Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Det var värst vad ni handlar sjalar, jag har ingen koll på vad ni har för sjalar längre.

Min lista:
Babybundler (används ej)
Sakara (utlånad)
Ella Roo (ligger i garderoben och väntar på sommaren)
Sutemi
Bära barn-sjal
Storchenwiege, inka 5,2
Girasol, regnbåge 3,6

Jag har börjat inse att jag faktiskt inte behöver fler sjalar, Miles bärs inte så värst mycket inomhus längre. Det är roligare att göra livet nervöst för mamma genom att klättra omkring på stolar och bord.
Användarens profilbild
Av Anna
De sjalar (och selar) jag använder:

Storkis Leo marin 4.1m
Storkis Inka 5.2m
Amasonas Antigua Stil 5.1m
Ergo svart (nya modellen)
Några hemmagjorda ringsjalar
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Här hemma har vi just nu;

- En hemsydd ringsjal av viscose (jätte mjuk o mysig och mycket välanvänd men nu undanlagd då vår lilla skrutta börjat bli ganska stor)
- En hemsydd ringsjal i svart linne m guldfärgade alu-ringar o guld dekor(snygg och bra vid kortare bärtillfällen)
- En hemsydd 4-kantsjal (har inte använts sedan jag köpte långsjal)
- En Amazonas Brazil Tropical (används flera gånger per dag, både ute och inne!)

Brazil-sjalen hör helt klart till ett av mina mest lyckade köp! ...måste dock erkänna att det är väldigt lockande med en storkis eller en annan diagonalvävd sjal också, men just nu tillåter inte ekonomin det :cry: , så det får vänta till nästa barn, om och när det kommer! :wink:
En riktigt rolig sak är att min sambo nu också fått upp ögonen ordentligt för sjalarna! Tror det är "myset" med att bära vår dotter i sjal han fastnat för mest, och sen är det ju också perfekt att kunna turas om att bära när vi är på stan och så!
Användarens profilbild
Av Helena
Katharina skrev:En Hug-a-bub färg tranbär, hassel (Nja, gillar inte. Tycker inte den avlastar lika bra som mina andra långsjalar)
Intressant, tycker du att babybundlern isåfall avlastar bättre än en Hug-a-bub? Beror det på att Babybundlern är bredare då?
Användarens profilbild
Av Helena
Lin skrev:J en tunn ullsjal som jag hade tänkt ge till en kompis i julklapp men förälskade mig totalt i...
Är det en lång ullsjal, har du sytt den själv eller köpt den?
Av Alexandra
Min uppdaterade sjal-lista:

*Storkis 4,6 Ulli (funderar på att byta ut den mot en kortare alt. korta av den, eftersom jag aldrig knyter omslutna magknytningar längre)

*Svart Ergo

*Svart Moby Wrap (används inte så mycket längre, men jag knyter rygg med den ibland)

*grön Ringo (Den mest använda sjalen, jag älskar den! :D )

*en till Ringo i färg havssäv (Fick den efter Ringo-visningen på barnmässan)

*omsydd bärabarn (använder den knappt, men den skall sparas av nostalgiska skäl :wink: )
Användarens profilbild
Av nilla
Mina sjalar;
hug-a-bub, hassel/oliv, ligger och väntar på framtida bäbis...
En ringsjal, Maya, färg fern. Jättefin om man gillar grönt!
En Hoppediz 4,6 m, färg panama- eftersom jag gillar grönt...
En Hoppediz 2,5 m, monteral, för höftX- räcker precis.

Har haft en stork som är såld och utbytt mot Hoppediz, vilket jag inte ångrar. Jag älskar dem!
Användarens profilbild
Av April
Jag har:

* En mycket älskad Ergo :-D
* En MobyWrap som ligger och väntar på blivande syskon ;-)
* En BäraBarnsjal som användes dagligen när Saga var lite mindre!

Det kommer nog att bli fler sjalar om Saga får ett syskon, någon
gång... Tänkte först köpa en Stork, men jag väntar nog ett tag.
Saga är ju så stor och vill inte bli buren så ofta och Ergon är perfekt
när hon vill bli buren...

Kram
Användarens profilbild
Av Helena
nilla skrev:Mina sjalar;
hug-a-bub, hassel/oliv, ligger och väntar på framtida bäbis...
En ringsjal, Maya, färg fern. Jättefin om man gillar grönt!
En Hoppediz 4,6 m, färg panama- eftersom jag gillar grönt...
En Hoppediz 2,5 m, monteral, för höftX- räcker precis.

Har haft en stork som är såld och utbytt mot Hoppediz, vilket jag inte ångrar. Jag älskar dem!
Hej!
Tycker du att det är någon skillnad på Storken och Hoppedizen? Har du någon bild på Panama? Jag är nyfiken på färgerna. Synd att Hoppedizen inte finns i 4,1.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Vi har:

-Hemsydd långsjal (utlånad)
-Storchenwiege 5,2 färg Anna Används ofta
-Moms in Mind ringsjal används varje dag hemma
-Hoppediz i färgen Montreal på väg på posten. Skickades i måndags, kommer den inte snart?????
-Hemmsydd vattenbärsjal oumbärlig på badhuset där vi är 1 g i veckan
- En Ergo

Sen har jag ett gäng hemsydda övningsprojekt som sklutade användas då jag fick Moms in mind-sjalen
Senast redigerad av Fiffi75 den sön jan 16, 2005 19:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Vi har:
  • Storchenweige 5,2 m i färgen Leo Marine
    Hug-a-bub i frärgen hassel-creme
    ERGO i svart
    Bära barn-sjal i fägen multi
    Hemmagjord ringsjal i vinrött linne
    Hemmagjord fyrkantsduk i orange tyg med älgar på.
    Hemmagjort kort elastisk sjal i svart
    Baby björn bärsele
    Libero bärsele (trasig)
Användarens profilbild
Av Toyya
Fiffi75 skrev: -Hemmsydd vattenbärsjal oumbärlig på badhuset där vi är 1 g i veckan
Fifi75: Vad har du sytt vattensjalen av för tyg? Ska börja på babysim o måste ju ha en sån! Hade tänkt köpa en, men det är lite tunt i kassan...
Användarens profilbild
Av Anso
Jag och Hanna har redan hunnit dra på oss fäljande bärverktyg:
- en egensydd trikåsjal på numera 5,1 meter, jättegosig att använda i höstas och nu inomhus
- en Storkis, Leo Marin, 5,2 meter som vi använder nu på vintern, härlig färg för oss som är tokiga i blått
- en blå Sutemi ligger och väntar på att hon ska växa i den, tycker att den verkar jättebra och kommer att passa även till Hannas pappa som inte riktig vill svepa in sig i 5 meter tyg trots att han tyckte det var jättemysigt de få gånger han har gjort det
- en omgjord Bära barn sjal, färg Ocean, används nu som ringsjal, jättebra när man bor 3 trappor utan hiss!! (+ då när katten vill åka sjal!!)
- till jul kommer det även en Moms in mind ringsjal, färg Sport till min käre man (säg inget!!) - lite tuffare till honom tänkte jag
- en egensydd ringsjal i ljusgrått dupionsiden med gråblå dekoration på "svansen", vår festsjal, tar liten plats när man ska bort
- en egensydd bärpåse i råsiden som är ett lite kraftigare tyg men ändå mjukt och följsamt med bra "stretch"
- min brors Baby Björn som vi har provat 2 gånger

Och ändå blir man sugen på fler sjalar och diverse bärverktyg.......

/Anso
Användarens profilbild
Av nilla
Helena skrev: Hej!
Tycker du att det är någon skillnad på Storken och Hoppedizen? Har du någon bild på Panama? Jag är nyfiken på färgerna. Synd att Hoppedizen inte finns i 4,1.
Hej!
Storken är tjockare, för mig blev den alldeles för varm och det kändes som det var för mycket tyg. Jag hade en leo marin och jag är en ganska "grå person" som inte trivs i knalliga färger. Jag kände mig som en svettig, kornblå tygklump i storken...

Det jag gillar med Hoppedizen är ju främst att den är tunnare men håller ändå formen. Det är en liten söm i kanterna som markerar mitten.

Jag ska försöka fixa en bild, men det kommer säkert ta jättelång tid.... Jag gillar att det bara är två breda ränder när den är tvåfärgad, det blir väldigt snyggt på och det är inte så lätt att man råkar snurra den.

Varför gillar du 4.1/vilka knytningar föredrar du då?
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Toyya skrev: Fifi75: Vad har du sytt vattensjalen av för tyg? Ska börja på babysim o måste ju ha en sån! Hade tänkt köpa en, men det är lite tunt i kassan...
Har sytt den av ett hockeytröjsaktigt tyg. Syntettyg med små hål i. Väldigt lik det som är i köpesjalen. 67,5 kr metern på tygaffären. Köpte tillsammans med en annan tjej så då bllev totalkostnaden tyg 75 kr ringar 50 kr (köpte av en i samma stad så det blev ingen fraktkostnad) = 125 kr. Helt ok eller hur ! :D

Både jag och sambon använder den. Men jag köpte lite för mycket tyg, 2 m räcker nog.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?