Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av huskatten
Alltså vilken är skönast att bära i? Vi har provat en "ryggsäck" med stålställning för att kunna gå lite längre turer i skogen eller dyl. men den var inte så skön att bära, speciellt för min man som är lite längre. Är ergon skönare? och hur är komforten för barnet i ergo resp. ryggsäck? Går det att bära ett större barn länge i en ergo? Många frågor...
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag har provat båda - Ergo är mycket skönare. Jag har Ergo med tillhörande ryggsäck, då kan man få med sig lite packning oxå. Barnet hamnar närmare bäraren och det gör att man kan bära tyngre barn utan större problem. Min treåring väger 16 kg och det är alls ingen större vikt i ergon.
tillägg: Det är lättare att få barn+ergo upp på ryggen själv också om man jämför med stålmesen - jag lyckades aldrig med det... Ergon spänner jag bara höftbältet, svingar barnet över axeln (10 månader) och drar upp tyget och remmarna. Klart! Med mesen var jag tvungen att sätta barnet i först och sedan fick maken lyfta upp på min rygg. Nu finns det bättre mesar som man kan klara själv, men det är i alla fall så tungt att min rygg aldrig skulle palla för det...
Senast redigerad av Gullan den tor apr 26, 2007 12:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av marlene
Vi har en haglöfs bärstol och är inne på tredje ERGOn :-) Jag bär inte i bärstolen, har provat och den var inte skön alls. Sambon är 195cm och han gillar också våran ergo bäst. Dock kunde han inte bära med den gammla ergon men med den nya funkar det bra.
Användarens profilbild
Av Tabby
Min make 1,89 cm bär utan problem vår 2,5-åring på 11,3 kg. Han kan bära i timmar.
Användarens profilbild
Av linda7525
Är också väldigt sugen på en ergo eller liknande. Är det bra på sommaren? Inte för varmt när barnet sitter nära?

Nu blir det mest att vi sätter skruttis i sjalen när han ska somna, vilket han gör bums där. Tänker att med en sele kanske jag skulle bära honom lite mer igen.
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag inbillar mig att Ergo blir mindre varmt än sjal på sommaren, för det blir ju lite luftigare i och med att det är mindre tyg runt barn och bärare. Nåja, detta blir första Ergosommaren, så tiden får utvisa!
Användarens profilbild
Av linda7525
Jag inbillar mig att Ergo blir mindre varmt än sjal på sommaren, för det blir ju lite luftigare i och med att det är mindre tyg runt barn och bärare.
Ja, det tror jag med. Men blir det mycket varmare i ergo än ryggsäck / bärmes? Jag tänker att när man t ex vandrar kan man själv bli rätt så varm och då blir barnet det också. Är det då rätt att satsa på en ergo då??
Användarens profilbild
Av Kaja
En sak som jag tycker är smart är att när man inte bär sitt barn så kan man antingen bära den som "luftig ryggsäck" eller liksom släppa ner den och ha den som hängande stjärtlapp. Det gör att man kan passa på att lufta ryggen lite. Bärstolen sitter där den gör...

Riktigt långa sträckor vågar jag mig inte på någon åsikt om. Men jag tror ärligt talat att barnet kommer att protestera FÖRE bäraren om man kör sele i alla fall...

//Kaja
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?