Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bar min son i en Baby Björn och tyckte det var jättebra ända fram till han var ett halvår ungefär då det blev för tungt.
Har nu förstått att en sjal verkar mycket smartare, särskilt som jag har lite problem med ryyg/axlar/nacke.
Men det finns ju så otroligt många varianter!! Jag känner mig alldeles vilsen!!
Snälla hjälp mig att välja!

(är normallång och ganska smal, ca 55 kg)
Av Alexandra
Till en nyfödd skulle jag ha satsat på en elastisk trikåsjal. Den är lättknuten och mjuk och gosig för både bäraren och bebisen. Det finns många att välja på, vi har en Moby som är billig, bra och prisvärd.
När bebin sedan blir tyngre kan man byta ut den mot en vävd långsjal istället, gärna en diagonalvävd som avlastar maximalt. För dig räcker det säkert med en 4,6.
Exempel på diagonalvävda sjalar är stoek, easycare, hoppendiz, didymos och girasol. Vi har en hoppendiz som vi är mycket nöjda med.
Sedan skulle jag oxå komplettera med en sele för snabbt ryggbärande (Ergo, patapum, sutemi), och en ringsjal (enkelt och billigt att sy själv).
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag vet att trikå sjal är klart hög mys faktor men jag har aldrig haft nånn till mina de var't för tunga för att ens tänka på det (trikå är bra till ca 6-7kg ).
Jag hade köpt en Hoppediz eller en annan diadonalvävd det börjar bli höst o det är skönt att kunna ha lite stabilare sjal ...denna kommer du kunna ha hela tiden o klart kan du kompletera men det är ju skönt att veta att man inte måste snart "köpa upp sig om man trivs med den man har ....(detta är vad jag tycker ) sen vad sjal :twisted: gör med dig står jag inte alls för *skämt o sido!

Välj en fägr du gillar o känner för ! då är det större sannolikhet att du använder den mer än gärna !!!!
kajsa kavat skrev:Men det finns ju så otroligt många varianter!! Jag känner mig alldeles vilsen!!
Snälla hjälp mig att välja!
Du kan gärna använda den bärsjalsguide som jag har tagit fram och som finns på vår hemsida, http://www.babydesign.se/barsjalsguide-21275.asp

Du får klicka dig igenom den och välja olika alternativ utifrån hur stark din egen rygg är, vilket utvecklingsstadium barnet är i och hur långa stunder du behöver bära, samt hur tungt ditt barn är. Det är de faktorer som jag har märkt har störst betydelse för vilken typ av sjal som är mest lämplig.

Det finns många olika märken sedan att välja på av varje typ av sjal, men då har du i alla fall gjort en grovsållning som är rätt så viktig, och sedan har det nog inte så stor betydelse vilken av alla märken du väljer. Det beror mer på färg, pris och sedan om du är varm eller frusen av dig vilken du till sist bestämmer dig för.

Lycka till!

/Ingrid
Användarens profilbild
Av Helen
Var bor du någonstans?
Det finns säkert någon i närheten av dig som du kan prova hos och få känna på de olika sjaltyperna.
En sjalträff är inte heller fel. Säg bara till att du vill titta så drar folk med sig vad de har.
Det finns också sjalamabasdörer. Titta här på forumet.

Sjalmänniskor är vänliga av sin natur :wink: ( eller hur) så hoja bara om du inte hittar någon i listorna. Jag tror säkert du får ekon....
Användarens profilbild
Av April
Hej mitt hjärta! :-)

Hoppas att allt är bra med dig :-D Roligt att se att du hittat hit ;-)
Du kan titta lite här:

http://www.sjalbarn.se/viewtopic.php?t= ... highlight=

Får du fler frågor så ställ dem, det är därför vi finns här :-)

Kram
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Tack snälla ni för era råd! Ska inte ha barn förrän i vinter så jag har ett tag på mig att fundera :wink: Bäst att börja i tid!

April: Hihi, visst är det trevligt! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?