Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Strix
Hej! Jag är helt ny här och har denna sommar haft premiär som sjalbärare - har tidigare använt den hemska Babybjörnen till mina små grabbar. Nu har vi fått en liten tjej som vill bli buren dygnet runt och jag har lyckligtvis fått låna en Minimundus trikåsjal av en bekant och både jag och lilltjejen älskar sjalen fast jag tycker att den är lite för varm nu när det är så varmt ute.

Nu har jag i alla fall, efter mycket grubblande, beställt en Kozy och en Beco med sånt där inlägg för bebisar eftersom jag dels vill ha något som är svalare och dels något som går lätt att ta på som inte släpar i marken som långsjalen gör. Den lånade långsjalen får jag väl lämna tillbaka snart innan jag nött ut den helt, så vad tror ni - behöver jag skaffa en egen långsjal och hur väljer man då? Den får absolut inte vara för varm eftersom jag inte är särskilt frusen av mig.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Behöver och behöver.... :roll: :wink:

Nu vet jag ju inte hur varken kozyn eller becon är att bära med - men jag tycker att det är bra att ha något bärhjälpmedel som ryms bra och är smidigt innanför ytterkläderna då man har en liten bäbis under kalla årstider! :D

(och där är ju sjal helt klart att föredra framför Ergon iaf... :roll: )
Användarens profilbild
Av Gullan
Långsjal är jättemysigt, särskilt som CrazyMagpie (hej gumman!!!) påpekade - den är suverän innanför jackan när det börjar bli kallt :)
Långsjal är dessutom mjukare och mysigare däremellan också, min sele använder jag bara då det inte går att sjala på och av ute pga dåligt väder.
Användarens profilbild
Av Strix
Gullan skrev:Långsjal är jättemysigt, särskilt som CrazyMagpie (hej gumman!!!) påpekade - den är suverän innanför jackan när det börjar bli kallt :)
Långsjal är dessutom mjukare och mysigare däremellan också, min sele använder jag bara då det inte går att sjala på och av ute pga dåligt väder.
OK! Finns det då någon som är hyfsat sval (jag är som sagt inte frusen av mig och min bebis är som en kamin :) )? Jag är rätt ofta själv med barnen (nyfödd + 05a & 01a) på em och kvällar så att ha den minsta i någon form av bärpryl är helt nödvändigt om det ska funka känner jag.
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag känner igen det där med varm mamma och bebis, men i mitt fall gick det över på 3-4 månader och jag blev mitt vanliga frusna jag igen. Ja, det låter onekligen som om du har nytta av ett bärredskap, men frågan är om inte kozyn och becon fyller många av de behoven. Kan du inte testa när de kommer och skaffa en långsjal sedan? En sela eller Meitai är säkert svalare. (Fast jag gillar sjalar, just därför att de ibland blir som en extra tröja, och för att de går att knyta och justera på så många olika sätt.)
Användarens profilbild
Av jag71
jag tycker mimmis krinklade är underbar. Sval, snygg, tar ingen plats, ner i väskan och man behöver inte oroasig för att den ska bli skrynklig!!! Bär skrutt på ryggen med den och så små snuttorna så klart. Perfekt även för att "surra" fast en liten galning som vill stå upp i kundvagnar (en på ryggen och en fast satt och skrutt som går ger bäst handlingsresultat - oftast i alla fall) den är så smidig och tunn fast den är 5 meter lång.
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
Klart du behver en sjal :wink:
Det är mysigt, bekvämt och fint. Nu till hösten är det skönare med varmare sjal tycker jag. Men om du har lätt för att bli varm så välj kanske amazonas carry sling eller nån tunnare sommarsjal till och med. Jag tycker bebina stjärntecken är en bra mitt emmellan sjal. De vanliga bebinorna är tydligen inte lika som stjärntecken. Har ingen erfarenhet själv men hört att andra tyckt så.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?