller plommon-hassel?
Föratt även nämna Mam Eco med matchande mössa och tossor, utgulligt. Fast Mams färgsättningar var inte riktigt lika fin, men Maroon såg okej ut!
Användarens profilbild
Av melon
Röstar också på trikåsjal! Jag har en Mam eco och är jättenöjd med den, den är lite stadigare pga hampan i den, så den har ltie längre användningtid än de flesta trikåsjalar. :D
Användarens profilbild
Av sacha42
Du har fått jättebra förslag så det är bara att leta upp nåt som faller dig i smaken :lol:

marimekkosjalarna från pepplon är fina och stabilare än man tror :D
Användarens profilbild
Av Mia
sacha42 skrev:Du har fått jättebra förslag så det är bara att leta upp nåt som faller dig i smaken :lol:

marimekkosjalarna från pepplon är fina och stabilare än man tror :D
Ja de glomde jag! De ar ju superfina!
Användarens profilbild
Av Ingrid
Nu har jag inte läst alla inlägg, men om du tänker amma i sjalen, så tycker jag det är mycket enklare att få till det bra i en vävd sjal än en trikåsjal. Bara en tanke.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?