Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag hade visserligen ingen moby utan en sino, men jag köpte min första vävda när min dotter var 2½ månad. Det tog ett tag innan jag kom riktigt överens med den, men från ca 3 månader (kommer inte ihåg vad hon vägde, men hon är rätt liten av sig) använde jag i princip bara vävd sjal. Jag vet att det är ganska tidigt och att många använder sin elastiska mycket längre än så, men för mig, som har en lite klen rygg, blev det mycket bättre avlastning och därmed bekvämare med en vävd :wink:
Användarens profilbild
Av karinmaria
2 veckor. Hon vägde nog knappt fyra kg då.

Gillade vävd sjal bättre helt enkelt. Stadigare.
Användarens profilbild
Av buebo
Jag vet inte exakt ålder men nog använde jag den rätt så länge. Nog va han 5-6 månader. Då vägde han runt 8 kilo. Jag tyckte vävda va klumpig när jag skulle bära på magen då han va liten. Sen börja jag med Meitai och den va kalasbra och en gåssjal som va mkt smidigare. Vävd användes mest när jag bar på ryggen. Men jag hade sjalen på mig mest hela tiden och tog han i och ur och då va det ju enklast med trikån. Kunde bära många timmar när han va liten,när han va 5-6 månader blev det aldrig lika länge,varmare ute bla.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Vi har en Babybundler-trikåsjal som vi har använt parallellt med vävda sjalar ända sedan hon föddes och vi använder den fortfarande när vi myser. Elsa väger nu 11kg.
Jag upplever Babybundler som mycket stadigare än Mobywrap, om man vill ha en trikåsjal som man kan använda länge....
Användarens profilbild
Av CeciliaH
Jag använde Mobyn tills att L var 6 månader och 6 kg tung. Egentligen hade han nog inte vuxit ur den, det var nog mest jag som ville ha en ny sjal som gjorde att vi bytte :oops: Jag bar ganska många timmar utan att det blev tungt :)
Användarens profilbild
Av Nova
Någonstans runt 5-6 månader vill jag minnas.
Av Tyche
Köpte vävd när Isaac var 4 månader, men vi använde den elastiska tills Isaac var 16 månader men då bara som myssjal inomhus. Vid 16 månader vägde Isaac runt 12 kg.
Av Miriam06
Tack för svaren :)
Var lite nyfiken då jag nu slagit till och köpt mitt livs första bärsjal till dottern :lol:
Får nog sjalen i veckan och sedan får jag nog sitta och knåpa med den ett tag tills jag fått kläm på knytandet :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?