Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fillay
Vi har en DoteDot mei tai som jag gillar mycket, men samboeren klarar inte av att knyta den på sig själv. Derfor köpte jag en Patapum Toddler, men den är för stor för oss båda! Vi kan inte stramma till axelremmene nog, så barnet henger altfor långt ut från kroppen. Dermed får vi ont i axlarna efter bara några minuter.

Men vad passar oss da? Vi är båda litt små, under 175 cm båda två. Är Ergo enda alternativ? Den är ju så dyr.. Men det är kanske verdt det?
Användarens profilbild
Av naimiez
Ergo är nog större än Patapum toddler....gamla Becon är liten fast dyr ;-) Kanske normal patapumen? Kan du inte stämma träff med sjalbarnare och kanske få tips och próva andra selar ;-) Här har du måttskillnader ;-) http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=9115

Vet inte vart du bor men ser att du inte skriver svenska så träffa andra kanske blir svårt ;-)
Användarens profilbild
Av Fillay
naimiez skrev: Vet inte vart du bor men ser att du inte skriver svenska så träffa andra kanske blir svårt ;-)
Jag gör så godt jag kan med att skriva svenska :lol: Jag bor i Sverige, men är norsk. Men nåt träff kan jag kanske finne i närheten ja.
Användarens profilbild
Av Veronikak
Sutemi brukar väl passa för de som är småvuxna?
Användarens profilbild
Av Fillay
Veronikak skrev:Sutemi brukar väl passa för de som är småvuxna?
Den har jeg aldrig hört om för! Då måste jag hitta den och titta. Takk för tipset:)
Användarens profilbild
Av Helena
Veronikak skrev:Sutemi brukar väl passa för de som är småvuxna?
Jag tycker inte riktigt det. Sutemin är liksom så stor i sig på något vis. Beror ju på om ni bara är korta eller om ni är smala också? Jag är kort och inte så smal (väger 65 kilo), sutemin funkar på mig på ryggen, jag kan dra åt den bra, men däremot tycker jag inte att barnet kommer upp så bra på ryggen i den, barnet hänger mycket nere på min rumpa liksom. Fast den är skön över axlarna. Jag bär aldrig på magen i sutemin, då känns den stor och klumpig och det blir jobbigt för mig.

Den vanliga patapumen upplevde jag också att barnet liksom hängde utåt för mycket, men jag kunde dra åt den väldigt mycket, men då var det inte skönt. Jag tror att den helt enkelt var för låg i ryggen eller så passade den inte mig. Men det är ju möjligt att den vanliga patapumen passar er, det är ju jätte svårt att säga.

Bäst är kanske om ni skulle kunna få testa olika selar någonstans.

Annars kan man ju hyra Ergo från www.hyrsjal.se
Användarens profilbild
Av Eaive1
Beco :twisted:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Fillay skrev:Vi har en DoteDot mei tai som jag gillar mycket, men samboeren klarar inte av att knyta den på sig själv. Derfor köpte jag en Patapum Toddler, men den är för stor för oss båda! Vi kan inte stramma till axelremmene nog, så barnet henger altfor långt ut från kroppen. Dermed får vi ont i axlarna efter bara några minuter.

Men vad passar oss da? Vi är båda litt små, under 175 cm båda två. Är Ergo enda alternativ? Den är ju så dyr.. Men det är kanske verdt det?
Hei!
Jag synes att du ska sjekke med Pejgan på www.pejgan.com
Hon kan sy opp seler efter önskemål!
Hon är kjempe duktig! Jeg är mye förnöjd med min pejgan.. :D
(var tvungen att skriva litt på "Svorska", det är ju så sällan jag får bruke det.. ;))
Ha det fint och lykke til! :D
Av herilane
Jag är jättenöjd med min Connecta. Midjebältet på Connectan är helt ovadderad, och vadderingen på axelbanden är också relativt kort, så det går att dra åt väldigt tajt. Jag är 167 cm och smal, och Connectan sitter jättebra på mig.

Jag provade en Patapum först, men tyckte att den var riktigt obekväm.

http://www.connectababycarrier.com/index.php
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?