Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lindis
Hoppediz.. tyget i den, drar det till sig katthår..? :oops: Har fyra katter och det är inte skoj när allt är fullt i hår. Jag väljer mellan panama och osaka.
Av Petra
Har inte katt men hund och det är ingen fara med hårigheten.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Har katt och det är inget problem med katthåren.
Av LL
Jag skulle också tro att grövre sjaltyger (tex Hoppediz som är handvävd) drar åt sig mer hår än andra sjalar (maskinvävda är ofta slätare och blankare i tyget). Det är min generella erfarenhet av tyger och hundhår som säger mig detta, har aldrig ägt något hoppis själv.
Användarens profilbild
Av Lindis
Lin:
Vilka andra sjalar har du som stöter bort katthår?

LL:
Vilka sjalar är maskinvävda, hur vet man det!? Känner mig okunnig... :oops:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har ju hundar o en katt !!
o jag kan säga att båda Didysarna jag har är dem som man lättast kan skaka av hår skit o annat !

Det är dock oxå lite om man tvättar med eller utan sköljmedel o om den manglas eller stryks ....

Men vad jag har förstått ska man undvika rollern ... små klisterparticklar fastnar o mer hår fastnar nästa gång !!! Så vi kör med borste sånn röd med mot/medhårs ..
Av LL
Hej!

Inte trodde jag att jag någonsin skulle bli tygintresserad... Och vet du, jag har till och med _sytt_ (ringsjalar) sedan jag blev sjalgalen.

Didymos, Storchenwiege, Easycare och Bebina är maskinvävda. Babylonia, Girasol, Ella roo, Hoppediz och Amazonas Antigua och Amazonas Brazil är handvävda. (Är ganska säker - om någon vet något annat så säg till!).

Jag har känt på de flesta av dessa sjalar och ägt/äger några av dem och tycker, som jag sa, att de maskinvävda är slätare och blankare än de som är handvävda. De sjalar som är handvävda är grövre i tyget och lite noppigare. Inte någon jättestor skillnad, men för katthår tror jag det gör skillnad. :wink:

Mitt råd är att du ska (om du tycker det är värt det) satsa på en maskinvävd sjal så minimerar du risken för att störa dig på katthår. En sjal släpar man ju på golvet en hel del...

Berätta gärna vad du väljer! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?