Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Bubble
Är det någon mer skillnad på vävda sjalar än utseendet?

Finns det någon som är svalare än andra?

Finns det någon omröstning eller allmän uppfattning om vilka märken som är de bästa?
Bubble skrev:Är det någon mer skillnad på vävda sjalar än utseendet?

Finns det någon som är svalare än andra?

Finns det någon omröstning eller allmän uppfattning om vilka märken som är de bästa?
1. Ja det är mer som skiljer mellan olika sjalar än bara utseendet!

2. Svalare sjalar är tex Calin Bleu Gauze, Amazonas Carry Sling eller Bali Baby Breeze.

3. Om du tittar under "Sjalrecentioner" här i forumet så kan du läsa om olika synpunkter. Mycket handlar det dock om tycke och smak, vad som är viktigast för en själv - avlastning vs. sjalhet, raka vs avsmalnande ändar, breda vs. smala sjalar osv osv... Det bästa är att gå på sjalträff och få möjligheten att se och kanske prova lite olika märken själv för att få en bra uppfatning!
Av Bubble
Har nog inte möjlighet att gå på någon träff så får fråga en massa här istället.

När är det bra med avsmalnande ändar eller inte osv?
och bred eller smal vad blir skillnaden för mig?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Bubble skrev:Har nog inte möjlighet att gå på någon träff så får fråga en massa här istället.

När är det bra med avsmalnande ändar eller inte osv?
och bred eller smal vad blir skillnaden för mig?
Ok. Avsmalnande ändar är bra om man gillar att knuten blir liten och nätt. När det inte är det vet jag inte riktigt, för jag gillar bäst de smala :wink: :lol: Men det är som sagt enbart en smakfråga!

En bredare sjal tycker jag är bättre till ett lite större barn, och kanske särskilt när man knyter på ryggen. Smalare sjal = lite nättare, funkar bättre till ett lit emindre barn, men det blir ju också mindre tyg, med andra ord lite svalare och lite enklare möjligtvis att knyta. Sen beror det ju på vilken sjal det handlar om... En easycare är ju ganska lättknuten och smidig trots att den är bred, medan en hoppediz är lite "grövre" (men då å andra sidan avlastar aningen bättre tycker jag...)

Blir du nåt klokare??
Av Bubble
jo lite klokare blir man nog..

Det finns ingen som liknar hug-a-bugen? Typ om man gillar den till nyfödd så brukar man gilla ____ som fortsättning? Fast jag har ju inte testat den
iofs :o
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:lol:

Jag hade en Hug-A-Bub som trikåsjal och min första vävda var en Didymos som jag gillade skarpt :wink: Men det är ju vad jag tycker och inte säkert att det stämmer på dig :wink:

Det viktigaste är nästan att du köper en som du tycker om färgmässigt - så att den blir använd :wink: Ja.. en diagonalvävd skulle jag nog köpa dvs didy, hoppe,easy, stork..
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
Om du är lite ny på knytandet skulle jag säga en sjal med avsmalnande ändar. Det är lättare att få till en bra knut då. Sen är det som Kajsa säger, färgen avgör egentligen hela frågan. Så titta efter fina färger och en bra längd, sen är det bara att knyta. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?