Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lisao
Hej!
Har en bebis på snart 9 kg (5 1/2 mån gammal :o ) som jag just nu mest bär i en tricot slen. Blir varmt förstås, och börjar på att kännas lite tungt när jag burit ett tag. Har sytt en mt, men har hittills (eh, har provat kanske en gång i o f s:D) inte riktigt fått till knytningen tror jag utan det känns tungt och obekvämt. Letar nu efter en sjal med så bra avlastning som möjligt, samtidigt som den är så sval som möjligt. Vill ju helst inte köpa flera, de kostar ju ändå en del! Någon som har tips? De här har jag funderat på:

Mimmis krinklade
Storchenwiege
Easycare
Calin Bleu gauze
... men är förstås öppen för alla förslag!

Tacksam för tips och åsikter!
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag har en Calin Bleu Gause, den skrynkliga varianten, och jag kan jämföra den med mina Storchenwiege. Jag upplever den som väldigt avlastande för att vara så tunn.

Har haft en Rebozo, den fick jag dra åt så hårt för att få att sitta ordentligt att det blev obekvämt och tryckte. Gauzen behöver jag inte alls dra åt så hårt. Jag inbillar mig att det är skrynklorna som hjälper till att hålla knytningen på plats så att den inte glider.
Av lisao
Tack, det gav lite vägledning! Smyger in en till fråga: hur mycket svalare är en gauze jämfört med en trikåsjal?

Efterlyser också fler åsikter i den första frågan!
Användarens profilbild
Av Mia
En Gauzewrap ar svalare an tricot slen!
En storchenwiege vill man inte garna linda in sig pa sommaren.
Gauzewraps:
CalinBleu
BaliBreeze
det finns val ngn mer men jag kommer inte pa det nu.
Vill man ha en sjal och vill bara pa magen pa sommaren skulle jag rekommendera en Gauze.
vill man bara pa ryggen sa ar det svalt med vanlig ryggsacksknytning och da ar det skonast med en kraftigare sjal typ en kortare storchenwiege.
Vill man ha ett snabbt och enkelt allroundalternativ sa ar ju ergon valdigt bra. Den ar svalare an an sjal tycker jag.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag röstar för amazonas carrysling.
Den är kanonbra! En riktigt sval sjal, men samtidigt är den diagonalvävd så den avlastar riktigt bra.
Jag bar i den i ett par timmar häromdagen när det var över 25 grader varmt å det gick riktigt bra faktist!
Den finns bla att köpa hos http://www.mammabarn.se och den kostar dessutom inte skjortan som vissa andra sjalar.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
det enda jag kan tillföra är att jag har en easycare, som är helt underbar. men alldeles för varm som sommarsjal enligt mig..
Av lisao
Tack alla för hjälp! Har lite mer koll nu. Och tack, mammahappy, för tipset om Amazonas -helt klart en stark kandidat!

Har också blivit mer kompis med meitaien, funkade riktigt bra på stan häromdagen. Vilken skillnad det var mot trikåsjalen i stadga eller vad man ska säga, det kändes ju mkt lättare att bära då.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Hoppas att du blir nöjd med ditt nästa köp!
Vad det än blir. Men som sagt amazonas carrysling är verkligen en toppensjal! Tror inte att du kommer bli missnöjd med den. Sen finns den i så vackra färger oxå!
Användarens profilbild
Av jag71
Mimmis krinklade är underbar. Jag bär ju skrutt på ryggen i den och jag upplever att jag kan använda den länge utan att bli "trött". Enkle att få till knytningarna och bara så snygg. En mycket prisvärd sjal i mina ögon.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?