Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annalys
Att en vävd sjal mest blir mjukare (möjligen någon fläck?) när den är begagnad är ju uppenbart. Men hur blir trikåsjalar? Tål de att användas lika mycket, eller blir de slitna? Hur då? Noppiga, töjda, krulliga kanter? Är det olika för olika märken?

Min enda trikåerfarenhet är ju Tricotti, den blev varken noppig eller krullig. Möjligen något töjd (fast den var nog lite stor från början), och det åtgärdade jag med att torktumla den. Och tvätta lite oftare efter ett tag, samt sedan sy in den.
Användarens profilbild
Av Nova
Visst blir de mer slitna.

Personliga erfarenheter av slitna sjalar:
Baby Bundler - noppig, oelastisk
Sino - noppig
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag håller med om att sinon kan bli noppig, men de två jag köpt beg. har faktiskt varit jättefina!!!
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag tycker de kan bli noppiga, men förlorad elasticitet är inget jag känner igen från de jag har haft.
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
skulle köpa ny faktiskt. De blir sällan bättre av att ha används. Nu gissar jag frikst eftersom jag bara haft ny trikå själv. Men med tanke på att de är just trikå blir det nog värre med åren så att säga
Användarens profilbild
Av Olamanola
Om trikåsjalar blir mer slitna vid användning borde inte andrahandsvärdet sjunka jämfört med vävda??
Användarens profilbild
Av Nova
Olamanola skrev:Om trikåsjalar blir mer slitna vid användning borde inte andrahandsvärdet sjunka jämfört med vävda??
Jo, jag tycker att det borde vara så.
Om inte trikåsjalen bara använd någon enstaka gång och kanske bara upptvättad, då har jag förståelse för att priset är högt även begagnat.
Användarens profilbild
Av Selman_73
Har lånat en beg Sino och den är noppig. Min Moby däremot är fortfarande jättefin och fast.
Användarens profilbild
Av Elinea
Har en begagnad Sino kråkbär och den var möjligen lite blekt men absolut inte noppig, dessutom en Marimekko retrogrönblom men den kan knappt varit använd alls för den såg helt ny ut.
Användarens profilbild
Av diddeldi
vår moby som vi använde typ dygnet runt i åtminstone tre-fyra månader visar knappt nåt spår av användning tycker jag. fast då har vi inte tvättat den mycket, atlas var ingen kräksbebis. det borde ju slita mer om man tvättar sjalen typ dagligen.

jag tror inte de håller lika länge som vävda sjalar, men de håller ju till mer än ett barn tycker jag i alla fall.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
min moby är jättefin ännu, efter flitigt användande. men sinosar som jag sett har varit noppiga och trista.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?