Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej! :hello:

Är helt grön på det här med sjalar, men har blivit väldigt intresserad efter att ha hört så mycket bra om sjalar när sonen var bebis.
Nu väntar jag mitt andra barn som är beräknat till Oktober, så jag tänkte slå på stort och införskaffa mig en trikåsjal. :lol:

Nu är frågan bara: Vilken ska man egentligen välja? :shock: Det finns ju en hel del att välja på och efter att ha kollat runt lite har jag inte blivit så värst mycket klokare. :roll:

Kan ni snälla sjalbarnare hjälpa en stackars förvirrad nybörjare? :rodna:
Användarens profilbild
Av korell
det är så himla olika vad man föredrar har jag lärt mig av min tid här på SB :lol:

Så mit tips blir att köpa den färgen du gillar bäst!
Vet du med dig att du vill att den ska ha ngn egenskap, tex inte alltför varm eller inte ha kanter som rullar sig tex så smalar ju det av utbudet lite....
Användarens profilbild
Av Ellynil
Det var lite den uppfattningen jag också fått efter att ha kollat runt lite... :lol:

Eftersom bebis kommer mitt i hösten så gör det inget om sjalen är lite varm. Är dessutom ganska frusen av mig. :wink:

Sen vet jag faktiskt inte riktigt vad jag har för krav... :? Att den ska gå att använda även när bebisen börjar bli lite tyngre, kanske...
Användarens profilbild
Av korell
Jag har inte provat så många; men kan rekommendera Sino (tunn och stadig)eller minimundus trikåsjal (prisvärd!!, och stadig).
Ultimate baby wrap är väldigt stretchig/svajjig och funkar INTE med en tyngre bebis.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag håller med korell där, väl en som du tycker har snygg färg.
Jag hade en sino och en tricot slen till Vilgot när han var nyfödd. Sinon blev jag aldrig riktigt kompis med. Jag tyckte att den skar in lite å att den faktist var lite för tunn för att ge optimal avlastning.
Medans tricot slenen är lite tjockare kändes riktigt stadig och skön att bära med!
Av eamane
Som du kan se av denna tråden http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight= så har alla sina favoriter så välj en som passar dej i färg först och främst! Eftersom det är höst och vinter när du kommer bära i sjalen så kanske det inte är så viktigt att du får den som är absolut tunnast, nej gå på utseendet! :D
Användarens profilbild
Av Ellynil
Tack för alla svar! :D

Ja, det verkar ju som att det här med tycke och smak är det viktigaste! :wink:

Kan ju berätta lite hur mina tankebanor sett ut hittills...

Först var jag inne på att skaffa en hoppediz trikå eftersom jag pratat med en tjej som tyckte den var jättebra!
Sen började jag kolla runt lite och blev sugen på en MaMEco istället. Men så läste jag att den inte var lika gosig som andra trikåsjalar och att den tappade formen lite efter tvätt? :?
Så blev jag intresserad av en Bali Baby Strech, (tycker de är så fina) men är tveksam till om sambon tycker som jag...
Då kikade jag runt lite till och började fundera på BabyBundlern istället...

Förstår ni att jag är en velpotta utan dess like, eller?! :hellu: :duh:
Användarens profilbild
Av Ellynil
Lite uppdatering, då. :wink:

Efter mycket diskussion och kompromissanden med sambon, blev det till slut en midnattsblå hoppediz trikå.
Det som till slut avgjored var att sambon sa att om vi väljer den kan han tänka sig att testa och bära han också! :lol: Alltså var jag bara tvungen att ge mig! :wink:

Så nu är det bara att vänta på bebis och hoppas att vi blir nöjda!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?