Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av AMM
Här kommer en fråga som verkligen avslöjar mig som den Novis jag är... :oops: :oops: ...men jag vågar fråga ändå! :D

Ni som anger vilka sjalar ni bär/har burit i verkar ha så MÅNGA sjalar. Typ 7-8 stycken är inte ovanligt. Jag undrar: är det av praktiska skäl (man måste ju först ha en trikå eller två när bebisen är ny och sen en ringsjal för korta lyft och så förstås en långsjal eller två och så kanske en ergonomisk när barnet blivit större)?

... eller är det för att det är så snyggt att ha många att man helt enkelt inte kan motstå (som snygga jeans - även om man har tre par sedan tidigare så MÅSTE man helt enkelt köpa ett par till äen om de är svindyra och nästa exakt likadana par 1-3)? Eller? Nyfiken!

Själv har jag nämligen bara två, min fina orange sino som Minstingen växte ur vid 4 mån och min inte lika fina men jättebekväma naturfärgade calin bleu gauze. Och gåsen måste förstås tvättas rätt ofta, men den torkar ju snabbt. Och nu är det ju snart höst. Blir min vita gås för kall då?? Ska man ha en höstsjal?? Och vilken i så fall????

Är det dessutom så att jag kommer att känna mig urtöntig om jag går på sjalträff i november med en SOMMARSJAL?? Inte nog med att jag är ett udda inslag på Östermalms gator ändå (spanar ALDRIG någon), skulle jag dessutom känna mig udda bland andra sjalmammor? Utskrattad? Hånad? :cry: Hjälp mig välja inför den nya säsongen! :help:
Användarens profilbild
Av mian
För mig som är lite besvärlig när det gäller färgmatchning så måste jag liksom ha en grön, en beige och en vinröd sjal.

En vinröd sjal till gröna kläder skulle inte vara jag 8)
Användarens profilbild
Av thanisa
Tror inte att någon skulle tänka på om någon kom med en "sommarsjal" på en sjalträff under vintern. Man bär ju i det man har. Det är ju väldigt olika vad man gillar och för ett år sedan hade jag en sjal och förstod inte varför man behövde flera. Nu har jag insett att jag tycker att märkena är olika och har olika egenskaper. Sen kan man ju behöva fler än en färg, men under 4 års tid klarade vi oss på en sjal. Idag skulle jag nog inte vilja ha enbart en sjal men det är för att vi ibland bär två barn samtidigt och vi använder bara sjal så om en sjal måste tvättas så måste vi ha något att ha under tiden.
Användarens profilbild
Av ZaZi
AMM skrev:Är det dessutom så att jag kommer att känna mig urtöntig om jag går på sjalträff i november med en SOMMARSJAL?? Inte nog med att jag är ett udda inslag på Östermalms gator ändå (spanar ALDRIG någon), skulle jag dessutom känna mig udda bland andra sjalmammor? Utskrattad? Hånad? :cry: Hjälp mig välja inför den nya säsongen! :help:
Höstsjalar är mysiga... vänta du bara tills sjal- :twisted: sätter sina klor i dig. Då besvaras din fråga om varför så många automatiskt... :roll:

Jag måste bara berätta att idag gick jag från djurgården in mot city (dvs strandvägen) med Siggebus på magen i min fina färgglada Girasol Regnbåge. Jisses vad ut-tittad jag blev! :shock: :lol: Kände mig som en utomjording. Det gör jag sällan i mina kvarter.
Användarens profilbild
Av Ullegulle
För mig är det en ren estetisk fråga.
Nu har jag då inte himla många men en 6 stycken har det hunnit bli...
Bilder finns här:
http://www.familjeliv.se/hem/ullegulle78/galleri.php

Det roliga är att sjal :twisted: har börjat kraffsa på min man också!
Häromdagen sa han: Kan du inte försöka köpa en Colibri till om du får tag på en?
Igår:
- Nu får det nog vara bra för ett tag, eftersom jag trots allt har 6 st bärdon i olika färger. Sa jag.
- Men du har ingen i rött svarade han. Röd manchester vore snyggt.
(behöver väll inte tillägga att jag fullkomligt älskar denne man och att jag är mycket nöjd med mitt val av make..? 8) )
Av AMM
Tack för svar. Känner mig litet mera upplyst nu! Hade inte sett den tidigare tråden! Skönt att någon mer än jag hade funderingar...

Eftersom min nuvarande sjal är naturfärgad (eller, sandlådebeige, som jag brukar kalla den :wink: ) matchar den ju det mesta, men jag tror nog att den kan bli lite väl sval i höst. Så det får nog bli en till... jag är tyvärr rätt lättövertalad när det gäller shopping... :D
Av Sia
AMM skrev:Tack för svar. Känner mig litet mera upplyst nu! Hade inte sett den tidigare tråden! Skönt att någon mer än jag hade funderingar...

Eftersom min nuvarande sjal är naturfärgad (eller, sandlådebeige, som jag brukar kalla den :wink: ) matchar den ju det mesta, men jag tror nog att den kan bli lite väl sval i höst. Så det får nog bli en till... jag är tyvärr rätt lättövertalad när det gäller shopping... :D
det låter som att du snart kommer inse att sandlådebeige är en rätt tråkig färg, och vill liva upp med något färggladare.
Jag bytte min sandlådebeiga mot en albert (röd/gul/orange) och en röd, blev jättenöjd, den röda passade mig mycket bättre!! Jag ser inte alls lika blek, trött och tråkig ut i den.
Av AMM
Jag måste bara berätta att idag gick jag från djurgården in mot city (dvs strandvägen) med Siggebus på magen i min fina färgglada Girasol Regnbåge. Jisses vad ut-tittad jag blev! Kände mig som en utomjording. Det gör jag sällan i mina kvarter
:roll: :roll: vet hur det känns! :roll:

...fast i ärlighetens namn får vi mest mysblickar, jag och Minstingen. Särskilt av de äldre blåhåriga stiff-upper-lip-damerna! De kanske tycker att man är en utomjording, men en mysig utomjording!
:D
Användarens profilbild
Av Elinea
Mamasamueli skrev::lol: Det dröjer inte länge förrän sjal-:twisted: griper tag om en, och så står man där med sjalar upp till knäna! ;)
Precis.. Jag skyller allt på det här forumet och alla som postar bilder på sina nya fina sjalar så man blir sugen på att köpa fler och fler. Dessutom alla dumma säljesannonser som jag borde sluta titta på just nu.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?