Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Silverälva
Undrar vad skillnaden mellan långsjal och en ergonomisk sele är för den som bär? Hur skiljer sig tyngdpunkt och avlastning?
Jag har problem med nackeoch axlar och en baby björn tex är rena döden för mig. Har en vävd långsjal på G men är lite sugen på ett snabbare alternativ om man tex är i affärer och snosan inte vill sitta i vagnen.
Skulle en selen passa mig? Eller kanske en som dära som jag inte minns vad dom heter just nu, mellantinget mellan sjal och sele, mei nånting....?

Usch vad detta forum är beroendeframkallande. Men tur att ni finns! :heart:
Användarens profilbild
Av naimiez
Hur stort är barnet?

Långsjal avlastar ju absolut mest! Det rårer jagh dig till att köpa. Dock kan du ju få tag i en uppsydd meitai som inte behöver kosta så mcyket. Justr för att ha till "snabbärning ;-)
Av Sia
Jag har både långsjal och ergo, och båda har sina fördelar!
Sjalen är absoluta favoriten, den avlastar bäst, är mysigast, snyggast.
MEN selen hade jag nog inte heller kunnat vara utan, selen går snabbast att sätta på sig, man behöver inte riskera att skita ner den om man står tex på en lerig åker eller en snöslaskig och grusig parkering.
Mannen skulle aldrig om man ens hotade med kniv ta på sig sjalen, men selen har han faktiskt andvänt när det inte fanns något annat alternativ.
Är barnet äldre än fyra månader så rekommenderar jag att kika på en patapum, dom är billigare än ergon, men är av samma modell.
Är barnet sprillans nyfött, försök hitta en svärmor eldyl. som kan sy upp en MeiTai efter mönster på www.baranara.se
Ergo och Patapum är för stora för en nyföding, men en väl värd investering när dom blir lite större, du kan ju andvända den lika länge som långsjalen, dvs. 2-3 år.
Användarens profilbild
Av Silverälva
Min plutt är dryga sju månader nu. Vi har haft trikåsjal hittills, men den ger efter för mycket nu tycker jag :/.
Vävd långsjal åker förhoppningsvis postbil åt mitt håll just nu ;) och det är den ag kommer använda (hoppas jag) när jag ska bära längre stunder. Men som sagt, ibland kanske det är bättre med en sele eller dylikt som när man är på mindre rena ställen *rys*.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker de kompletterar varann :D . så har man råd så rekommenderar jag både och.
Användarens profilbild
Av Silverälva
diddeldi skrev:jag tycker de kompletterar varann :D . så har man råd så rekommenderar jag både och.

:lol: Om man ändå hade råd med allt man behövde och ville ha! Gud vad grejer det skulle vara här då ;) Men det blir nog alla fall en mei tai som komplement till sjalen. Men helst skulle man vilja änna på dom olika innan man tömmer kontot :/
Användarens profilbild
Av diddeldi
mist skrev:
diddeldi skrev:jag tycker de kompletterar varann :D . så har man råd så rekommenderar jag både och.

:lol: Om man ändå hade råd med allt man behövde och ville ha! Gud vad grejer det skulle vara här då ;) Men det blir nog alla fall en mei tai som komplement till sjalen. Men helst skulle man vilja änna på dom olika innan man tömmer kontot :/
det kanske finns nån sjalträff i närheten av dig? i så fall kunde du ju kanske få chans att jämföra sjal, sele och mei tai och se vad som passar dig bäst :D
Användarens profilbild
Av Silverälva
diddeldi skrev:
mist skrev:

det kanske finns nån sjalträff i närheten av dig? i så fall kunde du ju kanske få chans att jämföra sjal, sele och mei tai och se vad som passar dig bäst :D
Hoppas på det jag med, har lagt ut en tråd om det där jag "raggar" ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?