Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maryan
hej!!

är helt ny på detta med sjalar och kan inte bestämma mej för vad jag behöver (eller klarar av att hantera) i sjalväg för min lilla 1 månad gamla dotter med kolik. hon vill bäras hela dagarna (och gärna halva natten oxå). Är långsjal eller ringsjal bäst? ring verkar enklast att hantera med en hysterisk dotter på armen men lång verkar bättre för en helnatts vandrande... hur svårt är det att lära sig knyta bra?

hoppas någon kan hjälpa mej i denna sjaldjungel - börjar bli desperat nu.. =)
Användarens profilbild
Av Tiz
Långsjal låter som ett bättre alternativ. (Hur du än gör så kommer du iallafall sitta där med en långsjal och minst en ringsjal tillslut ;)).

Iallafall, långsjal är inte svårt att lära sig använda. Kolla på knytinstruktioner på nätet och öva några gånger så sitter det där tillslut. Det är inte så svårt som det ser ut ;)
Användarens profilbild
Av mojsan
..med en elastisk, tycker jag. Den kan man ha färdigknuten på sig under dagen/natten, och ta i o ur babyn vid behov. Funkar upp till ettt halvår till året, beroende på barnets vikt och aktivitetsnivå. Jag har en babybundler, den är av bra kvalitet, stadig trikå. Hug-a-bub är en dyrare, svalare och snyggare, den är folk nöjda med. Är du ganska kort är pikku-ruu kanske nåt för dig? Annars är Moby wrap en relativt billig sjal, som många är nöjda med. Den kan du nog få tag i för under 400kr. Bor du i Göteborgsområdet finns den att få tag i på en butik som heter Drömma, husargatan 5, de har oxå 50-tals-secondhandkläder.

Trivs ni med sjalen sen, så kan du ge nästa inköp några månader...

Välkommen hit, förresten :)
Användarens profilbild
Av Anso
Köp en begagnad trikåsjal, det finns ju ett gäng här på "Köp och Sälj". Det avlastar jättebra, man kan amma med bebben på plats i sjalen om man bara sänker ner hela knytningen lite. Går finfint att sitta och sova så - tro mig :wink:

Titta in på www.babyboden.nu om deras knytinstruktioner och titta på "xomslut2" som brukar vara det vanligaste när man använder trikåsjal. Annars har även www.stellaris.se och www.stjarnbarn.se knytanvisningar.

Sedan så är det lätt och skoj att sy en egen ringsjal - ringar hittar du hos sjalförsäljarna och tyg kan du ta vilket som nästan, ej trikåtyg bara. En beskrivning att börja med finns hos www.babydesign.se
Lycka till.
Användarens profilbild
Av Maryan
åhh.. =) tack för svaren!!!

blir nog en långsjal ändå... nu kommer nästa fråga - vilken elastisk sjal rekommenderar ni till en nybörjare och var hittar man dem billigast?
Användarens profilbild
Av tinaw
Köp begagnat tycker jag. Det finns ett par till salu under köp o sälj. De brukar ligga runt 3-400 kr + frakt. Moby Wrap, Babybundler, Hug-a-bub, pikku-ruu är exempel på elastiska sjalar. Alla håller bra kvalitet och är omtyckta. Andra ställen att leta begagnat är www.sjalar.nu (sjalmarknad) och blocket.se.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?