Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mossanvit
Hej!

Kommer att få en liten i slutet av maj (eller när den behagar komma ut), och både jag och pappan vill bära i sjal.

Vi har kollat runt lite, och kommit fram till att vi vill ha en ringsjal för kortare turer och amning samt en långsjal i trikå för längre stunder. Nu har jag en del frågor som jag hoppas att ni vill svara på: :)

1. Låter detta bra, eller har ni något annat att rekommendera?
2. Kan vi köpa sjalar begagnat eller via nätet utan att först prova dem?
3. Kan ni annars rekommendera en bra återförsäljare i Linköping eller tipsa om det är någon träff på gång här i stan? (Hittade inget här på forumet).
4. Hittade vissa modeller med avsmalnande ändar, hur betydelsefullt är detta?
5. På vissa beskrivningar nämner de att man inte behöver knyta om sjalen för varje gång. Gäller detta för alla sjalar, och om inte: hur stor betydelse har det?
6. Behöver vi tänka på hur varm sjalen blir när vi gör vårt val? Bebben kommer ju lagom till sommaren...

Det var nog alla frågor (till en början), hoppas ni vill ge mig några svar!

:D
Användarens profilbild
Av Helen
mossanvit skrev:Hej!

Kommer att få en liten i slutet av maj (eller när den behagar komma ut), och både jag och pappan vill bära i sjal.

Vi har kollat runt lite, och kommit fram till att vi vill ha en ringsjal för kortare turer och amning samt en långsjal i trikå för längre stunder. Nu har jag en del frågor som jag hoppas att ni vill svara på: :)

1. Låter detta bra, eller har ni något annat att rekommendera?
2. Kan vi köpa sjalar begagnat eller via nätet utan att först prova dem?
3. Kan ni annars rekommendera en bra återförsäljare i Linköping eller tipsa om det är någon träff på gång här i stan? (Hittade inget här på forumet).
4. Hittade vissa modeller med avsmalnande ändar, hur betydelsefullt är detta?
5. På vissa beskrivningar nämner de att man inte behöver knyta om sjalen för varje gång. Gäller detta för alla sjalar, och om inte: hur stor betydelse har det?
6. Behöver vi tänka på hur varm sjalen blir när vi gör vårt val? Bebben kommer ju lagom till sommaren...

Det var nog alla frågor (till en början), hoppas ni vill ge mig några svar!

Grattis till kommande bebis.

1. Det låter helt ok. Själv tycker jag trikåsjalen är viktigast, men det är en smaksak. Många har svårt att få till ringsjal till en liten bebis, medan andra älskar det. Trikåsjal är det få som misslyckas med.

2 oftas kan man hitta riktigt bra fynd begagnat.

3. Sök i högermenyn. Jag är inte säker på vem som är närmast er.

4. avsmalnande ändar gör att det inte blir så mycket tyg där det inte behövs så mycket tyg. Att ha en jämnbred sjal kan vara betydelsefullt när man bär tvillingar eller tyngre barn, men annars ska man nog eftersträva att ha lite tyg.. framför allt till sommaren.

5 Om du behvöer knyta om den beror mer på vilken knytning man använder. Den knytningen som används mest till trikåsjalar behöver inte knytas om. Den kan behöva sträckas någon gång.

6. Det finns olika tjocka sjalar. Att ha en tunnare är en fördel till sommaren. Exempel på dessa är sino och Hug a bub.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av mossanvit
Tack så mycket för hjälpen Helen, vi får se vad det blir! Står fast vid de olika typerna av sjalar, men vad det blir för märken återstår väl att se!

Användarens profilbild
Av Anso
Trikåsjal till liten bebbe!!!
Ringsjalen går att använda men blir betydlgit bökigare och inte lika mysigt. Vänta med ringsjalen ett tag, den är helt suverän sedan när barnet blir lite större (4 månader och uppåt lite grovt räknat) och upp till 3 års ålder om man så vill.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag tycker ringsjalen var toppen till min kille när han var "liten" (han är fortfarande liten - 1 år bara :P) - och används ännu. :tumsup: Skaffade den visserligen då han var två månader, men använde den mycket! Först till att amma i, men också lite för han oftast inte var nöjd i vagnen utan ville upp. Då var ringsjalen toppen eftersom den inte tar plats och alltid kan ligga i vagnen/väskan samt är enkel att ta på sig varsomhelst.

Nuförtiden är det mest ringsjalen som används eftersom han inte så gärna vill sitta fast samt för att det ska gå snabbt då han ska bäras - i och ur kvickt.

Alltså, trikåsjalen är jättebra, superskön för bebisen och alltså sånt, men ringsjalen är också toppen tycker jag.
Användarens profilbild
Av mossanvit
Känns bra att få olika personers synpunkter. Har kollat lite nu under sjalrecensioner, och det verkar som att Sinon är ett bra alternativ. Jag vill ju att sjalen ska vara sval, och det stämmer ju på Sinon. Nästan alla som recenserat den är väldigt nöjda.

Jag spanar vidare hur som helst...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?