Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Taiwan
Hej!

Jag är ny här och har ännu inte ens ett litet frö i magen - men hoppas på att det blir ett snart och att det blir ett sjalbarn.

Jag råkar bo i utlandet (som syns av användarnamnet, kanske...) och har tittat efter sjalar här. Det finns de traditionella sjalarna som man använder här, det är fyra snören på ett fyrkantigt tyg och man knyter det lite som en ryggsäck. Min väninna använder det och har lovat att skicka mig två när jag blir med barn.

Sen har jag hittat en ringsjal som kostar ca 250 SEK - rätt billigt vad jag förstår. Dock skulle jag vilja ha en långsjal och de finns inte riktigt att tillgå här. Jag har en del vänner bland urbefolkningen och de väver ju tyger... Så jag tänkte kolla om man kan ta en vanlig tygbit och använda som sjal. Vad säger ni som vet? Hur breda respektive långa bör tygerna vara?

Hälsningar,

Inger
Användarens profilbild
Av Helena
Ofta är sjalarna 65 centimeter eller 70 centimeter breda. Längden beror ju lite på vad man vill kunna göra för knytningar.
Det kanske är väldigt varmt? där du bor, och då kanske du inte vill ha så mycket tyg.
Jag har en sjal som är 4,7 meter och det tycker jag är lagom. Men det beror ju lite på hur stor man är, vilken längd man behöver.
Av Taiwan
Helena: Tack.

Jag har surfat runt lite på alla underbara hemsidor och förstår nu att det bör kunna funka med en "vanlig" vävd tygbit. Imorgon ska jag till en butik som säljer en massa hantverk från urinnevånarna här, det ska bli spännande att se om jag kan hitta något att använda.

En ringsjal ska jag nog få med mig hem till Svedala också. Jag kommer att komma hem innan jag får barn, så varmt lär det nog inte vara...

/Inger
Användarens profilbild
Av mojsan
..verkar som att alla möjliga tygbitar har fått tjäna som sjalar. Någon har använt sari med gott resultat! Det man kan tänka på är att det gärna får stretcha lite på diagonalen, "snedden", men samtidigt vara rätt fast på bredden o framför allt på längden. Under denna rubrik och under "gör det själv" kan du hitta diskussioner om tygkvaliteter. Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?