Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lenlun
Jag har burit min son Elias i en lång elastisk sjal nästan från det han var nyfödd (knyter den enl som "mage mot mage" - kan ingen annan...). Nu är han snart fyra månader och väldigt aktiv och nyfiken, och stadig i kroppen. Nu har han börjat vilja "titta ut" hela tiden när han sitter i sjalen och kolla vad jag håller på med, tror att han ibland skulle gilla att titta framåt istället mot in mot mitt bröst! Kan man knyta en långsjal så att bebisen tittar framåt? Jag har provat att sätta honom åt andra hållet med samma knytning, men det går sådär. Ska jag köpa en annan sjal för att ha honom framåt? Har provat en baby björn, men den är inte lika bra för min rygg och så tror jag att jag är lite för kort för att den ska sitta bekvämt!
/Lena
Användarens profilbild
Av Anso
Hej,
Det är betydligt tyngre att bära sitt barn vänt framåt även med sjal.
T.ex med vävd sjal "buddha" titta på www.babyboden.nu och deras knytinfo
Annars kan du prova vanligt trikåsjalsknytning med sätta i barnet vid din höft, då ser barnet snett framåt i alla fall. Den knytningen fungerar bra med en vävd sjal men jag har inte provat det själv med en trikåsjal. Testa och se vad ni tycker. :wink:
Användarens profilbild
Av melles mamma
man kan sätta barnet framåt i sjal lika väl som i bb MEN det är oergonomiskt för barnet= det är alltså inte bra för barnets kropp. Endast buddha" är ergonomisk för barnet men som anso skriver är den tung.
en sådan liten bebis bör heller inte "åka" framåt eftersom den då inte kan sålla bland intrycken. sitter barnet på höften eller framåt så kan denne själv välja att titta sig omkring eller gömma sig i bäraren.
Av belinda
Håller med föregående. Du kan prova om han inte skulle gilla att sitta på ryggen! Fast till det är ju en vävd sjal bättre förstås.
Av lenlun
Tack för tipset om Buddha, det funkade bra (och såg hemskt sött ut). Självklart ska jag inte springa på stan med lillkillen framåt, men här hemma när man går omkring och skrotar kan det ju vara skönt att variera sig lite.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?