Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ammari
Fattar inte att jag inte fattar..... :? Tycker det är en djungel av sjalar...
Har en Moby Wrap till minstingen, 6 mån, men det verkar som om hon tycker den är lite trång. Själv tycker jag den verkar lite ostabil ibland och börjar hänga lite. Tösen är inte tung men....

Funderar om det är dax att testa något annat. Svamp och bärsäsongen är här och jag vill ut i skog och mark :D Sen är det skönt att kunna ha något när man står hemma vid spisen och steker svamp/rensar bär också, en sjal som är lätt på och lätt av liksom. Hon gillar att se sig omkring minstingen min.

Är sugen på en Ergo och kanske en ringsjal.... men vilken... eller kanske något helt annat :? Någon som kan ge tips?
Användarens profilbild
Av Gullan
Vet inte var du bor, men se om du hittar en bärsjalsträff nånstans i närheten, eller lägg upp en själv att du vill träffas. Det är alltid lättare att välja när man sett saker irl. En ergo eller annan ergonomisk sele tycker jag nog att du ska ha, samt en vävd långsjal. Långsjalen är det som avlastar bäst tycker jag.
Användarens profilbild
Av annemi
En vävd långsjal! :D

och kansek en ergonomisk sele :roll:
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
en långsjal här är väl det bästa ur avlasningssynpunkt. men meitai(med breda axelband!) är ju oxå väldigt skönt och enklare/snabbare. ergo/annan ergonomisk sele är ju ännu snabbare att få på, men inte lika skönt i längden tycker jag.

ringsjal testade jag i typ en dag och tyckte det abr jätteobekvämt, så det går helbort enligt mig!
Av ammari
Tackar för svar och råd! :D
Nu är jag i spekulanttagen och undrar över detta med långsjalar. Har förstått att de är olika långa... vilken längd ska man titta efter? Har det med ens egen storlek att göra? Jag är 163 cm lång och har stl 38 ca i tröjor osv.
Användarens profilbild
Av Sarai
Ja, längden på sjalen är beroende av din storlek, men också på vad du vill knyta. Jag är storlek 38 och 174 cm och kan knyta allt med en 4,6 m sjal, även om det ibland är längst ut på ändarna. Jag har också en kortare sjal till ryggknytningar, då jag inte vill ha en massa tyg över.

För att göra det lite mer komplicerat så skiljer de olika märkena åt i längd beroende på om om ändarna är snedskurna och om de räknar med snedskurna ändar i måttet eller inte. Kanske du har någon närstående som också vill bära men är lite mer omfångsrik? Då kan det också vara bra att ta en något längre sjal.

Fråga gärna mer om längden på specifika sjalmärken. Vilken sjal funderar du på?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
En ergo och en vävd långsjal tycker jag absolut att du ska ha :wink: Kanske en ringsjal till hemmabruk, men det är inget man bär längre stunder i.

När det gäller längden såberor det kanske lite på om du vill knyta på magen eller ryggen, men en 4,6:a klarar du dig absolut med, kanske kortare om du mest har tänkt ryggknytningar.
Av ammari
Hmm, det jag tänkt är att kunna knyta både på ryggen och magen.
Har egentligen ingen koll alls på vilket märke jag ska välja utan kikar lite på beg. sjalar. Just nu har jag kikat lite på storchenwiege, EllaRoo och Hoppediz....

Funderar även på en ringsjal. Vad är det för skillnad på dem? Tänkte det kunde vara bra att ha en sån både till mig och maken till lättare vardagsbruk. Maken är nästan 2 meter lång.... :) så det blir ju lite skillnad.

Jag blir nästan bara mer och mer förvirrad ju fler bilder på sjalar jag ser, men också mer och mer sugen.... :D Vill gärna testa bära på ryggen.
Användarens profilbild
Av Sarai
Standardrådet är: Ta en sjal du tycker är snygg! Då blir du troligtvis nöjd.

Två meter make kanske inte är så stort problem, det är mer omkretsen på bäraren som drar tyg, inte längden. I värsta fall får han avstå de knytningar som drar mest tyg. (Omslutet kryss på magen.)

Ringsjalar är ofta likvärdiga, men med lite olika vikning på axeln. Vilken som är skönast beror på vad för fason du har på axeln. Bor du så att du skulle kunna gå på en bärsjalsträff och prova olika märken? Det är oftast då man kan känna själv som det klarnar lite.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?