Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av boosten
Ergo och Patapum iaf har väl en åldersgräns på 5 månader för upprättsittande i selen. Men jag undrar varför? Är det för att man ska vara helt säker på att barnet är stark i nacken, eller är det benens längd?

Jag skulle gärna bära H på ryggen i ergon när vi är på lekplatsen. Tyget på selen når till knävecken, och så länge han inte somnar litar jag på att han håller huvudet (dessutom har han ju bra stöd av kanten än så länge). Ska jag ändå låta bli? :mitvit: :help:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Det skiljer ju lite drygt en månad på våra bebisar.
Å Vilgot har jag nog bärt på ryggen i sele i 2 månader eller nåt sånt. Ja lite då å då i alla fall. Så jag ser ingen anledning till varför du inte skulle kunna ha H på ryggen i sele när ni är på lekplatsen.
Av surftrollet
När lillen var 5 månader var han lite för liten för att sitta bra i ergo. Tror det mest är en fråga om storlek och stadighet på barnet.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Tja, Eje åkte ergo för någon vecka sedan för första gången och han är då inte mer än tre månader prick idag. :wink: Dock fick han sitta med benen innanför i ergon eftersom sittdelen är lite för bred för honom och kom därför upp ganska högt i den, så jag skulle inte sätta honom på ryggen i den riktigt än även om han är nog så stadig i nacken. I becon har jag däremot burit honom på ryggen dagligen sedan han över en månad, men den är ju lite smalare i sittdelen.
Användarens profilbild
Av diddeldi
ergo säger ca 3-5 månader men det beror på benens längd. om bebisen ser ut att sitta bra så är det bara att bära på :wink:
Användarens profilbild
Av boosten
vovvemor skrev:Tja, Eje åkte ergo för någon vecka sedan för första gången och han är då inte mer än tre månader prick idag. :wink: Dock fick han sitta med benen innanför i ergon eftersom sittdelen är lite för bred för honom och kom därför upp ganska högt i den, så jag skulle inte sätta honom på ryggen i den riktigt än även om han är nog så stadig i nacken. I becon har jag däremot burit honom på ryggen dagligen sedan han över en månad, men den är ju lite smalare i sittdelen.
Hm. Är Patapumen smalare än ergon? Vi har ju en av varje.. 8)

Men jag har som sagt inte upplevt att han suttit dåligt i ergon. Jag kanske ska testa imorrn i lekparken, då har jag sällskap som kan uppmärksamma om han sitter bra hela tiden och så. :)
Användarens profilbild
Av vovvemor
boosten skrev:
vovvemor skrev:Tja, Eje åkte ergo för någon vecka sedan för första gången och han är då inte mer än tre månader prick idag. :wink: Dock fick han sitta med benen innanför i ergon eftersom sittdelen är lite för bred för honom och kom därför upp ganska högt i den, så jag skulle inte sätta honom på ryggen i den riktigt än även om han är nog så stadig i nacken. I becon har jag däremot burit honom på ryggen dagligen sedan han över en månad, men den är ju lite smalare i sittdelen.
Hm. Är Patapumen smalare än ergon? Vi har ju en av varje.. 8)

Men jag har som sagt inte upplevt att han suttit dåligt i ergon. Jag kanske ska testa imorrn i lekparken, då har jag sällskap som kan uppmärksamma om han sitter bra hela tiden och så. :)
Hade lillpöjken varit vaken hade jag kunnat sätta honom i den och prova. :wink:
E nsnabbkoll visar dock att vår patapum är smalare än ergon och ungefär lika bred som becon, som däremot är betydligt högre i ryggen än båda två.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Mannens syster har burit i Ergon från det att sonen var 1 månad. Militant sjalmotståndare. Det har funkat jättebra.
Av Epona
Men ska det inte fungera att bära i Ergon från nyfödd när man har det där bebisinlägget i ? (har tänkt köpa det)
Användarens profilbild
Av boosten
Epona skrev:Men ska det inte fungera att bära i Ergon från nyfödd när man har det där bebisinlägget i ? (har tänkt köpa det)
Jodå det gör det, men jag har inget sånt. :)
Användarens profilbild
Av Kusmi
boosten skrev:
Epona skrev:Men ska det inte fungera att bära i Ergon från nyfödd när man har det där bebisinlägget i ? (har tänkt köpa det)
Jodå det gör det, men jag har inget sånt. :)
Det går utan också. Antingen med ett bäbistäcke och lägg det som babyinsert eller att bäbisen sitter i grodposition tills den har tillräckligt långa ben.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?