Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maria22
Hej!
Har tänkt att skaffa en bärsjal av märket LOOMA modell sino. Har ni några erfarenheter av denna? Vet ni hur lång den är? När jag inte är gravid väger jag runt 50 kg och är 165 sm lång, skulle den passa mig tror ni?
Kan man köpa en begagnad utan att behöva vara orolig för att den ska vara uttöjd?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Hej och välkommen hit! :D

Sinon är drygt 5 m, kan vara 5,2 eller något sånt. Den är förmodligen rätt lång på dig (precis som på mig), men det går bra att vira ett varv extra runt midjan :wink: De flesta trikåsjalar är runt 5 m långa så det spelar inte så stor roll vilken du väljer i det avseendet.

Annars kan jag varmt rekommendera sinon. Jättetunn, mjuk och gosig! :loving: Någon risk att den ska vara uttöjd finns inte, men den kan ju bli något blekt i färgen och kanske en aning noppig efter ett par tvättar. Men det är inget som stör tycker jag :wink:
Användarens profilbild
Av Maria22
för ditt kunniga svar! Sinon verkar ju bra, men det kanske blir jobbigt om den är så lång.. jag är ju inte så stor..
Jag är helt ny på det här med sjalar men tycker det verkar helt fantastiskt och vill verkligen ha en!
Finns det andra varianter som inte är så långa och vad heter de?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Men det är inte så jobbigt! Jag är 1,68 och väger ca 53-54kg och för mig har det inte varit några problem. Visst krävs det ett par knytningar för att det ska bli perfekt, men det gör det oavsett längd :wink: I början kan man känna sig förfärad av allt tyg som ska "viras runt kroppen", men det är inte så svårt som man får för sig :wink:

Vill du absolut ha något kortare tror jag tex MaMEco har olika storlekar på sina trikåsjalar, men annars så är de flesta ca 5 m som sagt :roll:
Användarens profilbild
Av Maria22
det kanske går ändå då =)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Maria22 skrev:det kanske går ändå då =)
Klart det går :wink: Du får ta ett extra-varv bara :)
Användarens profilbild
Av Olamanola
Annars har minimundus en trikåsjal som är 4,6 m lång. :)
Användarens profilbild
Av Stark
Jag har både minimundus (kan var 4,6 m) och Sino och är 160 cm och väger 50 kg (smal överkropp). Båda passar mig jättebra! Jag har inga problem med svansen som blir... Att jag sedan föredrar Minimundusen framför Sinon är en anna femma.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag är "lika liten" som du och när Jesper var liten bebis och bars i trikåsjal brukade jag vira den ett extra varv runt kroppen. Med en trikåsjal som har avsmalnande ändar som Sino märks det extra varvet knappt och knuten blir pytteliten - ger ev mer stadga åt knytningen om man virar sjalen ett extra varv (men det är ju bara positivt :wink:)
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag är också "lika liten" som du och gilla korta sjalar bäst men trivs utmärkt i Sinon.
Om en sjal är lätt eller svårknyten tycker jag beror på hur "bylsig" sjalen blir.

Sinon är ju visserligen lång men den är tunn och smal och oerhört smidig så jag tycker inte alls att den blir bylsig, tvärtom. Men något extra varv runt magen får man ju dra :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?