Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jonneryd
Vill bara skriva av mig om min första erfarenheter inom "bära barn-branschen". :)

Ni som hänger här ofta såg såg förmodligen alla mina funderingar för några veckor sedan när jag skulle skaffa vårt första bärdon. Det slutade med en Ergo och inte MT.
Maken: "Det är ju lättare med spännen än att knyta" (Han provade inte ens något annat än Ergo. :? )
Jag: "Tungt att bära stora killen på ryggen med MT"

Vi lyckades få hem selen innan semestern och båda killarna gillade läget på en gång (lill-killen har t.o.m. sovit i den) :D. Även maken gillade läget och har burit båda grabbarna :D. Men jag blir snabbt trött i rygg och axlar :( , och lill-killen blir sur om man står stilla :( . (Där rök idén om att kunna använda den när jag lagar mat o.dyl.)

Nåväl, tack alla för er hjälp i beslutsångesten! :) (Snart blir det väl samma visa igen när jag kommer på att jag måste testa en sjal. 8) )
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Grattis till inköpet i alla fall! Och det var ju bra att maken gillar den :wink: Småbebbar brukar ha åsikter om att stå still i sjal/sele har jag märkt :roll:
När det gäller dina axlar - har du testat att sätta den på olika sätt? Långt ner på höften? Olika mycket åtspända axelband?
Annars kan det ju vara så att det blir bättre med lite träning 8) . Eller så behöver du helt enkelt en sjal som avlastar ännu bättre :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av Monique29
Grattis till Ergo köpet.
Min är guld värd.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Förresten: Det här med att kunna ha den när man lagar mat, det kanske du kan om ett par månader, så ge inte upp den idén bara för att det inte funkar just nu :wink:
Användarens profilbild
Av Bina
Härligt! Ha så mysigt och lycka till att tygla nyfikenheten på sjalarna :wink: :D
Användarens profilbild
Av Mamin
Jonneryd skrev:Vill bara skriva av mig om min första erfarenheter inom "bära barn-branschen". :)

Ni som hänger här ofta såg såg förmodligen alla mina funderingar för några veckor sedan när jag skulle skaffa vårt första bärdon. Det slutade med en Ergo och inte MT.
Maken: "Det är ju lättare med spännen än att knyta" (Han provade inte ens något annat än Ergo. :? )
Jag: "Tungt att bära stora killen på ryggen med MT"

Vi lyckades få hem selen innan semestern och båda killarna gillade läget på en gång (lill-killen har t.o.m. sovit i den) :D. Även maken gillade läget och har burit båda grabbarna :D. Men jag blir snabbt trött i rygg och axlar :( , och lill-killen blir sur om man står stilla :( . (Där rök idén om att kunna använda den när jag lagar mat o.dyl.)

Nåväl, tack alla för er hjälp i beslutsångesten! :) (Snart blir det väl samma visa igen när jag kommer på att jag måste testa en sjal. 8) )
Visst är Ergon bra!! Ang ont i axlarna så får jag också det när jag bär på magen så där föredrar jag nog sjal. När H är på ryggen däremot så kan jag bära nästan hur länge som helst.
:D
Av Jonneryd
kajsa kavat skrev:Förresten: Det här med att kunna ha den när man lagar mat, det kanske du kan om ett par månader, så ge inte upp den idén bara för att det inte funkar just nu :wink:
Jo, jag har tänkt på det. Jag får se till att använda selen hemma också så han vänjer sig vid att sitta i den när jag är mer stilla.
Av Jonneryd
Mamin skrev: Visst är Ergon bra!! Ang ont i axlarna så får jag också det när jag bär på magen så där föredrar jag nog sjal. När H är på ryggen däremot så kan jag bära nästan hur länge som helst.
:D
Jag har också märkt skillnad mellan att bära på mage och rygg. Det går bättre att bära stora killen på ryggen än att bära lilla på magen. Jag har inte provat att bära lilla på ryggen ännu. Men jag ser att din H är någon dag yngre än min S, så jag borde kunna prova det snart. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?