Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fiffi75
I färgen Montreal.

http://www.hoppediz.de/shop/produkte.ph ... e%20Leute)

Första intrycket är fin färg, väldigt mjuk och fin kvalité på tyget. Tunnare än Storchenwiege.

har testat en snabb ryggsäck och det kändes bra.

Med sjalen fick men dessutom ett häfte på ca 50 sidor men information om bärande, om kvaliten på sjalen och alla knytningar väldigt noggrannt fotade och beskrivne. Nackdel är att allt är på tyska. Men man ser ju vad de gör och jag klarar av att begripa ungefär med min aldrig praktiserade gymnasietyska.

Fråga gärna mer så ska jag utvärdera noggrannare. Om ni vill se bild så får ni ställa upp med hemsida att publicera den på för det har inte jag. Eller så kan ni maila förstås!
Av Alexandra
Vad fin! :D
Den sjalen har jag faktiskt sett IRL på en sjalträff, den är jättefin!
Och vad härligt att få en helt gratis sjal!
Användarens profilbild
Av Kristina
Maila bilder till mig så kan jag lägga upp dom, jag är grymt nyfiken!

kristina.sjolund @ bredband.net
Användarens profilbild
Av Helena
Det där med att den är tunnare än Storchenwiegen är det bara en fördel?
Den blir säkert svalare på sommaren då? Fast en lite tjockare sjal är ju mjukare och skär inte in i kroppen. Fast den är väl förstås inte så tunn förmodar jag.

Förresten en fråga till, är den längre än Storchenwiegen då, du tog väl den längsta, den måste vara superlång eller?
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Helena skrev:Det där med att den är tunnare än Storchenwiegen är det bara en fördel?
Vet inte än den är bara något tunnare inte så tunn som Ella roo till exempel. Annars är den väldigt lik Storchemwiegen i vävsätt och elasticitet. Den kände lite svalare än Storchen igår när jag bar henne en stund i x-omslut 2.
Helena skrev: Förresten en fråga till, är den längre än Storchenwiegen då, du tog väl den längsta, den måste vara superlång eller?
¨Ja jag tog den längsta 5,4 m och den är lång det är den men det blir ca. 20 cm över i varje ända när jag knyter xO2 och knuten på magen. Sambom är ju 1,94 och bredaxlad så det blir nog helt perfekt för honom.

Det gör mig inte så mycket med mycket tyg utom då man måste knyta i offentliga sammanhang och måste släpa ändarna på skitiga golv. Gör hellre ett extra varv runt höften vilket jag tycker stabiliserar upp det hela lite mer än att knyta på ryggen.

Men visst skulle jag vilja ha en 3,6 sjal till snabb ryggsäck. Absolut!

Är lite sugen på att köpa en Hoppediz 2,5 nu när jag upptäckte ett så bra sätt att knyta snabb ryggknytning som de hade i sin knytbok. :oops: Har ju en hemgjord kort knytsjal men den är inte riktigt tillräckligt elastiks för att det ska blir bra på ryggen. Panama finns tyvär inte i den längden grrr
Användarens profilbild
Av Anso
Sjalen på 2,5 meter - visste är väl den väldigt smal jämfört med de längre
t yp 35 cm. Kommer det i alla fall att fungera med ryggknytning t.ex?
/Anso
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Nä den är lika bred som de andra.
Användarens profilbild
Av Anso
Måste kolla igen:
Är det den korta sjalen som det lilla barnet har på sig för 12 euro?
Får på den står det 0,35 m i bredd-finns det ytterligare en sjal ifrån Hoppediz förutom ringsjalen (för det är väl en sådan?) och de två långa sjalarna + "docksjalen"?
Som sagt min tyska är helt kass........
/Anso
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Nej den du menar är en dockbärsjal, som man ska bära sin docka i. Jag menar den som ser ut som en ringsjal på bilden men det är en vanlig knytsjal 2.5 m.
Användarens profilbild
Av Anso
Puh!
Kanske lite osäkert att hiva upp barn på ryggen med en sjalbredd på 0,35 meter.......
Tack för infon!
/Anso
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Anso skrev:Puh!
Kanske lite osäkert att hiva upp barn på ryggen med en sjalbredd på 0,35 meter.......
Jo fast kolla här : Bild

:D
Användarens profilbild
Av Anso
OK!!!! COOLT!
Jag kanske ska ta och prova nästa gång jag ska till stan.....

/Anso
Av Alexandra
*Harkel*
Ja, det skulle vara en syn att komma traskandes med Tindra i sån knytning... :lol:
Då skulle alla i vår omgivning som tycker det är så farligt att bära på ryggen verkligen få vatten på sin kvarn...
*S*
Användarens profilbild
Av Helena
Men kolla in ett av barnet, det håller sig ju fast själv också. De tränas nog tidigt i att klamra sig fast. Sval sjal till sommaren i allafall.
Fast jag fattar inte riktigt, har de sjalen om pannan?
Användarens profilbild
Av April
Häftigt, svalt och skönt! -ja, så får det nog bli till
sommaren :-) Ja, det verkar som att sjalen är om
pannan på två av dem i alla fall...

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?