Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har en Storken från 2004 som dottern bars i från 4 mån-2år. Nu när nr 2 kommer om, förhoppningsvis några veckor... har jag kommit på att jag vill prova en trikåsjal första tiden. Om det är värt pengarna?

Vilken trikåsjal hade ni köpt? Ska helst var ett komplement till Storken men den får gärna vara mindre, hyffsat tunn och smidig och " mysigare" än storken i början. Men ändå stadig även efter första månaden.
BaBu, Sino, Hoppediz...?
Användarens profilbild
Av Elin G
Värt och värt... Min man föredrog trikåsjalen (en moby) i fyra månader eller så. Då var det definitivt värt det, tycker jag. Man kan ju sälja den sen. Och den är så mjuk och gosig. Moby wrap rekommendrar jag om du bara ska ha den som "myssjal", den är ju billig också. Men vill du ha den som "huvudsjal" kanske du ska satsa på nåt lite stadigare (fast är man van vid vävd vill man ju ändå byta efter ett par månader...).
Av Sia
:iagree:
Jag hade en Moby som myssjal till min bäbis först, och det hade jag inte velat vara utan! Det är mycket gosigare och mer ombonat med trikå sjal när dom är så små.
När han hade "växt ur" mobyn så köpte jag en stork, och nu bär jag nästan bara i stork (har en ergo och en mimmis också).
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag tycker helt klart att det är "värt" med trikåsjal till nyföding! Det är ju mysigt!! Är du osäker kan du ju alltid köpa begagnat och sälja vidare sen, så förlorar du inte så mycket på det :wink:
Vilken du väljer spelar nog inte så stor roll egentligen, men sino gillar jag! :D
Av Sia
Det är faktiskt lite skillnad på trikå-sjalar också!
Tex så upplever jag att tricot-slen är svajigare än mobyn, och sinon är mycket tunnare i tyget än andra, och inte lika stretchig.
Det är stor skillnad på om man tycker bättre om sinon eller bättre om Mobyn.
Tinaw har bättre koll på det där än jag, hon har jämfört fler trikå-sjalar har jag fått för mig.
Dessutom för att spä på förvirringen så kan du läsa här om olika sjalar: http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b64793.html

Men det är viktigare att du köper en trikå-sjal vilkensomhelst istället för att du blir förvirrad och inte köper någon alls (så gjorde jag i början :cry: ).
Finns billiga på blocket, då kan man inte ångra sig, för att det var ju så billigt att man kan köpa en till :wink:
Användarens profilbild
Av Totte
kajsa kavat skrev:Jag tycker helt klart att det är "värt" med trikåsjal till nyföding! Det är ju mysigt!! Är du osäker kan du ju alltid köpa begagnat och sälja vidare sen, så förlorar du inte så mycket på det :wink:
Vilken du väljer spelar nog inte så stor roll egentligen, men sino gillar jag! :D
:iagree: Ja, förutom Sinon. Tycker att den har en tendens att korva sig, och vrider sig gärna när man tar i och ur barnet. Där fungerar Tricot-slen och Mobyn mycket bättre, vilka är de andra två märken jag har hemma. Med dem fungerar det att lyfta i och ur barnet hela dagen, med en liten åtstramning av knytningen någon gång.

Jag inser att jag använder trikåsjalen annorlunda nu än med N. Då var det inte aktuellt med hämtning/lämning på dagis förrän han vår 3 månader, och han var en sovare av rang; sov i vagnen utomhus ca 2x2 timmar varje dag. Nu med lillebror S är läget ett annat. Jag hämtar/ lämnar på två olika ställen (och det är en orimlig promenad så det blir i och ur bilstolen resp. sjalen heeela tiden), han sover nästan bara i sjalen (vaknar om jag lägger ner honom), och då är smidigheten med att kunna ta i och ur barnet flera gånger utan att behöva knyta om sjalen det viktigaste kriteriet.

Förutom att det är klart gosigare att ha trikåsjal till en så liten, fundera över hur mycket du också skulle behöva smidigheten i att kunna ta i och ur barnet pga lämning/hämtning och annat. Det skulle kunna väga över till ett klart plus för trikån :D

Håller också med Sia om att det är viktigare att du köper en trikå-sjal än att du tvekar inför valet. Tänk också på det generella tipset att välja sjal utifrån färg därför att du har den på dig så mycket och den blir som en andra tröja. (jag har för tillfället fyra stycken, tre köpta begagnade, i olika färger :wink: )

Lycka till med både bebis och sjal :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?