Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av filifjonkan 2
Jag har en prematur som är fem veckor (korrigerad ålder) och väger nästan 5 kg. Finns det någon sjal jag kan använda där han kan "sitta upp"? Vi har lånat en Tricotti där han kan ligga men det gillar han inte alls (tror han tycker det är för trångt). Finns det några bra långsjalar i trikå där det är ok att han sitter upp? Har hört att det kan vara dåligt för rygg/ben om de sitter tex i en baby björn för länge när de är små. Jag kanske är ute och cyklar här men jag är verkligen nybörjare. :? Tacksam för tips.
Användarens profilbild
Av Clifford
Min tjej var ingen prematur, men väl 2 kilo och 45 cm när hon föddes. Jag hade henne i trikåsjal redan från allra första dagen. Jag hade också en tri-cotti, men den användes aldrig, för trikåsjal var mycket, mycket bättre. :)
Användarens profilbild
Av jag71
filifjonkan 2 skrev: Har hört att det kan vara dåligt för rygg/ben om de sitter tex i en baby björn för länge när de är små. Jag kanske är ute och cyklar här men jag är verkligen nybörjare. :? Tacksam för tips.
I babybjörnen sitter den ju inte i grodposition. Med en sjal så sitter dem rätt. Jag har burit mina små töser i sjal sen dag ett. O vägde då 2,3 kilo och A 2,9 kilo. Till skrutt som kom lite tidigt visste jag inte om sjalar förrän han var 10-12 veckor nånting (kom fyra veckor förtidigt så han borde varit 6-8 veckor om allt gått som det skulle - han var för liten och inget fostervatten fanns kvar så... ) han vägde då runt 5 kilo och älskade sjal från första stund, vilket gjorde att han bars i sjal mest hela tiden (innan hade han blivit buren mest hela tiden fast bara i armarna :lol: )
Användarens profilbild
Av 3-barns mor