Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av JozephineEriksson
Vill ha en Patapum nu men vet inte om jag ska välja toddler eller inte. Nova är 1 år precis. Jag ska bära henne från om med nu till.. Ja ... Längre fram iaf ;-)
Användarens profilbild
Av boosten
Jag skulle rösta på nej. :wink: Jag har haft båda, och jag tycker toddlern var för bökig med extraremmarna för att det ska vara värt det. Den vanliga funkar iaf ännu (1,5 år), även om den är lite i kortaste laget när busfröet har vinterkläder på sig.
Användarens profilbild
Av JozephineEriksson
Vilken gillar du mest av ergo och patapum då ?
jag har ergo nu som jag vill byta mot patapum..
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag tycker om båda, fast på olika sätt. Patapumen är enklare och inte så vadderad och tillgjord som ergon. Perfekt på sommaren. Ergon är rymlig och mycket att växa i. Perfekt den med... Bra svar va? ;)
Användarens profilbild
Av Scharlott
När skall man välja Patapum Toddler resp BabyCarrier?
Tillverkaren har sammanställt en tabell som rådgivande i valet mellan Toddler och BabyCarrier. Enligt denna tabell, som tar hänsyn till bärarens kroppstyp/längd samt barnets ålder/längd, rekommenderas Toddler i de flesta fall någon gång mellan 12-18 månader.

Saxar tabellen från tillverkarens hemsida (den finns bland artiklarna på www.patapum.com :wink:)

Wearer’s Height Frame 5-12 m. 12-18 m. 18-36 m.
4'.10".(147 cms).......Small........Baby......Baby.....Toddler
........ .to.............Medium....Baby......Baby.....Toddler
5'..5".(165 cms).........Large.......Baby...Toddler....Toddler
5' .6".(167 cms)..... ...Small.......Baby...Toddler...Toddler
.... .....to.............Medium...Baby....Toddler...Toddler
6'.4".(194 cms)..........Large......Baby....Toddler...Toddler

Min egna erfarenhet är att Toddlern brukar funka bra från den att barnet är ca 80-90 cm långt (lite individuellt). Är barnet kortare hamnar bärarens axelremmar över barnets axlar. Vissa barn trivs med det men de flesta gör det nog inte :wink:
Användarens profilbild
Av Plinga
Jag bytte faktist ut min vanliga patapum mot en toddler, då jag upplevde ryggstödet allt för kort. Ellen ville gärna hänga bakåt med kroppen, vilket ju blir tungt för stackars mamma som ska bära. Toddlern älskar jag! Visst, något bökigare med annorlunda remmar, men man lär sig snabbt, som med de mesta annat. Ellen sitter som gjuten på ryggen, och det är superkönt att bära igen! Hon väger nog över 12 kilo oxå, så de extra remmarna är toppen. Dock använder jag bara de extra remmarna när vi ska gå långt, vid kortare turer skippar jag att knäppa dem.

Jag tycker dock de verkar som de flesta är nöjda med sin vanliga patapum så länge barnet är litet, sedan köper ergo. Jag hade en ergo till låns, men gillar toddlern bättre. Ellen är 81 cm drygt.
Användarens profilbild
Av boosten
JozephineEriksson skrev:Vilken gillar du mest av ergo och patapum då ?
jag har ergo nu som jag vill byta mot patapum..
Jag gillar Ergo bättre, även om Patapumen är snyggare.. :oops:
Användarens profilbild
Av JozephineEriksson
Ja jag har kommit till att älska min ergo =) så jag vill längre inte byta/sälja den :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?