Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av cilav22
Hjälp mig i denna djungel av sjalar!!

Jag är helt novis i området sjalar. Har försökt skaffa mig lite kunskap via nätet. Har förstått att jag ska ha en långsjal då jag har en liten dotter på 10 kilo (2år) och vill bära henne ett bra tag till. Har använt sele trots väldigt ont i axlar:cry:. Blir jättetacksam om jag får tips på vilken sjal jag ska köpa. :D
Av ninen
Det är svårt att tipsa... det finns så många sjalatyper och sjalmärken. Du måste nog läsa lite om olika sjalar. När jag valde kollade jag bl.a på recensionerna här inne.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
De sjalar som avlastar bäst är ju de diagonalvävda.
Jag har en easycare som jag är jättenöjd med, men de kostar ju lite också.. Kolla under recensioner och så om du hittar nåt du tycker låter bra!
Användarens profilbild
Av Stark
ninen skrev:Det är svårt att tipsa... det finns så många sjalatyper och sjalmärken. Du måste nog läsa lite om olika sjalar. När jag valde kollade jag bl.a på recensionerna här inne.
:iagree: Sen är ju smaken som baken. Alla har sina favoriter. Det bästa är nog att läsa lite son ninen skrev och sedan gå på sjalbarnsträff för att klämma lite på en i verkligheten och få lite hjälp kanske. Tänk även på att välja en färg som du kommer att trivas med.
Av ninen
OK, om du vill ha ett mer konkret tips så säger jag didymos eller storchenweige. Men om du frågar någon annan får du ett annat svar :lol:
Jag gillar didymos indio eller storchenweige eftersom de har snedklippta ändar, men det kanske hoppediz också har. Easycare är mjuk och fin men avlastar inte lika bra tycker jag, nu när min son väger 11 kanske 12 kg.

Ta den som är finast och som du har råd med av följande

didymos
storchenweige
easycare
girasol
hoppediz

Kolla under säljes vetja!
Användarens profilbild
Av sagogrynet
:hello: Hej och välkommen! :D

Välj en vävd sjal som du tycker är snygg!
De flesta vävda sjalar avlastar bra, sedan har alla sina egna favvisar bland märkena, men det testar du dig fram till senare.. :wink:

Tänk att en sjal är som ett plagg som du använder ofta, så därför ska du främst gå efter vad du tycker är snyggt...
Och kolla om det finns en sjalträff i din närhet, där kan du känna och titta på flera olika IRL, det kanske kan hjälpa dig i djungeln?

Lycka till!
Av cilav22
Jag förstår att det är väldigt indivuduellt vilken sjal man föredrar men det är ändå en hjälp att höra vad några föredrar och framförallt varför. Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Av Maerion
cilav22 skrev:Jag förstår att det är väldigt indivuduellt vilken sjal man föredrar men det är ändå en hjälp att höra vad några föredrar och framförallt varför. Tack för hjälpen!
Var bor du? Jag tror absolut att det är lättast om man får prova lite! Välkommen förresten! :D
Användarens profilbild
Av Gullan
Hej och välkommen hit!
Som sagt; det är väldigt individuellt vilken sjal man föredrar... för min del verkar det vara Hoppediz. Jag gillar deras färger, hur den stretchar sig, den är mjuk och lättknuten (som sagt det är subjektivt!) och så gillar jag de olikfärgade kanterna som gör det lätt att se att sjalen inte har snott sig nånstans. Jag har också en Didymos, men den gillar jag egentligen inte kanterna på, de är hälften så breda som Hoppedizens och kan skära in om man inte är noga när man knyter. Hade ett tag en Bebina som jag tyckte var härligt mjuk och gosig, men den avlastade inte som Hoppedizen så den fick flytta.
Användarens profilbild
Av Alven
Är det en babybjörnsele du haft? Du skulle kunna prova en mer ergonomisk sele i så fall, Ergo eller liknande. De är ofta bättre om man ska börja med ett ganska stort barn tror jag eftersom det tar ett litet tag att lära sig knyta och är lättare med ett litet, mer tålmodigt barn! :D
Av cilav22
Jag bor i Örebro. Var och tittade härom dagen om det var någon träff här i närheten men det verkade inte så tyvärr. Tack förresten för "Välkommen-orden" från er, det känns alltid kul att känna sig välkommen. Jag har läst på en hel del nu men är fortfarande osäker. Är lite inne på Amazonas carry sling just nu, vad tror ni? Min Alice är väldigt tålmodig och älskar att bli buren trots att hon närmar sig 2 år.
Användarens profilbild
Av Foxan
cilav22 skrev:Jag bor i Örebro. Var och tittade härom dagen om det var någon träff här i närheten men det verkade inte så tyvärr.
Föreslå en träff själv! :)
Alla sjalare blir glada att visa sina bärdon till dig, jag är ganska säker på det.

Min favorit är ju lång vävd Hoppediz (sonen är lika stor som Ninens).
ERGO tar en stabil andra plats.
Och sen kommer en somrig, sval och lättknytet Bali Baby Breeze.

Lycka till! :P

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?