Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Livsglädjen
Orkar inte läsa igenom så mycket och har inte koll på om det finns någon sökfunktion här på sjalbarn.

Jag behöver tvätta min EC och läser 60 grader på tvättrådslappen. Jag vill att den ska krympa så lite som möjligt (hmmm, kan jag vara aningens för stor runt kroppen, eller :roll: ?) och undrar hur ni andra brukar tvätta era? 40 grader eller 60 grader eller...?

Krympningserfarenheter? Vet att det brukar sägas att de krymper ca 10%, men då kommer ju min 4,7 m, som nu är 5,1 m, inte att bli 4,7 m utan 4,6 m... Vill helst att den fortsätter att vara ca 5 m!

Jag kommer inte att torktumla, men försöka dra i tyget innan jag ska hänga upp det för torkning.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jag vet inte hur mycket de krymper men står det 60 grader på ett tyg bör man tex tvätta det på 60 grader för att behålla färgerna så klara som möjligt.
Användarens profilbild
Av Livsglädjen
Jo, det där med att tvätta med angiven temperatur för att behålla färgerna, det vet jag om. Jag funderar på att bara köra den i 60 och sedan dra i den, men jag är intresserade av andras erfarenheter...
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Min lagun har inte krympt glömde jag att säga! :)
Användarens profilbild
Av Livsglädjen
:peace: Det låter ju helt underbart!

Fler som har erfarenhet borde väl finnas, skriv och berätta!
Användarens profilbild
Av LillaG
Är det första tvätten?

Annars ska den inte krympa mer iaf.

Jag brukar tvätta sjalarna i angiven temperatur... dra i den ordentligt och låta hängtorka.
Sen tumlar jag den 5-10 min bara för att den blir gosigare då.
Användarens profilbild
Av Livsglädjen
Jo, det är första tvätten.

Jag har ingen torktumlare, men har inget behov av att få den gosigare. Jag är ganska nöjd med "gosigheten" redan från scratch. :tumsup:
Användarens profilbild
Av LillaG
Är det första tvätten rekommenderar jag verkligen att tvätta i "rätt" temperatur. Så den får krympa det som den faktiskt ska krympa.
Användarens profilbild
Av Livsglädjen
Ju mer jag funderar, desto mer övertygad är jag att jag ska tvätta den i 60 grader.

Men jag tar fortfarande emot fler erfarenheter eller tips :)
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
tjena bruden! jag har tvättat min i 60, men den knymte ju till sin"egentliga" längd med. och lite är ju omöjligt att de inte ska krympa, första tvätten alltså.
Men visst töjer de ut sig en del när man använt dem ett tag utan att tvätta dem?
lycka till(och hoppas vi ses snart!)
Användarens profilbild
Av Elin G
MammaTillFelicia skrev: Men visst töjer de ut sig en del när man använt dem ett tag utan att tvätta dem?
Det är min erfarenhet i alla fall.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Den kan ju bli lite kortare precis efter tvätt.
Men efter lite användnign så töjer den ut sig igen
Användarens profilbild
Av Livsglädjen
som sagt så tar jag gärna emot fler erfarenheter...
Användarens profilbild
Av Livsglädjen
Jag skriver en liten puff för att få fler att berätta om sina EasyCare-tvättar! :wink:
Av Pétronille
Jag tvättade min i 60 grader första gången, vet inte hur mycket den krympte för jag mätte inte, och den var redan för lång! :wink:
Däremot vet jag att man inte kan förhindra bomullstyger från att krympa genom att tvätta i svalare temperaturer, det enda som händer är att de krymper långsammare. Tvättar man i 60 så krymper allt på en gång.
Kommer nog att tvätta i 40 grader sedan (tvättar inte sjalarna så ofta för jag har ju ingen kräkbäbis just nu), mest för att det verkar onödigt att tvätta för varmt (miljömässigt sett alltså). Hängtorkar alltid mina sjalar, och manglar så de blir blanka och fina (om det går, t ex Hoppediz funkar inte att mangla).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?