Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av filifjonkan 2
Jag har en prematur som är fem veckor (korrigerad ålder) och väger nästan 5 kg. Finns det någon sjal jag kan använda där han kan "sitta upp"? Vi har lånat en Tricotti där han kan ligga men det gillar han inte alls (tror han tycker det är för trångt). Finns det några bra långsjalar i trikå där det är ok att han sitter upp? Har hört att det kan vara dåligt för rygg/ben om de sitter tex i en baby björn för länge när de är små. Jag kanske är ute och cyklar här men jag är verkligen nybörjare. :? Tacksam för tips.
Användarens profilbild
Av Clifford
Min tjej var ingen prematur, men väl 2 kilo och 45 cm när hon föddes. Jag hade henne i trikåsjal redan från allra första dagen. Jag hade också en tri-cotti, men den användes aldrig, för trikåsjal var mycket, mycket bättre. :)
Användarens profilbild
Av jag71
filifjonkan 2 skrev: Har hört att det kan vara dåligt för rygg/ben om de sitter tex i en baby björn för länge när de är små. Jag kanske är ute och cyklar här men jag är verkligen nybörjare. :? Tacksam för tips.
I babybjörnen sitter den ju inte i grodposition. Med en sjal så sitter dem rätt. Jag har burit mina små töser i sjal sen dag ett. O vägde då 2,3 kilo och A 2,9 kilo. Till skrutt som kom lite tidigt visste jag inte om sjalar förrän han var 10-12 veckor nånting (kom fyra veckor förtidigt så han borde varit 6-8 veckor om allt gått som det skulle - han var för liten och inget fostervatten fanns kvar så... ) han vägde då runt 5 kilo och älskade sjal från första stund, vilket gjorde att han bars i sjal mest hela tiden (innan hade han blivit buren mest hela tiden fast bara i armarna :lol: )
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
När vi låg på neo så rekommenderade de att bära i sjal. Eftersom man numera arbetar med kängurumetoder inom neo så passar ju sjalar bra. De hade så att man fick låna och prova så länge man var där.

Köp en elastisk trikåsjal och bär enligt instruktionerna här på Sjalbarns första sida.
Användarens profilbild
Av tinaw
En tricotti stödjer inte upp ryggen riktigt lika bra som en långsjal. Om du känner att den inte funkar för sittande bebis (vilket den mycket väl kan göra!), föreslår jag att du testar en trikålångsjal (elastisk) eller en vävd långsjal. Många barn gillar inte att ligga i sjalen alls.
Senast redigerad av tinaw den sön mar 25, 2007 12:55, redigerad totalt 1 gånger.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?