Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Kristinah
Hej....
Jag antar att i detta forum kommer svaret på min fråga bli ett rungande JA. :wink:
Jag tänkte köpa mig en ringo bara för att den är såååå snygg...är det helt knäppt? HAr en 7 veckors hemma som jag bär i Babybjörn ibland men hon kommer så långt ifrån mig i den.
Har även köpt en Hug-A-Bub som jag inte fått riktig kläm på ännu men nu villjag ha en ringsjal. Vet att det går ganska lätt att sy en men jag vill ju ha en Ringo!!!!!! :oops:
Mannen kommer att bli TOKIG, vi har noll pengar och jag handlar sjalar för 1000-tals kronor
Så nu behöver jag lite stöd i min shopping-mania....
Användarens profilbild
Av Anna
Hmmm då är nog inte mitt svar vad du vill ha. Jag tycker faktiskt att de ringsjalar man syr enkelt och billigt själv funkar jättebra och att man hellre kan lägga sina sjalpengar om de är begränsade på sådana sjalar som man inte kan göra lika bra själv. Nu på julrea kan man ju få en 4.6m storkis för samma pris som en ringo har jag för mig. Klart du ska köpa en ringo om ni har råd och du gärna vill ha en, men jag tror inte den är värd att spräcka hela budgeten med. Knaske du kan önska av dina föräldrar i julplapp? Jag har fått för mig att de brukar bli lite extra givmilda då man just fått tillökning.
Av Kristinah
Jo det stämmer ju men de har redan handlat ett lammskinn till lillan som var rätt så dyrt.
Min mamma tycker att jag ska använda Babybjörnen som vi fått låna, hon är lite misstänksam mot sjalar.
Men om man ska sy....var finns det bra tyger och instruktioner?
Jag är inte så hemma på att sy så det ska vara enkelt enkelt annars blir det nog inte nån sjal... :)
Användarens profilbild
Av Anna
Det är ruskigt enkelt. Beställ ett par ringar från valfri sjalförsäljare (jag har i både nylon och aluminium) Tyg duger bra med vanlig lakansväv ca 75cm brett och 1½-2m långt, fålla sidorna, trå igenom båda ringarna och vik ner en bit och sy ca två sömmar så de sitter fast bra. Mönster och ringar finns även på bland annat på www.babydesign.se
Av Kristinah
Tack,
jo det blir väl ganska mycket billigare kan jag tänka mig.
Ska kolla efter nåt fint ty i morgon så beställer jag kanske ringar bara...
vi får se, ska sova på saken.
Tack igen för mönster-tipset.
Av Alexandra
Kristinah skrev:.
Har även köpt en Hug-A-Bub som jag inte fått riktig kläm på ännu
Jag skulle verkligen satsa på att försöka få kläm på hug-a-buben, den är toppen till en liten!
Var bor du, kanske har du någon annan sjalare i närheten som kan hjälpa dig?
Håller med Anna, det är jättelätt att sy ringsjal.
Av Kristinah
Alexandra: jag bor ju i stockholm så jag antar att det nog finns någon som kan visa mig hur man syr eller där man kan prova lite olika sjalar.
Tänkte nog mest att det skulle vara som en liten julklapp till mig själv i år. Men med tanke på att förra årets julklapp till mig själv var en symaskin så kanske det är dags att använda den lite mer och sy mig en sjal.
Någon som har bilder på hemmasydda ringsjalar? Som inspiration...
Användarens profilbild
Av Suskiv
Kristinah skrev:Hej....
Jag antar att i detta forum kommer svaret på min fråga bli ett rungande JA. :wink:
Jag tänkte köpa mig en ringo bara för att den är såååå snygg...är det helt knäppt? HAr en 7 veckors hemma som jag bär i Babybjörn ibland men hon kommer så långt ifrån mig i den.
Har även köpt en Hug-A-Bub som jag inte fått riktig kläm på ännu men nu villjag ha en ringsjal. Vet att det går ganska lätt att sy en men jag vill ju ha en Ringo!!!!!! :oops:
Mannen kommer att bli TOKIG, vi har noll pengar och jag handlar sjalar för 1000-tals kronor
Så nu behöver jag lite stöd i min shopping-mania....
Personligen tycker jag inte ringsjal funkar till bebisar som inte kan hålla upp huvudet själva eller ännu hellre sitta utan stöd. Fast det kan ju bero på att mina vägrar att ligga i vagga utan ska vara upprätt.

Jag tror att om du får till knytningen med hug-a-buben så klarar du dig ett bra tag. Det är en bra sjal för nyfödda.
Av Kristinah
Suskiv: jag har precis fått ner henne i H-a-B´n och hon protesterade lite när jag höll på och fippla med att få dit henne, sen blev hon tyst och nu efter fem minuter sover hon. :D
Och jag ahr båda händerna fria och en varm lugn och gosig bebis mot bröstet.
Det är säkert för tidigt med en ringsjal men jag tyckte bara att de var så fina...när jag tänker efter kanske jag ska vänta till i vår med att köpa en.
Ska till designtorget och titta på den idag iallafall.
Se men inte köpa!
hehehe
Av Alexandra
Jag bor oxå i Stockholm och jag hjälper dig gärna med hug-a-buben.
Kan oxå ge sömnadstips, jag har sytt ringsjal efter det möstret Anna länkade till.
Har oxå lite olika sjalar att prova (har oxå haft sjalmani... :wink: ).
Senast redigerad av Alexandra den tor dec 09, 2004 08:39, redigerad totalt 1 gånger.
Av Alexandra
Kristinah skrev: jag har precis fått ner henne i H-a-B´n och hon protesterade lite när jag höll på och fippla med att få dit henne, sen blev hon tyst och nu efter fem minuter sover hon. :D
Vad kul att du fick ordning på den! :D
Visst är den mysig!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Kristinah skrev:Någon som har bilder på hemmasydda ringsjalar? Som inspiration...
Här kommer min favorit inspirations sida vad det gäller ringsjalar;
www.rockinbabysling.com

Tycker det är så roligt att se alla olika varianter på dekorationer som går att göra! (trots allt är det ju rätt viktigt att man tycker att sjalen även är snygg och inte bara bekväm... :wink: ) Det roliga med ringsjalar är ju att "svansen" är väldigt tacksam att dekorera. Man kan göra lite vad man vill med den.
hmmm... skulle vara roligt att sy en riktigt flådig och extravagant ringsjal! En sån som slår alla med häpnad liksom :lol: Har själv varit lite feg hitills och har bara ett smalt band längst ned på min "svans" :?
Användarens profilbild
Av Suskiv
Kristinah skrev:Suskiv: jag har precis fått ner henne i H-a-B´n och hon protesterade lite när jag höll på och fippla med att få dit henne, sen blev hon tyst och nu efter fem minuter sover hon. :D
Härligt att du fick till det. I början är de lite "bråkiga" när man ska stoppa in dem i sjalen, men snart lär dom sig att det är nått mysigt som väntar. Sjalen är det perfekta sövningsredskapet. Här sover båda barnen snabbt om de stoppas ner i sjal.
Av Alexandra
Suskiv skrev: I början är de lite "bråkiga" när man ska stoppa in dem i sjalen, men snart lär dom sig att det är nått mysigt som väntar.
Så var det för oss i början, nu blir Tindra lugn när hon ser sjalen åka fram! :)
Av Kristinah
Jo för idag gick det inte alls! Och jag som skulle visa mannen vilken bra investering jag gjort! :(
Men jag antar att det blir bättre med tiden då....tycker att det blir så tajt, hon sitter med huvudet slickat mot mig så hon blir alldeles svettig.

Appropå Ringon så var jag och tittade på den idag...och kÖPTE den!
Vet inte vad som flög i mig...började redan på tunnelbanan undera på om jag ska åka in nästa vecka och lämna tillbaka den...
Åh, jag vet verkligen inte....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?