Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Piglet
Köpte en Moby idag . Tog glatt på mig o knatade iväg . Efter 30 min började huvud o armar o ben ramla ur samt att ryggen värker som attan .

Kan man knyta så fel ???

Var på sjalträff nyligt o de sa att man knappt kunde knyta fel e jag alltså tot puckad då eller ..
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:hmm:

På vilket sätt "ramlade de ur"?! :roll: Kan du förklara lite närmare? Eller ännu bättre: Har du något kort?

Annars är min gissning att du knutit för löst. Det ska vara tight som attan! Och se till att sprida ut tyget ordentligt över din rygg för bästa avlastning. Sen kan man ju såklart få ont i ryggen i alla fall, det handlar ju om muskler som behöver tränas upp...
Av Piglet
Ok får testa kanske måste nån hjälpa mig .

Lillgrabben väger ju bara 3,3 kg än så länge han borde ju inte va för tung .
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ok, prova att dra åt lite hårdare nästa gång! Funkar det inte så gå på sjalträff eller se om du hittar någon "ambassadör" som kan hjälpa dig lite mer privat.

Är det en alldeles nyföding du bär, och det var rätt nyligen du fick barn så kan det annars mycket väl vara så att du dels är ovan och att kroppen fortfarande inte riktigt har fått alla mag- och ryggmuskler tillbaka på plats :wink: Jag fick också ont i början av att bära länge, men om man tränar kortare stunder, ca 30 min ett par gånger per dag så tar det bara någon vecka innan man sedan kan bära längre!
Av Piglet
Ja han kom den 27/7 .. :P Ligger o tränar bukmuskler på kvällen .. Blir väl bättre snart ..

Ska testa tajtare försökte igår men det gick upp hela tiden för mig blev ej tajtare
Användarens profilbild
Av Ami
Jag knyter först på mig sjalen och sedan så sätter jag i bebis och efter det så drar jag efter kanten på smokingbältet och drar efter på hela sjalen och knyter tillsist om knuten. Då sitter den stadigt. Det går inte så fort att knyta på sjalen för mig eftersom att jag är ganska noga, men det är värt det ifall man ska bära länge. Lycka till med din Moby och ge inte upp. :D
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag fick också ont i början, för jag gick och spände mig (omedvetet). Det blev bättre när jag gick och försökte aktivt slappna av. Sen är knyta tajtare (jättetajt) alltid ett bra tips.
Av Piglet
hej igen

När jag knöt tajt så hamnade bebis högt upp o hatade att bli buren . vad gör man då ?

han vill amma ofta gärna var femte minut o det funkade inte med den ttajta knytningen ..
Användarens profilbild
Av Beckah82
Piglet skrev:hej igen

När jag knöt tajt så hamnade bebis högt upp o hatade att bli buren . vad gör man då ?

han vill amma ofta gärna var femte minut o det funkade inte med den ttajta knytningen ..
Vyssja så han somnar så brösten får vila så det hinner fyllas på med mjölk så han blir nöjdare nästa gåmg ham äter och vips har man glesat ut amningen lite :-)

När jag knyter bra så går det inte amma i den...om man knytit så det går att amma så är den förmodligen lite för löst knuten för att traska iväg på långpromenad.
Av Piglet
hehe ja om vyssja funkade har ej funkat på nåt av mina barn .. jag får helt enkelt ge upp bära i sjal biten lika bra o bära på armen måste ju amma killen ofta .
Användarens profilbild
Av aspen
Piglet skrev:hehe ja om vyssja funkade har ej funkat på nåt av mina barn .. jag får helt enkelt ge upp bära i sjal biten lika bra o bära på armen måste ju amma killen ofta .
ge inte upp ännu, knyt han i vagga så kommer han när4a bröstet och kan amma. vissa barn gillar inte mage mot mage som nybakade, vissa tvärtom.

be gärna om hjälp på sjalträff så de kan tipsa irl
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?